K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2014, 01:42   #1511
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er også sådan jeg tænker. Aroma vs 4000 stoffer!!
Men så samtidig tænker jeg, okay smøger og KOL/lungekræft om ca 30-40 år....

Eller døende popcornlunger, som muligvis er værre, om måske kun 5, 7 eller 10 år (ingen ved det, for ingen har prøvet det!), dampning med aroma er stadig for nyt til at der ligger informationer på området.....
Jeg er nok bare dum, men jeg kan ikke lade være med at skænke det en tanke.
IKKE at jeg griber smøgerne, for det gør jeg ikke, men det er nok medvirkende til, at jeg dropper dampningen lidt hurtigere end planlagt.....og helt dropper de der ''smør'' væsker som Butter scottish, toffee, Vanilla custard, jordbær mf, som jeg ellers damper i perioder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 01:58   #1512
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er også sådan jeg tænker. Aroma vs 4000 stoffer!!
Men så samtidig tænker jeg, okay smøger og KOL/lungekræft om ca 30-40 år....

Eller døende popcornlunger, som muligvis er værre, om måske kun 5, 7 eller 10 år (ingen ved det, for ingen har prøvet det!), dampning med aroma er stadig for nyt til at der ligger informationer på området.....
Jeg er nok bare dum, men jeg kan ikke lade være med at skænke det en tanke.
Nej, du er ikke dum, jeg tænker præcis det samme, jo mere jeg tænker over det, jo mere får jeg lyst til at skære ned på/droppe aromaerne...
Meen skal nok liiiige prøve den der hvide lakrids først

Citat:
IKKE at jeg griber smøgerne, for det gør jeg ikke, men det er nok medvirkende til, at jeg dropper dampningen lidt hurtigere end planlagt.....og helt dropper de der ''smør'' væsker som Butter scottish, toffee, Vanilla custard, jordbær mf, som jeg ellers damper i perioder.
Jeg er heller ikke på vej til at tænde en smøg, men vil da nok prøve om jeg kan undvære dampen i kortere perioder, f.eks. når jeg skal ud at handle...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 02:05   #1513
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Nej, du er ikke dum, jeg tænker præcis det samme, jo mere jeg tænker over det, jo mere får jeg lyst til at skære ned på/droppe aromaerne...
Meen skal nok liiiige prøve den der hvide lakrids først



Jeg er heller ikke på vej til at tænde en smøg, men vil da nok prøve om jeg kan undvære dampen i kortere perioder, f.eks. når jeg skal ud at handle...
Og jeg vil stadig gerne smage den der hvide lakrids
- jeg har aldrig hørt om hvid lakrids, men husker nogle drops af en art, man kunne købe på færgen, hvor der var sorte lakridser og nogle lyse lakridser - og de lyse smagte VILDT godt, og der var aldrig ret mange i dåsen

De så næsten sådan her ud - øv linket virkede ikke, men det var sådan nogle små dyr!!!

Tænker også, at jeg må starte med ikke at tage damperen med ud og handle. Senere ikke have den med ud på længere handle ture, og på den måde forsøge at bygge lidt videre......
Måske engang til sommer........eller efter sommer.....hen af efterårs...vintertid

Sidst redigeret af Ninja; 11-03-2014 kl. 02:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 02:48   #1514
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og jeg vil stadig gerne smage den der hvide lakrids
Det er denne her http://www.bolsjehuset.dk/hvid-lakrids-aroma-245.html
Den er ofte omtalt på diverse dampfora...

Citat:
- jeg har aldrig hørt om hvid lakrids, men husker nogle drops af en art, man kunne købe på færgen, hvor der var sorte lakridser og nogle lyse lakridser - og de lyse smagte VILDT godt, og der var aldrig ret mange i dåsen
Ja, dem kan jeg godt huske, de var gode, Hollandske Drop http://slikleksikon.org/hollandske_drop

Kan købes her http://www.dutchsweets.com/kraepelie...ice-p-372.html men ser ikke ud som i gamle dage, og smager sikkert heller ikke som dengang...

Citat:
Tænker også, at jeg må starte med ikke at tage damperen med ud og handle. Senere ikke have den med ud på længere handle ture, og på den måde forsøge at bygge lidt videre......
Måske engang til sommer........eller efter sommer.....hen af efterårs...vintertid
Jeg kan se at vi tænker ret ens...

Når nu denne her influenza har lagt sig helt, vil jeg prøve at dampe, som jeg røg, kun udenfor, men med 40-50mg/ml, så må vi se hvor mange dage (timer) det holder...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 03:45   #1515
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mon ikke bare man skal dampe men med omtanke for de ting man ved eller tror...

Man kan jo gøre en del...for man kan jo feks bruge mentol...og hvis den med saltopløsningen virker...ja så kan man bruge mindre aroma...og nu ved jeg ikke om det fungere på samme måde...men salt fremhæver jo smage...så det lyder logisk i mine ører...om det så fungere...ja det må nogle af jer der blander jo lige forsøge sig med..

He he den der aromavejledning fra Veracura....tja det er jo også lidt vildledning...for de skriver til sidst sådan her...

Citat:
Vor leverandør skriver:

The ingredients of the product are either foodstuffs or have been tested by the "Flavor and Extract

Manufacturers

Association" (FEMA) using certain standards and have been deemed safe for use by people. They have been

classified as a flavor ingredient with the status Generally Recognized as Safe (GRAS).
Så kunne man jo tro at det er fint nok for der står jo at de aromaer har GRAS status..."generelt anerkendt som sikkert"....og det kommer fra FEMA...

Men kigger man så lidt efter ja så tager de kraftigt afstand fra at disse aromaer bliver brugt på anden vis ind indtagelse via mad eller drikke http://www.femaflavor.org/safety-ass...s-e-cigarettes

Så når Veracura skriver "Husk, at vera curas smagsstoffer alle er fremstillet til brug i væsker til E-Cigaretter."

Ja så er det nok sandt at de er lavet til det formål men det siger samtidigt intet om det er sikkert at bruge til damp...

Jeg læste et sted...kan ikke lige huske hvor...men der stod at en aroma ja den kan bestå af flere tusinder stoffer...

Vel at bemærke stoffer som vi aldrig får kendskab til...

Så det eneste man egentlig kan gøre...ja det er at gøre det man kan...for at minimere de dårlige ting..men dog uden at være hysterisk...for man skal jo hele tiden huske at det er dampen der gør at man ikke ryger...

Blander man selv...ja så har man dog flere muligheder end hvis man skal ud og købe færdigblandet væsker...væsker som man mange gange ikke engang kan få indholdet at vide om..om som indeholder en hel lang række forskellige stoffer...

Jeg vil ihvertfald til at starte med lige få en til at blande en mentol væske til mig...som ikke indeholder en hel række forskellige aromaer....bare for at se om det er noget for mig...

Havde ellers ikke overvejet det for jeg kunne absolut ikke ryge mentol smøger....men hvis det ikke er det samme når man damper mentol...ja så vil jeg da give det et forsøg...

Kan man dampe mentol...ja så er man da nået et godt stykke af vejen imod at ikke indtage en masse potentielle farlige aromaer...

Ang det med at være "hellig" her efter man er overgået til damp...

Tja det er ikke sådan jeg ser det...ser det mere som at hvis man har en mulighed for at undgå nogle ting som kan skade en...og stadig dampe...ja så er det vel egentlig meget smart at undgå det...

Jeg er jo nok en af de mere heldige...for jeg er ny damper og har ikke prøvet en masse forskellige smage...så hvis jeg ikke kan dampe dem...ja så ved jeg jo ikke hvad jeg går glip af...

Jeg er mere end tilfreds med min tobakssmag...og kan jeg dampe mentol...ja så vil jeg da synes at det er helt fint...

Jeg tror ikke at jeg er "typen" der skal have eller har brug for alle mulige variationer til min damp...

Ha ha ha JH...efter jeg selv havde set den udsendelse og ud fra at jeg vidste at nikotinen bliver optaget i mund og svælg....ja så har jeg prøvet det samme med ikke at inhalere hele tiden...

Jeg glemmer det dog med meget jævne mellemrum...for det er jo så naturligt at når man har taget et sug ja så skal det inhaleres....men men...det er jo slet ikke nødvendigt for at få sin nikotin og samtidigt sin damp...

Det skal nok bare blive til en vane at man ikke suger det helt ned i lungerne...vil jeg tro...

Man får jo både smagen og virkningen uden at suge det helt ned i lungerne...

Nogen af jer der ved hvor lang tid en mentol væske skal stå før man kan bruge den efter den er lavet...eller kan den bruges umiddelbart lige efter den er lavet..

Kan man nøjes med at bruge mentol....eller bliver man nødt til at bruge anis som mange gør...og hvad smager anis af...

Hvis man kan nøjes med at kun bruge mentol...ja så er det jo nok det nemmeste at lave...

Gisp...engelsk tekst i fejlmeddelelse...ja utroligt at det stadig kan dukke op efter så mange år med vBulletin....troede at jeg havde fået bugt med dem alle...ihvertfald på brugersiden...hmm der kan man bare se...men det er oversat nu
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 10:14   #1516
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, jeg skal ikke have mere dampudstyr foreløbigt, jeg har næsten lige købt SVD'en og 134'eren, som jeg er så glad for. Og jeg ved stadig heller ikke, om jeg vil forsøge at stoppe med at dampe, så det ville også være fjollet at anskaffe sig for meget grej - selvom jeg tror som sagtens det kan sælges relativt hurtigt...

Hvad Sørensen, har du fået navneforandring??. Det er.....anderledes
Ja hihi, jeg fik paranoia over at brugernavnet var mit efternavn og et ikke helt almindeligt efternavn, så jeg fik lige web til at ændre det

Den video du omtaler hvor der er snak om hvad der sker med væsken hvis man fryser det ned i plastikflasker, kan du linke til den? (kan godt være der er link hvis jeg bladrer længere tilbage, men det magter jeg næsten ikke, der er jo maaaange sider gg)
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 12:43   #1517
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Ang. Menthol smag.
Ja og nej, det smager som menthol smøger, men alligevel ikke da man får en meget mere frisk mund...

Kan i huske de der menthol plastik børne nogen... Kan sgu ikke huske hvad de hedder. Der var en snor af stærk menthol inden i, og hvis man splittede den ad (ikke en god ide, erfaring) kunne man få det på fingerne og.... For satan det sved i øjnene!!! Hihihi... Det gør man kun een gang!!

Nå, men det er sådan jeg faktisk syntes der smager..
Jag kan meget bedere lide at dampe menthol end at ryge look menthol.
Frisk smag ingen dårlig mundsmag... :-)
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 17:19   #1518
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Mon ikke bare man skal dampe men med omtanke for de ting man ved eller tror...
Jo, og så følge med i nye undersøgelser, og huske at sortere fejlinformation fra især KB fra...
Citat:
Man kan jo gøre en del...for man kan jo feks bruge mentol...og hvis den med saltopløsningen virker...ja så kan man bruge mindre aroma...og nu ved jeg ikke om det fungere på samme måde...men salt fremhæver jo smage...så det lyder logisk i mine ører...om det så fungere...ja det må nogle af jer der blander jo lige forsøge sig med..
Ja, der lyder både logisk og lovende, det vil blive afprøvet når der skal blandes næste gang...

Citat:
Jeg læste et sted...kan ikke lige huske hvor...men der stod at en aroma ja den kan bestå af flere tusinder stoffer...

Vel at bemærke stoffer som vi aldrig får kendskab til...
Ja, og een ting er hvad de består af, en helt anden ting er hvad de bliver til, når de varmes op og fordampes...

Citat:
Så det eneste man egentlig kan gøre...ja det er at gøre det man kan...for at minimere de dårlige ting..men dog uden at være hysterisk...for man skal jo hele tiden huske at det er dampen der gør at man ikke ryger...
Jeg vil helt klart skære ned på aromaen...
Citat:
Blander man selv...ja så har man dog flere muligheder end hvis man skal ud og købe færdigblandet væsker...væsker som man mange gange ikke engang kan få indholdet at vide om..om som indeholder en hel lang række forskellige stoffer...
Jeg damper kun selvblandet, ind i mellem får jeg dog smagsprøver med, når jeg bestiller andre ting, f.eks. Toscanamail gav 2 gratis smagsprøver med da jeg bestilte nikotinbase... en fersken og en RY4...

Den fersken var faktisk ret god...
Citat:
Jeg vil ihvertfald til at starte med lige få en til at blande en mentol væske til mig...som ikke indeholder en hel række forskellige aromaer....bare for at se om det er noget for mig...
God ide, rigtig mange dampere er glade for menthol...

Citat:
Kan man dampe mentol...ja så er man da nået et godt stykke af vejen imod at ikke indtage en masse potentielle farlige aromaer...
Ja, og kan man ikke helt undvære smagen af andet, går menthol fint sammen med mange smage, både frugt, slig og tobak...

På den måde kan man reducere mængden af aroma...

Citat:
Ang det med at være "hellig" her efter man er overgået til damp...
"Hellig" var nok ikke det rigtige ord, det var ikke ment hverken negativt eller nedsættende, og inkluderede også mig selv...

Citat:
Tja det er ikke sådan jeg ser det...ser det mere som at hvis man har en mulighed for at undgå nogle ting som kan skade en...og stadig dampe...ja så er det vel egentlig meget smart at undgå det...
Ja, det gælder om at passe på os selv.
Citat:
Jeg er mere end tilfreds med min tobakssmag...og kan jeg dampe mentol...ja så vil jeg da synes at det er helt fint...
Ja, og menthol og tobak kan sagtens kombineres, hvis man vel og mærke kan lide smagen...

Citat:
Jeg tror ikke at jeg er "typen" der skal have eller har brug for alle mulige variationer til min damp...
I starten skulle jeg prøve alle mulige smage... nu er jeg faldet til ro, og damper nogle ganske få, menthol, lakrids, nogler få frugter, lidt tobak, og så 40-50mg/ml helt uden aroma...

Citat:
Ha ha ha JH...efter jeg selv havde set den udsendelse og ud fra at jeg vidste at nikotinen bliver optaget i mund og svælg....ja så har jeg prøvet det samme med ikke at inhalere hele tiden...

Jeg glemmer det dog med meget jævne mellemrum...for det er jo så naturligt at når man har taget et sug ja så skal det inhaleres....men men...det er jo slet ikke nødvendigt for at få sin nikotin og samtidigt sin damp...

Det skal nok bare blive til en vane at man ikke suger det helt ned i lungerne...vil jeg tro...
Ja, man skal lige ind i vanen, jeg stoppede med at indhalere for noget tid siden, nu sker det sjældent at jeg glemmer at det ikke skal ned i lungerne...

Dog kan jeg godt finde på at hive den 40-50mg/ml uden aroma heeeelt ned i lungerne en gang i mellem, den giver et dejligt kick sådan lidt hen af morgensmøgen, som vi alle nok husker...
Citat:
Man får jo både smagen og virkningen uden at suge det helt ned i lungerne...
Ja, det er et stort plus ved dampen.

Citat:
Nogen af jer der ved hvor lang tid en mentol væske skal stå før man kan bruge den efter den er lavet...eller kan den bruges umiddelbart lige efter den er lavet..
Det kommer an på, hvis du bruger mentholkrystaller, kan den dampes når krystallerne er opløst...

Krystallerne opløses langt hurtigere i PG end i VG...

Jeg har ikke prøvet mentholaroma, så ved ikke hvor længe den skal modne, men vil tro det er ganske kort tid...

Citat:
Kan man nøjes med at bruge mentol....eller bliver man nødt til at bruge anis som mange gør...og hvad smager anis af...
Det er jo en smagssag... jeg bruger ikke anis...

Anis smages vel hen ad sød lakrids, og så alligevel ikke... sød lakridskaramel måske...

Det er iøvrigt en verden til forskel på anis fra f.eks. Inawera og Flauvor Art...
Jeg foretrækker den første, mange den sidste...
Citat:
Hvis man kan nøjes med at kun bruge mentol...ja så er det jo nok det nemmeste at lave...
Det kan næsten ikke blive nemmere...

Citat:
Gisp...engelsk tekst i fejlmeddelelse...ja utroligt at det stadig kan dukke op efter så mange år med vBulletin....troede at jeg havde fået bugt med dem alle...ihvertfald på brugersiden...hmm der kan man bare se...men det er oversat nu
At den var engelsk, gjorde skam ikke noget, undrede mig mere over at jeg ikke måtte have så mange smiley'er...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stuen Se meddelelser
Ja hihi, jeg fik paranoia over at brugernavnet var mit efternavn og et ikke helt almindeligt efternavn, så jeg fik lige web til at ændre det
Hehe, nu sidder jeg så her og vrider den sidste hjernecelle for at prøve at komme i tanke om hvad du hed før...

Citat:
Den video du omtaler hvor der er snak om hvad der sker med væsken hvis man fryser det ned i plastikflasker, kan du linke til den? (kan godt være der er link hvis jeg bladrer længere tilbage, men det magter jeg næsten ikke, der er jo maaaange sider gg)
https://www.youtube.com/watch?v=sOBD...tu.be&t=33m00s
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 19:50   #1519
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Jeg tror det her har været min værste damp dag endnu, har siden igår eftermiddags haft den ondeste gang cotten mouth!
Og hvergang jeg har dampet, så har smagen af dampen bare blevet hængende i munden. Og jeg kan ikke lide nogle af de væsker jeg har været glade for indtil nu.

Så har bare kæmpe krise,mig her til aften da vi havde spist så gik vi ud for at dampe, og efter 4-5 sug rev det bare vildt på tungen og i munden. Det har jeg ikke prøvet før idag, så har været mega tæt på at ryge mange gange
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 20:12   #1520
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Vi har alle sammen prøvet at havde en dårlig damp dag, hvor alt smager grimt eller
skidtet ikke virker
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension