K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2011, 08:58   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Arbejdsprøvning!

Jeg har af egen læge og lægerne på sygehuset jeg er blevet undersøgt på fået at vide, jeg ikke kan arbejde fuld tid fremover, men kommunen føler sig ikke lige så overbevist - men jeg håber der snart kommer en afgørelse efter snart 8 års kamp og selvfølgelig gerne en afgørelse der resulterer i flexjob.

Jeg skal snart begynde i arbejdsprøvning og skal lave en dagbog over forløbet men jeg har nogle "spørgsmål", som presser sig på....


Når jeg skal i arbejdsprøvning - har jeg så også "ret til" min hverdag her hjemme skal fungere - altså jeg tænker om den er relevant at beskrive, når jeg laver dagbog eller om det kun er om selve arbejdsforløbet? Og hvor meget betyder det i den samlede vurdering, hvis min hverdag bliver dårligere under arbejdsprøvningen?


Jeg håber i kan hjælpe!

Sidst redigeret af KLUMPFODEN; 28-08-2011 kl. 13:08.
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:33   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jo det kan de sikkert godt forlange,men hvis du ikke kan klare det så er det jo sådanne det er,det er jo en afprøvning af din arbejdsevne,og naturligvis skal du kunne fungere efter job også.Men er man smerte plaget må man jo forvente at få flere smerter i job en ved ledighed,men det skal jo være til at leve med i længden.

Det kan være godt at beskrive dagen og hvordan dine smerter er og evt. påvirker dig i løbet af døgnet i forløbet og måske også kort i forhold til når du ikke arbejder også.

Nu er det ikke lægerne der vuder arbejdsevnen,men sagsbehandler i samråd med lægekonsulenten,ud fra dine heldbredspapir og din arbejdsevne i afprøvningen.
Jeg bliver lidt betænksom når du spørger er der et time tal der farligt at overstige,men ok, jo det er farligt og nedslidende at arbejde mere end kroppen kan klare,til gengæld så må det være befriende at kunne arbejde så meget at man kan blive selv forsørgende .

Du må jo gøre det du kan,og så sige fra når det bliver for meget,og så ellers have lægen med på sidelingen,som jeg fornemmer at du har.
Lyt til din krop den skal nok fortælle hvad den kan være med til,og kan dine hendsyn ikke varetages i arbejdsprøvningen så tal med jobkonsulent,og er denne ikke lydhør din sagsbehandler.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal sikre at dette er en afklaring af din arbejdsevne, og ikke aktivering eller alm praktikforløb.

Du skal yde det du kan, men netop med balance i, at du også har dit hjemmeliv.
DVS at du går hjem, når du mærker at grænsen er nået, eller helst lidt før.

Du må under ingen omstændigheder begynde at tage ekstra medicin, ej heller smertestillende, for at klare det!

Du kan også beskrive din hjemmesituation, i dagbogen. Du vil uanset hvad nok blive forværret hjemme også.
Pas dog på, at det ikke bliver for meget.

NEJ, de kan ikke forlange at du skal være med i møder, medmindre at du har fri om dagen, og at dette tæller som timer, fordi det tæller for dig, hver ting du skal.
Alternativt, må de finde et andet sted at afklare dig!

Du bør have en job-plan? I den skal du sørge for, før du sætter underskrift, at du kan stå inde for aftalen.
hvis ikke må du strege det ud, du ikke kan stå inde for og skrive det du kan. herunder timer, i opstart mv.

Diagnoser mv.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 09:59   #4
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg har ikke fået nogen jobplan, som jeg skulle skrive under på. Jeg deltog bare i et møde og fik at vide de ville ringe til mig, når jeg skulle begynde.....

Samt tak for svaret omkring det med jobcenteret ikke kan forlange jeg begynder at tage ekstra medicin for min arbejdsdag hænger sammen.....


PS:
Undskyld til CLEO hvis hun blev betænksom - da jeg skrev om det var farligt at "overstige" et bestemt timetal..... Jeg mente det ikke sådan, fordi jeg ville hellere end gerne kunne arbejde frit uden problemer, men spurgte da jobcenteret har meget travlt med det er vigtigt jeg indenfor kort tid når 4 timer dagligt og tænkte derfor, at hvis jeg når det (under pres) at de så pludselig siger, at så kan jeg ikke blive bevilget flex-job.... Undskyld misforståelsen (men er ny herinde)

Så håber der er nogen der kender et svar på ovenstående........
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 10:04   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal ikke lægge så meget i timeantal

du skal yde det du kan. hverken mindre eller mere.
det vil blive beskrevet, hvis man "spiller" sig til et lavere timetal
hvis det bliver opdaget, så ryger man i hvertfald ud i ingenmandsland

Et eksempel
Der skal være sammenhæng mellem hvad læger og hvad din arbejdsprøvning viser.
så hvis en læge har skrevet du har nogle forskellig skånebehov, men ellers godt kan fungere på nedsat tid. Så er det jo klart der bliver kigget skævt til en, hvis man går efter en time og siger man ikke kan mere.

jeg har heller aldrig skrevet under på nogen jobplan
men det er fordi kommunen har indset jeg ikke kan arbejde, men hænger sig stadig i om der skulle være nogen behandlingsmuligheder
da jeg var i arbejdsprøvning, blev vi enig om skånebehov og timeantal, inden jeg startede.
startede på 15 timer og sluttede på 5 timer med onsdag fri
i min konklusion står der direkte at jeg hvade prøvet alt hvad jeg kunne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 11:37   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg har heller ikke underskrevet eller set en jobplan.

Jeg blev også bare ringet op med en dato for et start møde og der aftalte vi hvad dag jeg skulle starte samt ca mødetider.

HUSK dagbog. Og som jeg er igang med at overbevise mig selv om, skal du ikke presse dig selv mere end du også kan fungere hjemme....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 12:08   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I min sidste afprøvning brugte jeg denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Min konsulent fra anden aktør var rigtig glad for at få kopi af den, det fremgik tydeligt af hans rapport, at han havde læst min dagbog.

KLUMPFODEN, når du er i en afprøvning, så er det vigtigt, at du møder op hver eneste (aftalte) dag, så vidt du overhovedet er i stand til det.

hvis du har mange sygedage, hvor du har ringet og meldt dig syg, kan de ikke vurdere dig.

Mød op, og når du så ikke kan klare mere siger du det til din kontaktperson på stedet, og så går du hjem.

Det er bedre at du møder op for at fortælle, at du går hjem igen, end, at du bliver hjemme og ringer og melder dig syg.

Du bør skrive dagbog over hele døgnet, også hvis du f.eks. vågner om natten p.g.a. smerter.

Når du starter i afprøvningen, så bed dem om, at du får lov at se hvad de har modtaget fra din sb, så evt. misforståelser kan blive rettet med det samme.

Jeg sender dig lige en pb/pm.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 12:22   #8
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Hej Vovse

Tak for dit svar og det vil jeg gøre i forhold til at møde op med mere..........


Og dernæst også tak til jer der har skrevet det om ikke at tage mere medicin for at kunne klare det, fordi det forstod jeg på min sagsbehandler, jeg bare kunne gøre......

PS: Hvad er en pb/pm som du sendte mig???
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 12:28   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser

PS: Hvad er en pb/pm som du sendte mig???
Den er sikkert allerede poppet op hos dig, en besked om, at Vovse har sendt dig en pb.

I sidens øverste højre hjørne står dit navn: "Velkommen, KLUMPFODEN", lige under står der: "Private meddelelser".

En pb (privat besked)/pm (private message) er en "privat meddelelse".

Klik på "private meddelelser" (deroppe i sidens øverste højre hjørne), så kan du læse den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 13:15   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej Vovse

Tak for dit svar og det vil jeg gøre i forhold til at møde op med mere..........


Og dernæst også tak til jer der har skrevet det om ikke at tage mere medicin for at kunne klare det, fordi det forstod jeg på min sagsbehandler, jeg bare kunne gøre......

PS: Hvad er en pb/pm som du sendte mig???
Ja,det med mere milicin er jo også en balance gang,for naturligvis kan man tage mere og mere milicin men der kan være en granse for hvad kroppen har godt af,og så er der ofte bivirkninger men det må du selv afgøre hvad der skal være rimeligt for dig,måske i samråd med din læge-sagsbehandleren hverken skal eller må forlange du tager eks.smertestilende-det lægens bord.

Jeg har selv været for villig til eks,smertestillende og blokade og det kan jeg ikke anbefale nogle at gå med til.
Håber for dig at de finder et sted til dig som du kan blive glad for.

min betænklighed var måsk fordi jeg havde de forkerte briller på til morgen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension