K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 07:45   #1
dillen63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Frederikssund
Alder: 61
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
dillen63 er ny på vejen
Hvor lang tid.

Nu er det lille mig der har brug for lidt oplysninger. Jeg fik i går sendt min sag i pensionsnævnet, med henblik på førtidpension. Har været inden på min kommune side for at se hvor lang tid de må bruge på sådan en sag, men der stå intet.
Er der nogen der ved, hvor lang tid kommunen må bruge på sådan en sag ? på forhånd tak og god Pinse til alle.
dillen63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 07:55   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Tror det er 3 mdr.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:45   #3
hej123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
hej123 er ny på vejen
Hej dillen63

Vi står i samme situation, du kan se mit indlæg under dit (svar?)

Min sagsbehandler skulle have min sag med på et møde med pensionteamet-pensionsnævnet d. 9 maj, jeg har ikke kunne få fat på min sagsbehandler da hun har ferie til på tirsdag.

Det er frustrerende når man ikke ved hvad der sker i ens sag, men som et par stykker har svaret mig så må man prøve at tage den med ro selvom det er svært, for man ved jo ikke om man er købt eller solgt.

Men jeg har også læst i mange sager herinde at det skulle være 3 måneder, jeg går udfra at det er det samme i alle sager, altså fra sagen sendes, eller fra når ens sagsbehandler tager den med til det planlagte møde med teamet-nævnet.
Folk herinde siger at pensionsteamet-pensionnævnet skulle være det samme, nogle kommuner bruger det ene ord og andre det andet, men det er det samme nævn.
Man kan hurtigt blive forvirret med alle de navne de har på kommunen

Håber at alt går godt for dig, og også god pinse til dig. mvh
hej123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:46   #4
hej123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
hej123 er ny på vejen
Mit indlæg hedder svar?

Det er lige under dit indlæg
hej123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:53   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej 123...har pensionsteamet kigget på din sag,vil jeg gå meget stærkt ud fra du ville ha fået et brev..

jeg er ftp og da min sag kørte,fik jeg først 1 brev fra pensionsteamet-tror jeg det hed,at de ville indstille mig til pension og 8 dg fik jeg nyt brev at jeg var tildelt ftp...og så mener jeg der stod det ville blive sendt til sb...men det sidste er jeg ikke helt sikker på..

de siger 3 mdr..mem det er ligeså meget fordi de skal jo sætte et loft..men derfor ka en sag godt bli afgjort på 1 mdr..
i min lille kommune har de møde 1 gang ugentlig og så er det jo et spørgsmål hvor mange sager der er foran din..

jeg ka også huske det var lidt af et mareridt..men jeg kunne ikke gøre mere og blev NØD til at vente og vente,krydse fingre og prøve tage det med ro...

så op med humøret
hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 11:14   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 15:12   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dillen63 Se meddelelser
Nu er det lille mig der har brug for lidt oplysninger. Jeg fik i går sendt min sag i pensionsnævnet, med henblik på førtidpension. Har været inden på min kommune side for at se hvor lang tid de må bruge på sådan en sag, men der stå intet.
Er der nogen der ved, hvor lang tid kommunen må bruge på sådan en sag ? på forhånd tak og god Pinse til alle.
Ring og spørg din sagsbehandler, er det ikke det nemmeste for at undgå at rende og være nervøs
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 23:46   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.
Det er åbenbart ikke alle, der får sådan en brev.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 08:23   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er åbenbart ikke alle, der får sådan en brev.
Det er det nemlig ikke. Og jeg tror slet ikke, at Bornholm bruger det - i hvert fald ikke da jeg fik min ftp for 1½ år siden.
For der bliver man indstillet og sagen færdigbehandlet samme dag, så de kan slet ikke nå at få det.

Dvs. de beslutter om sagen skal overgå til pensionsteamet og bagefter om ftp skal godkendes eller ej - alt sammen på samme dag/møde.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 14:44   #10
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
I de fleste kommuner får man et brev, hvor der står noget i retning af :

"Vi har d.d. ladet din sag overgå til til behandling efter reglerne om førtidspension".

Kommunen har så 3 måneder til at træffe afgørelse i forhold til datoen,
der fremgår af brevet.

Som nævnt kan det sagtens gå hurtigere.
Kan kommunen ikke overholde fristen på de 3 måneder, skal borgeren have skriftlig besked.
Det er også standarden i min kommune. Jeg nåede bare aldrig at få brevet. I stedet fik jeg telefonisk besked på, at de ville se om de kunne nå min sag i løbet af ugen - det var en onsdag. Få dage efter fik jeg afgørelsen - tilkendt førtidspension.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension