K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2010, 00:25   #41
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg er sammen Fleksjobber og er i Aktivering hos Privat Aktør, vi skal alle sammen være på Kurset: de timer vi er visiteret til .

Det vil sige: jeg er der 3 timer hver dag, og Vi skal være der, til Vi finder et job/ De finder et.

Dette er i Holbæk, og jeg har været der 4 mdr. foreløbig, sådan er det, og det er lovligt.

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 11:23   #42
pjevs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
pjevs er ny på vejen
Kan man gå fra 20 timer ned til 10 timer, når man ikke kan klare de 20 timer længere som flexjobber
pjevs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 13:24   #43
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Kan man gå fra 20 timer ned til 10 timer, når man ikke kan klare de 20 timer længere som flexjobber
så bliver det vel nok fp med skånejob istedet da 10 ikke kan betales sig for arbejdsskiverene det er rent tilsetning 10 timer betaler for 37
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 13:34   #44
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Hvis du kun kan arbejde 6 timer, kan der jo ikke være tale om flexjob, så må det være en pension. Jeg kom op på at arbejde 8 timer i en arbejdsprøvning, dvs jeg var for ringe til et flexjob. Har lige afsluttet arbejdsprøvningen idag, og får førtidspension fra 1/3 2010. Hvis jeg vil kan jeg komme i skånejob men det er kun førtidspensionister der kan det, der vil så være mange flere skånehensyn end i et flexjob, hvis man er flexjobber har man faktisk 50% erhvervsevne tilbage, det fik jeg ihvertfald fortalt. Mvh

Fik at vide at man mindst skal arbejde 15 timer som flexjobber :-)

Sidst redigeret af Stezu; 26-02-2010 kl. 13:43. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 14:02   #45
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det kan godt hede flex , selv om men er under 12½ time som, er den mindste betaling

fer arbejdsskiveren,men skal nok bare ikk regne med at komme i job så...

Jeg er visiteret til flex på 12½ time med arbejds evne på 10 timer ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 14:14   #46
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Ja det var så ikke hvad jeg fik fortalt, da fik jeg at vide at man mindst skulle kunne arbejde 15 timer om ugen som flexjobber. Man kan jo også stille spørgsmåltegn ved at hvis ens erhvervsevne siger man kan arbejde 10 timer, skulle det så ikke have været en Førtidspension med mulighed for skånejob, så har man jo alligevel en tilknytning på arbejdsmarkedet. Learning by doing :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 14:29   #47
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jo det er jeg enig i man jeg er på ledighedsydelse og så længe der er risiko for at ryge på kontant hjælp,hvis man får et afslag ,så skal jeg ikk søge pensionselv,af nogel som helst art..men der er heller ikk nogle job at søge,så man skal åbenbart ,be om at få oprattet en stilling,for det jeg kan tilbyde er jo næsten lige gyldigt ,føler sku mest man går i vejen for dem der skal løbe stærkt så det er jo håbeløst ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 16:58   #48
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa
Jeg tilslutter mig fuldstændig :

"Jo det er jeg enig i man jeg er på ledighedsydelse og så længe der er risiko for at ryge på kontant hjælp,hvis man får et afslag ,så skal jeg ikk søge pensionselv,af nogel som helst art..men der er heller ikk nogle job at søge,så man skal åbenbart ,be om at få oprattet en stilling,for det jeg kan tilbyde er jo næsten lige gyldigt ,føler sku mest man går i vejen for dem der skal løbe stærkt så det er jo håbeløst ...."

Jeg blev
visiteret til 12½ t pr. uge i 2003, havde dengang en resterhvervsevne på 1/3,
men helbredet er gået ned ad bakke siden, så nu er der max 6 timer pr. uge i mig,
og det er endda med ret mange skånehensyn.
Jeg får min ledighedsydelse, og det bliver svært at finde et fleksjob til mig.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 17:04   #49
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pjevs Se meddelelser
Kan man gå fra 20 timer ned til 10 timer, når man ikke kan klare de 20 timer længere som flexjobber
Hej som udgangspunkt kan man godt. Det er noget, som du skal tage op sammen med din jobkonsulent, hvis du ikke længere kan klare at arbejde 20 timer ugentligt. Det kommer nok også an på, om du er sygemeldt i øjeblikket, fordi du ikke kan klare 20 timer længere.
Der er ingen lov om, hvilket mininumskrav for antal timer, der skal være, når man er fleksjobber.
Dog har man vurderet, at det bedst kan betale sig for en arbejdsgiver at have en fleksjobber ansat, hvis fleksjobberen arbejder mindst 12½ timer ugentligt. Ellers kan det blive for dyrt for arbejdsgiveren. Der er nogle fleksjobbere som har et job på kun 12½ timer ugentligt.
Nogle fleksjobbere som ikke længere kan klare ret mange timer længere på arbejdsmarkedet, får førtidspension.
Men tag en snak med jobkonsulenten. De skal hjælpe dig med at beholde dig på arbejdsmarkedet. I kan holde et møde med arbejdsgiveren og få snakket om tingene.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 07:31   #50
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 50
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det kan godt hede flex , selv om men er under 12½ time som, er den mindste betaling

fer arbejdsskiveren,men skal nok bare ikk regne med at komme i job så...

Jeg er visiteret til flex på 12½ time med arbejds evne på 10 timer ...
Her i kommunen, går de efter 12 timer, men jeg har selv fået afslag og blevet flexer, med max 6 timer, hvor halvdelen er pauser.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
nye flexjob regler dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2011 21:32
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Flexjob aktiverings regler? Hanette Spørgsmål ang fleksjob 27 26-03-2010 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension