K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 03:37   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Skrækkelig sag om førtidspension

Hej

Jeg er en gut på nu 21 år og har efter 3-2 år med søgning af førtidspension netop fået mit tredje afslag
Her kommer lidt historie om mig, så i kan sætte jeg lidt ind i situationen.
Op igennem min barndom er jeg blevet opereret flere gange i hjernen og strålebehandlet 1 gang. Altsammen for at komme en godartet svulst der pressede på min hypofyse til livs. Idag er den endelig væk, men det er funktionen af min hypofyse også og det har givet mig nogle "skavanker."
Jeg kan ikke selv producerer hormoner længere og jeg må derfor i samarbejde med min læge justere mængden af en hormonerstatnings behandling, så jeg får det bedst muligt. Vi har dog måttet konstatere at jeg, og nogle andre patienter med samme baggrund, bare ikke kan blive "tip top" igen.
Jeg er tit meget træt og bliver rigtig nemt udkørt og får det ubehageligt. Jeg tåler ikke stress. Sover elendigt. Har koncentrationsbesvær. Jeg har det ofte dårlig i lange perioder hvor jeg stort set ikke kan noget. Jeg er tilmeldt VUC hvor jeg har ca. 10-12 timer om ugen, og ikke engang det kan jeg klare helt. Dette er altsammen en stationær tilstand, som ikke kan forbedres, som min læge også har fået skrevet i en statusattest.

Det sidste nye er at jeg har sendt en klage over afslag til beskæftigelses ankenævnet, men de fastholder kommunens afgørelse (som jo er afslag).
Beskæftigelses ankenævnet skulle egentlig have taget en nyere statusattest med i deres vurdering, men det valgte de så ikke at gøre. Efter 3 håbefulde måneder får jeg brev tilbage om endnu et afslag og besked om at de ifølge en eller anden lov ikke kan tage flere ting med i sagen. Selvom de selv i et brev har skrevet at jeg har lov at sende dem nye ting.
I den nye statusattest har min læge skrevet hvad mine begrænsninger er, at min situation er stationær og ikke kan forbedres, og endda at han kan anbefale førtidspension.
Denne statusattest syntes min sagsbehandler (Som jeg iøvrigt ikke kan døje og har lyst til at kværke hver gang jeg ser ham) skulle i hænderne på en lægekonsulent, som skulle vurdere om der var kommet "noget nyt" i sagen så der kunne blive baggrund for at søge ftp ved kommunen igen.
Efter meget få uger kom meldingen, at der ikke kunne blive baggrund for dette. Altsammen besluttet af en konsulent der aldrig har kendt, set eller snakket med mig, og bare har taget en hurtig beslutning ved sit skrivebord.

Min læge har fortalt mig at det næste træk fra kommunen sikkert ville være at de ville bede om en special-læge-erklæring fra ham. Det har de dog ikke gjort, så jeg ringede til min sagsbehandler for at få ham til at sende bud efter en. Det sagde han så at han ikke havde kompentencer til
Jeg siger at han SKAL få det ordnet, og så siger han at han faktisk ikke ved hvad en speciallægeerklæring er, men han vil da undersøge det
Min sagsbehandler har engang selv sagt at han mener, at førtidspension ville være det allermest fornuftige for mig. Da det bl.a. ville være umuligt at finde et fleksjob der indeholder de specielle skånehensyn jeg skal have.

Nu står jeg så og ved ikke hvad jeg skal gøre herfra. Min sagsbehandler gør alt for at ydmyge mig og gøre min sag så lang som overhovedet muligt. Han sende mig i alle mulige retninger alt sammen for at få mig væk fra min førtidspension. Jeg føler allerede at en stor del af mit liv fra 15-21 år har været behæftet af unødvendig smerte, uretfærdighed og været af alt tidsspille.

Har i nogen gode råd til hvad jeg kan gøre med det her?
Jeg vil ikke finde mig i at knokle mere, og ikke finde mig i at vente længere!!
Det er jo ikke for sjov jeg søger førtidspension. Jeg vil bare have en afgørelse så snart som overhovedet muligt!

Og hvis man på et tidspunkt bliver godkendt til ftp så burde det kun være rimeligt at man fik sin pension fra den dato hvor man begyndte at søge den, alt andet grinagtigt urimeligt. Det gør man vel ikke, men det burde kunne stables på benene på en måde.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 07:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klund Se meddelelser

Min læge har fortalt mig at det næste træk fra kommunen sikkert ville være at de ville bede om en special-læge-erklæring fra ham.
Din egen læge kan ikke lave en special-læge-erklæring, som det fremgår af ordet er det en speciallæge der skal udfærdige den.

Kommunen kan godt rekvirere en special-læge-erklæring, men det kan din egen læge også.

Jeg har svært ved at vurdere, om der i din sag er behov for en special-læge-erklæring, men der må jo ligge noget lægeligt omkring din sydom, dine operationer og andre behandlinger (f.eks. stråler).

Du kan kontakte din læge og spørge hvad han har, og så bed om en kopi af det.

Og du kan bede om aktindsigt på det/de sygehuse du er blevet behandlet på.

Øverst på denne side, er der noget der hedder "Nyttige links",, og der kan du printe papir ud til at søge om aktindsigt, f.eks. denne : http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 10:37   #3
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Din egen læge kan ikke lave en special-læge-erklæring, som det fremgår af ordet er det en speciallæge der skal udfærdige den.

Kommunen kan godt rekvirere en special-læge-erklæring, men det kan din egen læge også.

Jeg har svært ved at vurdere, om der i din sag er behov for en special-læge-erklæring, men der må jo ligge noget lægeligt omkring din sydom, dine operationer og andre behandlinger (f.eks. stråler).

Du kan kontakte din læge og spørge hvad han har, og så bed om en kopi af det.

Og du kan bede om aktindsigt på det/de sygehuse du er blevet behandlet på.

Øverst på denne side, er der noget der hedder "Nyttige links",, og der kan du printe papir ud til at søge om aktindsigt, f.eks. denne : http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
Tak

Jeg fik ikke udtrykt mig så klart, det er ikke min egen læge.
Det er en neurolog jeg går til kontrol hos.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 10:41   #4
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Har du indhentet alle dine lægelige papirer fra alle instanser, som kan komme dig til gode i din sag?
- Og hvad er begrundelsen for afslagene?
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 12:02   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
special-læge-erklæring
Det har de dog ikke gjort, så jeg ringede til min sagsbehandler for at få ham til at sende bud efter en. Det sagde han så at han ikke havde kompentencer til

det er i hvertfald ikke rigtig
men din sagsbehandler indhenter som regel først en, hvis lægekonsulenten beder om det.
det burde allerede være sket
men det er ikke din egen læge som skal lave den.
Men en uvildig uvildig speciallæge man ikke har været hos før
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 14:15   #6
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror problemet måske ligger i at du går på VUC. Så jeg ville gætte på at man ikke ville give dig en førtidspension for at du kan tage en uddannelse. Det har man revalidering til, selvom det ikke bliver brugt idag.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 18:26   #7
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Miniature Se meddelelser
Har du indhentet alle dine lægelige papirer fra alle instanser, som kan komme dig til gode i din sag?
- Og hvad er begrundelsen for afslagene?
muligheder ikke udtømte.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:58   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt klage videre til Først Ankestyrelse?

Dernæst Ombudsmand, (ankestyrelsen, optager sandsynligvis ikke sagen). Fasthold at du havde oplysning de ikke ville medtage, og at der ikke er indhendetet speciallægeerklæring.

Herefter ansøger du(skriftlig m.stempel og koipi til dig selv) om at komme i en rigtig arbejdsprøvning 8 uger i et REVA-venter med tilknyttet div fys og læger.
Herunder be du med henvisning til speciallægen, at de indhendter den manglende speciallægerklæring.

Ikke flere tåbelige aktiveringer/praktikker eller lign men en arbejdsprøvning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 14:08   #9
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal selvsagt klage videre til Først Ankestyrelse?

Dernæst Ombudsmand, (ankestyrelsen, optager sandsynligvis ikke sagen). Fasthold at du havde oplysning de ikke ville medtage, og at der ikke er indhendetet speciallægeerklæring.

Herefter ansøger du(skriftlig m.stempel og koipi til dig selv) om at komme i en rigtig arbejdsprøvning 8 uger i et REVA-venter med tilknyttet div fys og læger.
Herunder be du med henvisning til speciallægen, at de indhendter den manglende speciallægerklæring.

Ikke flere tåbelige aktiveringer/praktikker eller lign men en arbejdsprøvning.

VH Popiae
Jeg har har været i arbejdsprøvning på Reva, og journalen derfra ligger sammen med resten af min sag.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 15:31   #10
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kan ikke undgå i dit indlæg og "falde" over at en KONSULENT har truffet en foranstaltning...... dette er no go.... jeg tillader mig og gå ud fra det er en LÆGEKONSULENT der omtales....

en sådan må overhovedet ikke træffe noget som helst .... han må kun være din sagsbehandler behjælpelig vedr: oversættelse om hvad der står i dine lægepapierer,

dvs . alt det mumbo jumbo på latin, samt hvis der er noget sagsbehandleren ikke rigtigt fatter, tja så må lægekonsulenten træde i karakter og fortælle hvad det forskellige betyder...... men beslutningstager må han ALDRIG være.... faktisk må han vist ikke engang rådgive, om hvad der ville være bedst for dig........

dette er alene i 1ste omgang sagsbehandlerens opgave.....

lad mig lige slutteligt give det sædvanlige råd herinde.......som vi efterhånden har som standard....nemlig

aktindsigt ...
alt på skrift .../intet mundtligt
aflevere kopi, aldrig originalt dokument...
brug en bisider (tænker lidt på din alder)... no affence
og en diktafon til de møder du selv deltager i.

jeg kan jo se, det ikke ligefrem er en "børnesygdom" du har , men derimod noget der gennem resten af dit liv skal være under lægekontrol, så er det vigtigt og komme rigtigt fra start...

der vil komme mange der kan råde langt bedre end jeg ... syntes blot disse småting lige skulle med ...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension