K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 20:41   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg har skam en telefon (og med mindre man kender mit rigtige navn som ikke står nogen steder på nettet og heller ikke kommer til det ) får man vist ikke så meget ud af at slå mig op på 118.dk ) - men jeg har hemmeligt nummer. Jeg overvejer nu at skifte og ikke oplyse det til kommunen heller.

Hvis jeg skal tale i telefon med en ukendt løber min angst af med mig i en sådan grad at jeg ikke kan formulere en sætning men blot sidde og koldsvede og evt. kaste op.

Jeg har en udmærket støtte-kontaktperson og bisidder og kan (i gode perioder) godt håndtere kontakt til kommunen alene også.

Jeg er helt klar over at dette er en standard opfølgning - jeg blev blot overrasket over at få en advisering om telefonopringning, hvad jeg aldrig har prøvet før

Plus du kan ikke bevise hvad de har lovet dig og ikke lovet dig over tlf..
så derfor kan du ikke bruge et tlf møde til en dyt..

Plus de skriver tit bare tlf kontakt ind i ens sag, de skriver intet om hvad man siger og snakker om.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 22:43   #12
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ja, også en god pointe - og lige netop grunden til at jeg gerne vil kommunikere med kommunen pr. mail, så kan jeg nemlig altid finde det og videresende præcis hvad der er blevet skrevet (og så hænger de på den hvis de laver fejl )
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 23:21   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når dét så er sagt, så er det bare rart for nogle borgere, at de netop bliver tilbudt et telefonmøde - specielt dem der måske ikke skriver så godt, eller som er for dårlige til at gå ud.
Er man bange for et telefonmøde, så kan man måske optage det? Ved ikke om det er lovligt, men det er måske en mulighed, hvis det ellers er lovligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 23:43   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Når dét så er sagt, så er det bare rart for nogle borgere, at de netop bliver tilbudt et telefonmøde - specielt dem der måske ikke skriver så godt, eller som er for dårlige til at gå ud.
Er man bange for et telefonmøde, så kan man måske optage det? Ved ikke om det er lovligt, men det er måske en mulighed, hvis det ellers er lovligt.
Det må være lige så lovligt som, at optage ved almindelige møder.

Iflg. straffeloven er det tilladt, at optage fra møder o.l. som man selv deltager i.

Så det burde ikke være et problem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 00:08   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, så kunne det jo være en OPLAGT mulighed!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 01:52   #16
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg ville sagtens rent teknisk kunne optage et telefonmøde, men jeg ville sandsynligvis være for panisk til at kunne finde ud af det når telefonen ringer. Og i øvrigt ude af stand til ret meget andet end at gispe "ja" og "nej".

(Og ja, jeg har prøvet en masse forskellig slags medicin og det hjælper hat og briller.)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 02:01   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nuuhr, det er sgu heller ikke sjovt at have det sådan!! Jeg har også haft det sådan, men det er blevet meget bedre med alderen....der er i det hele taget meget der er blevet lidt bedre med alderen, mht mine diagnoser.
Håber også en dag du får det bedre med de der telefonsamtaler (og generelt) selvfølgelig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 03:12   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der står heller ikke nogen steder at man skal have telefon og skal deltage telefonisk med kommunen...

Så det er helt fair at man ikke vil deltage i deres telefon samtaler...

De har jo stadig muligheden for at gøre det skriftligt eller ved et møde på kommunen...

Det er sikkert et led i deres besparelser at de vil lave dem telefonisk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 07:30   #19
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
jeg har selv haft disse telefon møder nogle få gange, hvor jeg blev ringet op af min SB som ville føle op på sagen og høre om der var sket noget nyt? alt var som det plejede at være, altså jeg havde det lige dårligt som sidst.
jeg tager ikke telefonen når jeg ikke ved hvem der ringer pga. angsten, men når jeg kan se kommunes nr. så ringer jeg nummeret op og taler med vedkommende.
gør det meget kort for jeg har selv ringet op, glemmer i panik at bede om at blive ringet op af dem. det har været ok samtaler for mig, for jeg slap for at møde op og sige det samme som jeg sagde på telefonen.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 13:37   #20
OTB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2014
Lokation: Egedal
Alder: 50
Indlæg: 2
Styrke: 0
OTB er ny på vejen
Jeg holder mig også til personlige møder, så er det for det første lettere at forhandle med sin sagsbehandler, da man lige pludselig ikke bare er et navn på et stykke papir, men så sandelig også fordi jeg vil have alt dokumenteret. En opringning kan selvfølgelig ses på et papir, men med mindre man optager samtalen, kan man ikke (mod)bevise, hvad der er blevet sagt. Mails og personlige møder er helt klart at foretrække.
OTB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension