K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 22:44   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Vel fordi der rent faktisk er tale om at hun netop har stiftet familie med sin nye kæreste.
En familie kan efter min mening godt bestå af 2 personer. Har du aldrig hørt begrebet ”barnløs familie”?
I øvrigt mener Wikipedia det samme. Der står om begrebets betydning følgende:



Ikke et ord om at der kræves børn. Ellers ville der vel heller ikke findes begreber som "barnløse familer" og "børnefamilier" hvis det var en forudsætning at man havde børn.

http://da.wikipedia.org/wiki/Familie_(menneske)

Iøvrigt er det sagen uvedkommende hvad begrebet "familie" dækker over helt præcist.
LO's "Maria kampagne" var nemlig overhovedet ikke en kampagne mod regeringens nedskæring på børnechecken. Det var udelukkende en kampagne mod dagpengereformen.
Man ser et billede af en LO arbejder ( Maria ) og der er hverken billede af børn eller børnehave i baggrunden.
Og i kampagneteksten er det eneste der angribes dagpengereformen.
BT ved godt at folk der læser deres artikel enten ikke har læst , eller ikke kan huske helt præcist hvad LO's "Maria kampagne" indeholdt.
Når de begynder at blande børn ind i billedet får man det indtryk at "Maria kampagnen" også var en kampagne mod nedskæringerne på børnechecken , hvad det ikke var , læs eventuelt annoncen igen.
Det er totalt irrelevant om Maria har børn eller ej , og viser bare hvor manipulerende den borgerlige presse er i dagens Danmark.
Nu skal jeg fortælle dig præcist, hvad en familie er i lovens forstand!

Hvordan er definitionen på en familie?

Og hvornår er I en familie i lovens forstand?



Definitionen på en familie er som følgende
Du er alene eller I er et par med hjemmeboende barn/børn under 23 år.
Du har barn/børn, som ikke bor hjemme, men som ikke er fyldt 18 år.
Du har et ufødt barn (du har været gravid i mere end 12 uger).
Du har et handicappet barn, som bor hjemme.
Du har et handicappet barn, som ikke bor hjemme.

Altså! Maria har IKKE en familie i lovens forstand. Hun har en kæreste!

Har du nogensinde hørt om en morder der dræber sin familie - og så læser du i nyhederne, at det kun var kæresten??? Det er da misvisende så det batter!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 22:45   #22
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE
Klart har hun sagt sit arbejde op, ellers ville hun jo ikke have kunnet flytte sammen med sin kæreste. Det betyder da ikke nødvendigvis at hun ikke gør noget for at få et nyt arbejde. Men da jeg selv kommer fra Aabenraa så ved jeg også hvor svært det er at finde arbejde her i kommunen i øjeblikket.
Ragdoll[/QUOTE]



Hun kunne vel også pendle ligesom så mange andre gør - indtil hun fandt et job i nærheden.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:04   #23
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
helenekr

Det vil så sige at jeg ikke har en famillie, jeg bor sammen med min kæreste, da vi ikke er gift el. regi: partner, må det jo være min kæreste.

Tror sgu der er mange kærestepar som vil føle sig diskremineret hvis de får at vide at de ikke er en famillie.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:07   #24
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Tror sgu der er mange kærestepar som vil føle sig diskremineret hvis de får at vide at de ikke er en famillie.
På hvilken måde? De har jo hverken færre eller flere rettigheder af den grund. De kan da bare kalde sig familie, alt det de vil.

For øvrigt, så bor jeg alene, selv om jeg bor i en familiebolig, så jeg må også være en familie.

Sidst redigeret af Martin; 01-06-2010 kl. 23:11.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:37   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvordan er definitionen på en familie?

Og hvornår er I en familie i lovens forstand?



Definitionen på en familie er som følgende
Du er alene eller I er et par med hjemmeboende barn/børn under 23 år.
Du har barn/børn, som ikke bor hjemme, men som ikke er fyldt 18 år.
Du har et ufødt barn (du har været gravid i mere end 12 uger).
Du har et handicappet barn, som bor hjemme.
Du har et handicappet barn, som ikke bor hjemme.

Altså! Maria har IKKE en familie i lovens forstand. Hun har en kæreste!

http://www.k10.dk/newreply.php?do=newreply&p=108059
En gang ævl!
Når man skriver en kampagneannonce , skal begrebet ”familie” ikke nødvendigvis være juridisk dækkende. Hvad enten du har ret i din juridiske definition eller ej.
Det skal være den betydning ordet har i daglig tale. Og her kan en ”familie sagtens bestå af 2 personer. Wikipedia mener det samme , læs eventuelt mit tidligere link. Har du aldrig hørt begrebet ”barnløse familier”?

Wikipedia skriver i øvrigt yderligere om ordet ”familie”, hvis det første citat ikke var dækkende nok.:

Citat:
En familie er inden for sociologien en gruppe af individer, som forenes

1.gennem slægtskab. Detta slægtskab er arveligt, men kan udstrækkkes til at omfatte
2.juridiske forhold, så som ægteskab, partnerskab eller adoption.
Citat:
I dag anvendes begrebet undertiden også i en udvidet betydning for blandt andet samboende.
http://da.wikipedia.org/wiki/Familie_(menneske)

At begynde at tale om juridiske betydninger er rent vås og nonsens , og et bevidst forsøg på at forplumre debatten.
Desuden er det som før omtalt totalt uvedkommende hvilket familiemønster ”Maria” lever under.
Hele diskussionen omkring hendes familie er stærkt manipulerende i sig selv , og kan kun have interesse for folk og medier der vil afspore annoncens budskab.

Sidst redigeret af halse; 01-06-2010 kl. 23:42.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:48   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
helenekr

Det vil så sige at jeg ikke har en famillie, jeg bor sammen med min kæreste, da vi ikke er gift el. regi: partner, må det jo være min kæreste.

Tror sgu der er mange kærestepar som vil føle sig diskremineret hvis de får at vide at de ikke er en famillie.
Det er ikke MIG der siger det, det er bare hvad loven siger!!!

Jeg bor Feks i en familiebolig på 5½ værelse dvs jeg i lige mit tilfælde, skal have mindst 3 børn for at kunne bo her. Par uden børn kan slet ikke komme i betragtning! Selvom de føler sig som en familie.....

Har du nogensinde set illustrationen af en familie - og så står der kun to voksne??

Det vil kun være en familie, hvis disse to voksnes forældre, tanter og onkler OGSÅ var med på illustrationen!!

Man kan heller ikke købe familieferie og så kun komme to voksne, eller en enkelt. Familieferie er KUN når der er børn med, dette regner rejseselskaberne med at alle folk ved pr automatik, hvorfor par uden børn ikke kan få rabatterne.

Invitér familien med i biografen, dette betyder næsten altid 4 billetter med rabat. Og så kan man købe tillægsbilletter.

Når man bor sammen med sin kæreste og skal ud og spise middag, siger man så (med hånden på hjertet) til sine kolleger, at man skal ud og spise med familien?

Familie tæller bare flere personer end to. Om det er børn, onkler, tanter eller svigerforældre er bedøvende lige meget, da de så udgør familien.

Hvis Mogens bliver dårlig, vil du nok heller ikke sige, at min familie har det skidt.

Havde du to børn og mand der var dårlige, så siger man at ens familie har det skidt.

Familie er ligesom i flertal, og ikke en enkelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 00:38   #27
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg er kontorassistent og desværre arbejdsløs, så vi har ikke alverden at rutte
med hjemme hos os. Jeg søger arbejde hver eneste dag. Men her i Aabenraa ,
hvor jeg kommer fra
, hænger de ledige stillinger ikke på træerne. Og nu
kommer i med jeres spareplan og siger , at dagpengeperioden skal
halveres. Det er , som om i tror , at folk på dagpenge bare går derhjemme
og nyder , at der ikke er noget at lave. Men sådan er det jo ikke.


Jeg forstår ikke , at i for bare fire måneder siden havde råd til mere end
10 milliarder i skattelettelser til de rige. Og nu siger i , regningen
skal betales... en situation , jeg i øvrigt kun kender alt for godt. Hvorfor
er det mig og min familie , der skal betale prisen? Jeg forstår det ikke...

Desværre arbejdsløs... -burde stå: -selvforskyldt ledig!

Men her i Åbenrå, hvor jeg kommer fra... -burde stå: Men her i Aabenraa, hvor jeg bor nu...

Mig og min familie... -burde stå: Mig og min kæreste(familie kan IKKE bruges om ental).

Når dette så er sagt, om denne amatøragtige annonce... -kunne der jo sagtens findes en troværdig og ærlig person der var i samme situation!

Men som sædvanlig springes der over hvor gærdet er lavest... -og bliver så efterfølgende straffet
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 07:44   #28
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Migselv:
Hun kunne vel også pendle ligesom så mange andre gør - indtil hun fandt et job i nærheden.
Det kan være svært fra den ene ende af landet til den anden.

Som jeg har sagt før mener jeg ikke, at hvorvidt det er en "model" eller ej, flytter ved fakta, der skal nok være tusindvis af mennesker derude hvor det sagte passer på.

Jeg er forøvrigt forundret over at man netop her på K10 vil bruge så meget krudt på at gøre Maria til syndebuk, i stedet for at bruge krudtet på at debatere hvad den reelle effekt vil være

I har så travlt med at forsøge at kaste skyld over manipulation, at i end ikke ser hvor meget i selv er blevet manipulerede. Hvad med om at få debatten derhen hvor den hører hjemme, nemlig hvad er den reelle effekt af dagpengereformen?

http://politiken.dk/erhverv/article984872.ece

http://www.berlingske.dk/politik/15....korte-dagpenge



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-06-2010 kl. 07:55.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 07:54   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
En gang ævl!
Når man skriver en kampagneannonce , skal begrebet ”familie” ikke nødvendigvis være juridisk dækkende. Hvad enten du har ret i din juridiske definition eller ej.
Det skal være den betydning ordet har i daglig tale. Og her kan en ”familie sagtens bestå af 2 personer. Wikipedia mener det samme , læs eventuelt mit tidligere link. Har du aldrig hørt begrebet ”barnløse familier”?

Wikipedia skriver i øvrigt yderligere om ordet ”familie”, hvis det første citat ikke var dækkende nok.:





http://da.wikipedia.org/wiki/Familie_(menneske)

At begynde at tale om juridiske betydninger er rent vås og nonsens , og et bevidst forsøg på at forplumre debatten.
Desuden er det som før omtalt totalt uvedkommende hvilket familiemønster ”Maria” lever under.
Hele diskussionen omkring hendes familie er stærkt manipulerende i sig selv , og kan kun have interesse for folk og medier der vil afspore annoncens budskab.
Præcis, som du skriver.

''En familie er inden for sociologien en gruppe af individer, som forenes''

Hvornår er ét menneske blevet en gruppe??
Er 2 mennesker en gruppe?

Endvidere skriver du selv:

1.gennem slægtskab (betyder familie på begge sider). Dette slægtskab er arveligt, men kan UDSTRÆKKES til at omfatte
2.juridiske forhold, så som ægteskab, partnerskab eller adoption.

Altså, er vi jo enige om, hvad en familie er!!

En familie er slægtsskab som er arvelig, og som kan udstrækkes til også at omfatte de jurdiske forhold som ægteskab, partnerskab eller adoption. Altså man udstrækker - man koger ikke ned for kun at blive en familie på to!
Hvis man ikke har noget familie på begge sider, jamen så har man kun sin partner!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det kan være svært fra den ene ende af landet til den anden.

Som jeg har sagt før mener jeg ikke, at hvorvidt det er en "model" eller ej, flytter ved fakta, der skal nok være tusindvis af mennesker derude hvor det sagte passer på.

Jeg er forøvrigt forundret over at man netop her på K10 vil bruge så meget krudt på at gøre Maria til syndebuk, i stedet for at bruge krudtet på at debatere hvad den reelle effekt vil være

I har så travlt med at forsøge at kaste skyld over manipulation, at i end ikke ser hvor meget i selv er blevet manipulerede. Hvad med om at få debatten derhen hvor den hører hjemme, nemlig hvad er den reelle effekt af dagpengereformen?

http://politiken.dk/erhverv/article984872.ece



Ragdoll
Maria er da ikke syndebuk!! Hun er en ganske almindelig, og egentlig sympatisk kvinde, som bare er blevet offer for LO's uigennemtænkte annonce. Kram til hende!

En god kampagne er en kampagne der læses og forstås på samme måde af alle.
En kampagne kan ikke være tvetydig og/eller misvisende, hvilket LO nu også selv indrømmer ved at trække de forhastede annoncer tilbage.

OG SÅ kan vi håbe, at LO går i tænkeboks og får lavet nogle fede annoncer der slår hovedet på sømmet og rammer lige i hjertekuglen.
Dagpengesagen er uhyrre vigtig og kræver facts vi alle sammen kan forholde os til.
De må vide der sidder borgerlige der vil sætte spørgsmålstegn ved det hele, så DERFOR skal feks LO edderhakkeme få stoppet hullerne, så der ikke er noget at komme efter!!!

Det ærger mig bare, at de fik forplumret den givne chance ved ikke at have tænkt sig godt nok om. Deres fodfejl rammer jo dem på dagpenge!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 08:12   #30
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er rigtigt at LOs kampagne har været med til at forplumre debatten og de skulle have tænkt sig om og måske have brugt et bedre eksempel.

Men det er ikke LOs "fodfejl" der rammer dem på dagpenge, det gør de nye dagpengeregler. Og uanset om man er en familie med eller uden børn, så kan man blive ramt lige hårdt, det er blot endnu mere tragisk når der også er børn med i billedet.

Og jeg kan se at med den måde vores nuværende regering farer frem på, så vil det ikke vare mange år før vi har en gruppe af fattige i Danmark, der kan måle sige med de fattigste af EU landene.

__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-06-2010 kl. 08:16.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når en sagsbehandler lyver louisesparadis Alt det andet 9 29-09-2013 12:25
lyver så det driver! nielsen17 Alt det andet 15 04-02-2013 23:36
Lyver de i udenrigsministeriet? Webmaster Politik og Samfund 2 07-02-2012 20:59
sagsbehandler lyver mand Spørgsmål ang fleksjob 1 27-11-2011 13:57
virksomhedspraktik-lyver baldur Spørgsmål ang fleksjob 2 04-12-2008 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension