K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2012, 22:42   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Vil have et lille arbejde!

Jeg er snart desperat efter at komme igang med et eller andet. Selvom jeg er førtidspensionist, og magter meget lidt, vil jeg gerne have en smule at lave. Ellers bliver jeg tosset (er jeg til dels allerede ka jeg mærke). Jeg har ledt efter job i over et år. På nogle tidspunkter mere intensivt end andre self. Men jeg vil bare gerne have 1 eller 2 dage i ugen, hvor jeg arbejder lidt.
Jeg har ingen uddannelse, men er god til at lave mad og er ellers åben overfor mange forskellige arbejdsopgaver.
Jeg har søgt hos flere vikarbureauer, sendt opfordrede ansøgninger og mødt personligt op i forretninger og firmaer for at spørge om de kan bruge mig. Men det er der ingen der kan. Æv

Er der nogen af jer andre på FTP der har et job med løntilskud? Og hvad arbejder I i så fald med? Hvordan fik i jobbet?
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 23:19   #2
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hvad med frivilligt arbejde? Hvis det kun er for at komme ud blandt andre og atføle sig nyttig er der masser af organisationer der behøver frivillige :-)
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 09:11   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Klund har det som dig og har søgt alt muligt uden held (og så kan vi tænke på hvordan det kommer til at gå for dem der åbenbart efter reformen skal til at arbejde som flekser i to timer )


Jeg har i dag frivilligt arbejde, bare for lige som ikke at blive tosset

Og jeg kender flere førtidspensioister som har frivilligt arbejde feks i genbrugs butikker, som besøgsvenner på plejehjem osv osv ..

Mange af dem har oplevet at de bliver bedre hørt når de skriver at de har arbejdet som frivillige og nogen har endda fået små job i forretninger...


Arbejdsgiverne ved jo godt at det i dag kun er til at få ftp hvis man INGEN arbejdsevne har tilbage og derfor tror de at det er ensbetydende med ustabil arbejdskraft...

Selv kan jeg godt klare nogen timer om sommeren, men det ser straks værre ud om vinteren.. men prøv om ikke du kan bane vej for dig selv ved feks at tage noget frivilligt arbejde først, som du så kan skrive på jobansøgningerne...

Nu ved jeg ikke hvordan du skriver ansøgninger , men det er en meget god ide lige at lave en lille skrivelse om hvordan det er at være i job som førtidspensinist (hvad skal man have i løn, hvad kan de få refunderet og evt navn på en jobkonsulent de kan snakke med )


Men helt sikkert det er svært vi er sq mange om buddet, har selv en datter på snart 16 år som er tilknyttet UU og som er i gang med at søge fritidsjob inden hun skal starte på gymnasiet efter sommerferien , samtidig har jeg lige været til møde med nogen private aktøre der ligger her i området og som jo er dem der skal skaffe flekser i job (mødet i anden forbindelse godt nok ) men her faldt talen naturligt nok på ledige flekser og der kunne de oplyse mig at når de fandt ud af at nogen søgte ungarbejder så for de derned og oplyste om muligheder for flekser og tilskud osv osv...

Så det er klart vi har svært ved at finde de små job, vi er oppe mod de unge og raske og flekser med tilskud og så os som rosinen i pølseenden :-)

Så tror ikke der er andet at gøre for os der gerne vil finde et lille job end at blive ved og ved og ved, snak med gud og hver mand du kender og bed dem om at holde øje, evt råbe højt på deres egen arbejdsplads .. og ellers bare klø på og held og lykke

PS og overvej det frivillige job...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 10:37   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med de andre mht frivilligt arbejde - selv er jeg over på plejehjemmet 1 time om ugen, hvor jeg bare sludre lidt med de ældre....

Jeg har også været i en genbrugsforretning 2 timer, men det viste sig hurtigt at være for meget - jeg var bange for der kom kunder, fordi jeg stod alene i forretningen og min angst blussede pludseligt op igen, så jeg var der kun 2 gange.

Mit mål var egentlig, at lave lidt frivilligt arbejde over på plejehjemmet, men jeg må ikke, da jeg ikke er forsikret i tilfælde af, at der skulle ske mig noget (kunne glide, brænde mig ect), så jeg må kun være der henne som frivilligt besøgende, så længe jeg ikke er ansat.
Og jeg kan ikke hovere kravene for en ansættelse. De kan kun tage mig hvis jeg kommer op på 12-15 timer om ugen, og det kan jeg slet slet ikke + at jeg også skulle gennemgå et hygiejnekursus (det er et MUST på stedet), og sådan et kursus kan jeg heller ikke tage, da min angst er alt for udtalt og min OCD blusser op.

Men jeg må indrømme, at jeg personligt fik det dejligt, da de sagde, at jeg ALTID vil være velkommen enten som flekser, eller som førtidspensionist med løntilskud. Bare det at de sagde at jeg var velkommen, gjorde at jeg voksede lidt i graderne, og ikke blev så ked af, at jeg måtte vælge det fra.

Men ok, det fungerer faktisk godt med bare at komme som frivillig besøgende, og de ældre bliver altid så glade når jeg kommer.

Jeg tager også med engang i mellem som frivillig på børnenes skole og fritidshjem, når de skal på ture - de spørger altid om jeg har lyst, og nogen gange har jeg, og andre gange ikke. Det kommer an på, om det er et sted jeg kan magte psykisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 10:50   #5
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Jeg ville også starte med noget frivilligt og se hvad der så skete. Der er så langt imellem de lønnede småjobs.

Jeg er der ikke endnu, der hvor jeg skal ud blandt mennesker på bestemte tidspunkter. Ungerne skal være ældre og mere selvkørende, for nu bliver de resourcer der er til at være social brugt på deres skole, børnehave, fritter, klub, legeaftaler, sport osv.
Men jeg er forbrugstester, hvilket jeg er glad for. Det er langt fra altid lønnet, men f.eks 3 gange regntøj + gummistøvler til ungerne der skal testes er 3 gange regntøj jeg ikke skal ud og købe. Samtidigt kan jeg godt lide at havde en smule nytteværdi.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 11:05   #6
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg ville også først gerne have haft et skånejob. Men da jeg fandt ud af hvor lav lønnen var(ca.30.-i timen)kom jeg frem til at jeg hellere ville lave frivilligt arbejde. Fordelen ved frivilligt arbejde for mig er:
det er nemmere for mig at sige fra.
Jeg kan selv afgøre hvor meget eller hvor lidt jeg vil arbejde.
Som førtidspensionist får man allerede en "løn" i forvejen og jeg synes det er rart at betale lidt tilbage.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 11:29   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Enig

Det er en god og sund tanke syntes jeg ,at gerne ville give lidt tilbage
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 12:09   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Enig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:35   #9
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
En anden god grund til at lave frivilligt arbejde:

jeg arbejder et sted hvor alle er frivillige, så vi er alle i samme båd
og ingen får mere eller mindre i løn end andre. Det synes jeg er rart.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:40   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også det er dejligt at man ikke SKAL og/eller er tvunget. Kan man ikke komme en dag, jamen så er det da bare helt i orden. Ikke noget med sygemelding og dårlig samvittighed osv......dejlig frit, hvilket er alfa/omega, når man er syg og ikke altid kan spå flere dage frem i tiden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ét lille ord..... Chas Alt det andet 22 27-06-2012 19:57
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
En lille bøn! Peppe Dit og Dat 8 10-02-2011 07:01
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension