K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 10:45   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skriver at du selv har søgt pension ? mener du dermed at du har sagt til kommunen /sb at du tænker pension nu og de så er ved at udrede dig for det eller betyder det at du har søgt på forliggende grundlag... ??

Har du søgt på forliggende grundlag så burde der være et svar nu , men er kommunen ved at udrede dig så kan det godt tage et stykke tid, jeg har selv været under udredning i ca 2 år som sygemeldt flekser inden det blev pension ..

Jeg var så "heldig" tror jeg nok at jeg nåede at blive fyret fra jobbet (de vidste jeg ville ryge ud i en længere sygemelding ) og at kommunen og jeg blev enige om at jeg gik dirkete til ledighedsydelse så jeg blev udredt til pension på ledighedsydelse og ikke sygedagpenge som du , tror man tænker lidt mindre over det når man er på ledighedsydelse for man er ikke så bange for at miste sin forsørgelse når det er ...

Men du skal jo så på sygedagpenge behandles som alle andre og derfor burde du jo uden besvær kunne forlænges når den tid kommer efter §24 stk 4 for den er jo netop målrettet mod folk der skal have pension eller fleks og hvor man endnu ikke har fundet ud af hvilke af delene og den er du jo oplagt på da du allerede er flekser

Men kan kun sige til dig af egen erfaring at det er vigtigt at du er med til at holde kommunen til ilden sådan at de ikke "glemmer" dig det gør du ved at jævnligt skrive til dem rykke for handling osv (hvis de altså går i stå ) det gjorde jeg i et væk og det resulterede i at kommunen mistede min refusion under en stikprøve kontrol fordi det hele vejen igennem min sag , fremgik at det var kommunen der smølede og at jeg mange mange gange gjorde dem opmærksom på at jeg var sygemeldt og der skulle ske noget og der skulle findes ud af noget...

Så sørg for i din sag at gå med livrem og seler ... ergo kontakt hver gang du syntes at tiden bliver trækket ud , bed om handleplaner hvad skal der ske nu og tidsfrister osv osv ...


Hejdien

PS jeg fik ftp i maj
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøgning til flex Chin Spørgsmål ang fleksjob 0 23-08-2011 08:26
ansøgning til flex Chin Spørgsmål ang fleksjob 0 23-08-2011 08:20
Ansøgning om pension oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 12-07-2011 09:58
Ansøgning om visitering til flex, kan jeg selv søge ? En mere... Spørgsmål ang fleksjob 4 15-05-2011 19:15
Ansøgning om flex-job Dyreelskeren Spørgsmål ang fleksjob 5 18-11-2010 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension