K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 16:21   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Nye regler for flexjob!

Hej alle i dejlige brugere på K10!


Jeg er meget i tvivl om hvad det med den nye ordning betyder - altså Regeringens reform omkring flexjob/førtidspension, som der bliver skrevet rigtig meget om i dag.

Jeg har nemlig i Jyllandsposten læst Mette Frederiksen udtaler følgende:

"Men fremover forsvinder alle tilskud, hvis indtægten er over 36.500 kr. om måneden, svarende til 428.000 kr. om året."


Betyder det så hvis man finder et flexjob, hvor man har en "normal" brutto løn på under 36.500 kroner om måneden (eks. folkeskolelærer, pædagog eller butiksansat), man så stadig får FULD LØN, hvis man får et flexjob - altså hvor man eks. kun arbejder et sted mellem 12 og 18 timer om ugen. Eller vil man også der "KUN" få udbetalt løn for de timer man arbejder og så dagpenge for resten???

Jeg håber i kan hjælpe mig - fordi jeg forstår det ikke!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 17:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved det desvære ikke, tror ingen ved det nu, dels er det ikke vedtaget så vi må vente og se.
men jeg kender nogle der vil blive glade hvis de kan arbejde 3 timer og få dagpenge for resten det ville være beder end fp for mange
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 17:50   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg tror ikke rigtig nogen som helst kan gennemskue det lige nu... og det er jo heller ikke vedtaget endnu.

Der er også noget jeg ikke forstår, og det er: Hidtil har en løn på omkring 40.000 kr. om måneden i et fleksjob kunne suppleres med tilskud for omkring 20.000 om måneden – hvilket kunne give en årsindtægt på omkring 720.000 kroner.

Men det er jo ikke sådan at man får sin løn og så en pose penge oveni, sådan som det lyder her. Man får sin løn, og af den får arbejdsgiveren refunderet en del af mindstelønnen, og hvad så arbejdsgiveren ellers udbetaler af løn, er for hans egen regning.

Er det mig der ikke forstår det eller hvad.... Er der virkelig nogle job der i ren mindsteløn giver 40.000kr før skat??? Så havde jeg godt nok det forkert job...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 17:55   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ved det desvære ikke, tror ingen ved det nu, dels er det ikke vedtaget så vi må vente og se.
men jeg kender nogle der vil blive glade hvis de kan arbejde 3 timer og få dagpenge for resten det ville være beder end fp for mange
Der er så også dem der vil blive temmelig kede af det,jeg er en af dem der kan arbejde få timer om dagen og ikke uden at forøge mine smarter og forringe mit liv,vil godt nok blive ked af det hvis der aldrig vil kunne ses en ende på de pinsler det er at blive ved med årlige afpprøvninger....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 18:14   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej alle i dejlige brugere på K10!


Jeg er meget i tvivl om hvad det med den nye ordning betyder - altså Regeringens reform omkring flexjob/førtidspension, som der bliver skrevet rigtig meget om i dag.

Jeg har nemlig i Jyllandsposten læst Mette Frederiksen udtaler følgende:

"Men fremover forsvinder alle tilskud, hvis indtægten er over 36.500 kr. om måneden, svarende til 428.000 kr. om året."


Betyder det så hvis man finder et flexjob, hvor man har en "normal" brutto løn på under 36.500 kroner om måneden (eks. folkeskolelærer, pædagog eller butiksansat), man så stadig får FULD LØN, hvis man får et flexjob - altså hvor man eks. kun arbejder et sted mellem 12 og 18 timer om ugen. Eller vil man også der "KUN" få udbetalt løn for de timer man arbejder og så dagpenge for resten???

Jeg håber i kan hjælpe mig - fordi jeg forstår det ikke!
Som jeg forstår reformen da jeg læste den var at du vil få løn for de timer du arbejder, og så ledighedsydelse for resten, du vil så få ekstra tilskud, højere ledighedsydelse hvis du melder dig ind i A - kassen ( lavere kontingent end for dagpenge modtagere ).

Her er reformen http://bm.dk/Aktuelt/Publikationer/A...oep_fleks.ashx
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:05   #6
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Betyder det man får fleksydelse i to år og hvad så ?

Får man kh ?

Hvad så hvis man ikke kan få kh?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:42   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej alle i dejlige brugere på K10!


Jeg er meget i tvivl om hvad det med den nye ordning betyder - altså Regeringens reform omkring flexjob/førtidspension, som der bliver skrevet rigtig meget om i dag.

Jeg har nemlig i Jyllandsposten læst Mette Frederiksen udtaler følgende:

"Men fremover forsvinder alle tilskud, hvis indtægten er over 36.500 kr. om måneden, svarende til 428.000 kr. om året."


Betyder det så hvis man finder et flexjob, hvor man har en "normal" brutto løn på under 36.500 kroner om måneden (eks. folkeskolelærer, pædagog eller butiksansat), man så stadig får FULD LØN, hvis man får et flexjob - altså hvor man eks. kun arbejder et sted mellem 12 og 18 timer om ugen. Eller vil man også der "KUN" få udbetalt løn for de timer man arbejder og så dagpenge for resten???

Jeg håber i kan hjælpe mig - fordi jeg forstår det ikke!
Den høje refusion som hun taler om er for de 5 % højst lønnet og vil nok ikke berøre dem der er herinde så meget..

Som det er i dag så kan du få 2/3 del eller ½ af din mindste løn refunderet (det vil sige at din arbejdsgiver får dem refunderet)

Hvis du feks tjener 25.000 om måneden med ½ tilskud så får du bare din løn som på alm arbejdsmarked, og din chef afregner med kommune om refusion.

og der er ikke nogen problemer...

med den nye reform (hvis de kommer igennem med det husk det er ikke sket endnu ) så bliver det sådan som jeg forstod det.

Arbejdsgiver betaler for det antal timer man kan arbejde man bliver suppleret op til lige over 15.300 (ikke endeligt tal eller noget MF siger men hvad fagforeningerne har regnet sig frem til ) kan du så med tiden komme højre op i tid , så vil det modregnes i din ydelse, det vil sige at de første 13.000 ikke bliver modregnet..(13.000 MF tal)

(hendes forklaring på det var at det var økonomisk incitiament til at gå op i tid, godt for dem der kan synd for dem der ikke kan , ingen arme ingen kage )

Hvis man er ledig skal man betale ind til a-kassen og kan så få 98% af dagpengesatsen altså igen de 15.300 efter 24 mdr vil man miste retten til "ledighedsydelse dagepenge " og komme på en sats der hedder 10.300 kr

Hvis ikke man betaler ind til a-kasse vil man få 89 % af højste dagpenge sats, mit bud vil være at dem der allerede er på ledighedsydelse kan vælge at begynde at betale ind til a-kassen og dermed komme på de 98 %

Dem der er i arbejde nu beholder den regne model de er ansat med nu det vil sige alm løn og refusion til arbejdsgiver, hvis de så mister arbejdet og får nyt arbejde så vil de komme over på den nye model ,dem på ledighedsydelse vil komme over på den nye ordning , når og hvis loven vedtages..

Men husk det er et reform udspil og det skal forhandle inden der ligger noget endeligt .. men jeg tror nu godt at vi alligevel kan begynde at ruste os til nye tider og meget lille rådighedsbeløb, er man forsørger kan jeg forestille mig at man får hvis man er enelig og som jeg læser det, kontanthjælpsatsen...

Tilgengæld ophæves ægtefælleforsørgelse for dem der er gift sådan at de vil få de 10.300 kr ...

håber sq godt nok ikke at de kommer igennem med det, men tror desværre at de gør ...

http://avisen.dk/ups-reform-goer-280...re_161392.aspx
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:26   #8
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jamen betyder det, man kun kan få flexydelse i 2 år og hvad vil der så ske efterfølgende og hvor meget vil man få UDBETALT efter de 2 år?

Og hvad betyder det man ikke får tilskud hvis lønnen er over 36.500 kroner - får man så fuld løn ellers og her tænker jeg ikke suppleret op med dagpenge?

Hvis man har en VARIG nedsat arbejdsevne - så kan man jo efter 2 ikke bare pludselig begynde at arbejde mere?
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:51   #9
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
reformen betyder kort og godt,, at nu skal alle på flex, og efterfølgende på kontanthjælp. fra dag 1, medmindre du kan finde et job.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:57   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Jamen betyder det, man kun kan få flexydelse i 2 år og hvad vil der så ske efterfølgende og hvor meget vil man få UDBETALT efter de 2 år?

Og hvad betyder det man ikke får tilskud hvis lønnen er over 36.500 kroner - får man så fuld løn ellers og her tænker jeg ikke suppleret op med dagpenge?

Hvis man har en VARIG nedsat arbejdsevne - så kan man jo efter 2 ikke bare pludselig begynde at arbejde mere?
I "min verden" burde man kunne klare sig selv for 36.500,- om måneden... -men den regulering er da også det eneste positive i forslaget

Og er man en god og samvittighedsfuld socialkammerat, burde det også være muligt at få øje på det sammenhold det giver; at de handicappede skal have de samme vilkår på arbejdsmarkedet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
nye flexjob regler dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2011 21:32
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Flexjob aktiverings regler? Hanette Spørgsmål ang fleksjob 27 26-03-2010 13:39
Nye flexjob regler ?? stina2630 Spørgsmål ang fleksjob 49 27-02-2010 07:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension