K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2008, 14:14   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Exclamation København igen

Jeg sad lige her til morgen og læste nyheder og jeg faldt så over en i berlinske om netop Københavns kommune og her står der bla

Citat:
”Vi ser alt for mange af den slags grumme sager i socialudvalget. Og det er ærgerligt, at journalister skal grave dem frem eller folk skal henvende sig i afmagt til udvalget, før der sker noget. Forvaltningen burde løse de sager og folks problemer, inden det kom dertil. Der er ret mange ansatte i forvaltningen, og det burde kunne løses. Det er tegn på, at tingene ikke fungerer optimalt i forvaltningen, når de her ting sker gang på gang. Det er næsten hver uge at vi får henvendelser i sager, som ikke ser godt ud, og hvor kritikken ser ud til at være berettiget,” siger han.
også var det lige at det slog mig , socialudvalget jamen er det så dem at dem fra Kbh som bliver ignoreret den ene gang efter den anden skal skrive til om deres sager, vi har jo efterhånden oplevet en hel del gange her på siden at der ikke er nogen respons ved klager til borgmestre osv .. så hvorfor ikke prøve Socialudvalget ?

Måske det er det der skal til ?? bare lige en tanke

I kan læse hele artiklen her http://www.berlingske.dk/article/200...mark/81207015/ og så måske hvis i skriver at det kunne være en ide at sende jeres historier samtidig for på den måde at give dem massiv dokumentation på problemet ...


Her er adresserner for hele socialudvalget

Mikkel Warming

[email protected]


Jesper Schou Hansen

[email protected]

Peter Schlüter

[email protected]

Hellen Hedemann (F) (Stedfortræder for Frank Hedegaard (F) )

[email protected]

Thor Buch Grønlykke

[email protected]

Lars Rasmussen

[email protected]

Jens Nielsen

[email protected]

Finn Rudaizky

[email protected]

Margrethe Wivel

[email protected]

Wallait Khan (Gruppeformand)

[email protected]

Rikke Lauritzen

[email protected]



Hvis i vil vide hvem de er hvem og hvilke parti så kig her http://www.kk.dk/PolitikOgIndflydels...ludvalget.aspx

Håber at i kan bruge det til noget og at i samlet kan få gang i kommunen

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 14:25   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Sådan

De får lige hjemmesiden med skemaer og div.

sendes til hele bundtet.

Tak for det

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:28   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, jeg vil bare lige sige, at Mikkel Warming er socialborgmester for socialudvalget, så er det min erfaring nok at skrive kun til ham... har selv skrevet til ham, og der bliver reageret med det samme..... Det er vel selvfølgelig op til jer selv, hvad I vil gøre - synes bare jeg ville nævne min erfaring...

Desuden vil jeg lige nævne at klager ang. sygedagpenge og lignende indenfor jobcenter ikke skal til socialudvalget, men skal til beskæftigelsesudvalget..... Borgmesteren her er Hougaard, udvalget findes her: http://www.kk.dk/PolitikOgIndflydels...sudvalget.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:32   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender til flere sager hvor hr Warming ikke har svaret ensidigt gjort noget og der er mange her der mister deres sygedagpenge på uberettiget grundlag så mener stadig at man kan skrive til socialudvalget og ja hvorfor ikke tage beskæftigelse udvalget med ,,,,

Jo flere der ved og kender til tingene jo svære bliver det for de pågældende politikkere at løbe fra ansvaret med påskud som vi viste ikke hvordan det forgik ude i forvaltningen ...
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:38   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kan selvfølgelig godt være... Sygedagpenge hører dog ikke under socialudvalget. De har slet ikke noget med jobcenter at gøre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 10:36   #6
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Nu har jeg sendt en klage til Jacob Hougaard igen. Sendte en i maj 2008, som jeg ikke hørte noget fra. Og en klage til Ritt Bjerregaard i oktober 2008, som der bare kom en " det er forståligt" svar på..

Er simpenhen så tosset over de behandlingstider de har i Københavns Kommune.. Har nu ventet 8 måneder på svar om revalidering, og kan intet få at vide...!!!
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 12:06   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Jeg har selv klaget over mit reva-afslag beskæftigelses ankenævnet. Der har jeg medtaget den langsommelige svar-process eller mangel på samme. Jeg har også gjort opmærksom på min klage til Jacob Hougaard. Det er ikke sikkert det hjælper meget; men jeg mener det er vigtigt at gøre nævn/styrelser opmærksomm på syltning i kommunerne, når man får muligheden
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 12:43   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det kan selvfølgelig godt være... Sygedagpenge hører dog ikke under socialudvalget. De har slet ikke noget med jobcenter at gøre...
Så blev jeg da så meget klogere

Men da jeg stadig mener at det i den grad har en social negativ påvirkning når sager trækkes ud i en evighed så vil jeg stadig mene at det også har noget at gøre med det socialeudvalg (mange mister forsørgelse også går de ned økonomisk ) så jeg vil stadig sige jo flere jo bedre og så sige skriv også til alle dem som curls linker til ...

Jo flere der ved det jo større chance er der for at en eller anden får en grim smag i munden og rejser tvivl og spørgsmål om behandlingen af borgerne ...

super og Dorthe har i overvejet at aflægge en borgerrådgivningen et besøg hvis ikke i allerede har gjort det ?
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 13:24   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Borgerrådgiveren... Med fare for at lyde ubegavet hvad er det og hvor er det?? Vil da gerne høre lidt mere om, hvis der er nogen der ved noget om sådan en..

Har nu selv skrevet til alle disse i socailforvaltningen og håber så, at der sker noget.
Har også skrevet, at jeg syntes, at det er forkasteligt, at man kan tage chancen for at forsørge sig selv væk.. Kan ikke passe at man i 2008 skal forsørges af en ægtefælle... Syntes det ligner de historier jeg får fra mormor i år hvidkål..
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2008, 17:54   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Borgerrådgiveren i København

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorthemusen Se meddelelser
Borgerrådgiveren... Med fare for at lyde ubegavet hvad er det og hvor er det?? Vil da gerne høre lidt mere om, hvis der er nogen der ved noget om sådan en..
Borgerrådgiveren er dygtige.... Nogle af dem er jurister, så de ved, hvad det handler om, når det drejer sig om love og regler osv...

Du kan læse mere om dem her:

http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...KlageOver.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Kommet i tvivl igen igen Rescurseprofil:) Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-11-2011 22:31
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension