K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2013, 20:44   #1
hplhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
hplhansen er ny på vejen
Flexjob/pension

Jeg er blevet tilkendt flexjob;men jeg mener, det er en forkert beslutning. Indstillingen var besluttet, inden jeg blev kaldt ind, og jeg fik at vide, den ikke kunne ændres. Derfor mente jeg, at jeg ville spare krudtet til pensionsudvalget, som jeg mener, jeg har udtaleret til. Stor var min overraskelse, da jeg fandt ud af, at udvalget havde behandlet min sag, uden jeg var orienteret om mødet. Har jeg ret i, at jeg har udtaleret? Hvis jeg har, må afgørelsen været taget på lovstridigt grundlag. Jeg håber, der er en, som kan hjælpe mig med en paragraf.
hplhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 00:40   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er alt for få oplysninger du kommer med...ihvertfald til at der kan komme gode svar...

Hvis din sag har været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....så er det korrekt at du skal have tilbudt at komme til et møde med dem der skal fortage afgørelsen...altså pensionsnævnet....

Citat:
Paragraf 20 stk. 3 i lov om social pension siger:

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=145406#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 07:19   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hplhansen Se meddelelser
Jeg håber, der er en, som kan hjælpe mig med en paragraf.
Jeg er ikke helt inde i den nye lovgivning, men umiddelbart synes jeg det kan lyde som om, at det er rehabiliteringsudvalget, der har besluttet, at du skal have fleks, og dermed er din sag sikkert slet ikke overgået til behandling efter reglerne om pension.
Og det er først når din sag er overgået til behandling efter reglerne om pension, at du har ret til ovenfor beskrevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 11:00   #4
hplhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
hplhansen er ny på vejen
Tak for svar

Jeg kan se, der gælder regler for partshøring ved førtidspension. Det, jeg er interesseret i at vide, er, om de samme regler gælder, når man er indstillet til flexjob.
hplhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 11:35   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I og med de har tilkendt dig fleks er en evt partshøring vel ikke relevant.. mener nu heller ikke at der er nogen.

Hvis du mener at du burde have pension istedet for fleks, kan du jo altid ansøge om førtidspension på det foreliggende grundlag, så skal de tage stilling og du får en partshøring hvor du kan tale din sag.

Jeg ved dog ikke om det kan påvirke din ydelse, for en ansøgning om pension er jo det samme som at man ikke mener man står til rådighed.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 12:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der gælder ikke de samme regler for fleksjob....der skal man ikke have tilbud om at mødes med dem som afgøre sagen....

Man har dog møde med dem i rehabiliteringsteamet som skal komme med indstillingen til fleksjob...

@Pip

Hvis man feks får ledighedsydelse....og man søger førtidspension....så kan det ikke påvirke at man mister sin ledighedsydelse...

Det er afgjort i en principafgørelse at man ikke kan samligne det at folk ønsker at der skal tages stilling til førtidspension med at de ikke er tilrådighed for et fleksjob...

Er kommunen i tvivl om man er tilrådighed for et fleksjob...så kan de afprøve en efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...

Du kan finde afgørelsen på forsiden ude til højre under Nyttige Principafgørelser..

Edit

Jeg lægger lige det direkte link til principafgørelsen her http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aspx?sw=141-11
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 12:56   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Pyha.. det gør det noget lettere at søge..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gå fra pension til flexjob? Balch Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 17-02-2013 20:09
Flexjob-pension Jens Jensen Spørgsmål ang fleksjob 2 19-07-2011 18:05
Fra flexjob til pension susjensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2011 12:24
Flexjob/pension Fruen49 Alt det andet 6 16-06-2010 21:12
Flexjob/pension phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 11-04-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension