K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 04:48   #21
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 50
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg håber da virkelig ikke, jeg kommer til at skulle aktiveres 10 timer om ugen, når jeg ikke engnag kunne hænge sammen i min arbejdsprøve efter max 6 timer, hvor jeg havde peuser halvdelen af tiden, jeg ville da slet intet kunne herhjemme, så stakkels mine unger, hvis det er rigtigt.. nå må vente og høre, hvad de siger, skal til samtale på tirsdag.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 07:52   #22
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tror

Danmark er ved at afskaffe sygemeldte....om de så er på sygedagpenge....kontanthjælp...eller fleksjobber på ledighedsydelse.

Og nu går regerningen og lure på hvordan de får den "Lov" strikket sammen...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 08:02   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
min hukommelse er ikk hvad den har været ,men syntes det blev kaldt for aktivering, da jeg var i job klubben fra 10 til 14 to gange om ugen, vi skulle søge job på oldnordiske pc og der var ikk meget hjælp at hente hvis der skulle sendes ansøgninnger over pc,for det var kun nogle få der kunne finde ud af det..og havde nogle helt pc forbi så sad jobanounserne klistret op på væggen...vi skulle komme mindst en gang hver trede uge...men det var spild af tid.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 09:05   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det passer IKKE. En fjer er blevet til 5 høns.

Iøvrigt ville sådan en ordning jo øge antallet af førtidspensioner - og hensigten med fleks er at bremse pensionstilkendelserne.
Og det ville aldrig kunne lade sig gøre at arbejdsprøve folk, for arbejdsprøvningen vil jo så være fuldstændig overflødig, fordi man alligevel skal arbejde 37 timer EFTERFØLGENDE??
Det ville jo også modsige deres egen politik om, at man hellere må have færre timer og komme ud med en succes, end at starte for hårdt og komme ud med et nederlag der fjerner fok endnu mere fra arbejdsmarked.

Så rolig nu, man skal ikke noget man ikke kan.....det vil jo aldrig kunne lade sig gøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 10:31   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu er det jo ikke sådan st en almindelig aktivering det kalder det sundhed haløj som jeg forstod det skal man hvis man kan aktiveres og med det sundhed er jo ok nok hvad kan du hvad laver ok det kan du ikke så ender det jo med pension osv men som sagt det er jeg har forstået det.men jeg skal til møde den 16 og skal nok skriveh avd det går ud på hvis ikke andre inden har gjort det.men som sån at man aktivere 10 timer er sådan set ikke en dum ide efter min mening jeg er ligept gået hjemme i 1 år nu uden arbejde så trænger til at komme igangm ed noget .


så hvis ikke andre finder ud af noget må vi/i vente til tirsdag den 16 hvor jeg skal til møde om det aktivering

Sidst redigeret af superkok; 12-02-2010 kl. 11:39.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 12:11   #26
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nå så er jeg kommet hjem fra møde og lovede at skrive det er en slags sundhed kursus man skla på så de kan få refunderet de 65% tilbage.det er efter loven om aktivloven paragrak 53 mener jeg hun sagde men man kan finde loven.at man skal aktiveres der fik en folder hvor der stod denne hjemme side www.dch.dk.men generalt er det det samme som as3 skrive cv ansøgninger osv osv og der er mulighed for op til 6 ugers selvvalgt kursus aktivetit.og det såkalde kursus skal jeg/man gå på intil man fidner et flexjob så tager det 3 år ja så 3 år på det kursus de siger de kan og vil hjælpe osv bla bla
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 13:43   #27
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, man skal aktiveres... -det er der ikke noget nyt i... -og loven er IKKE lavet om, kommunen skal stadigvæk følge op på en flekser(med og uden arbejde) senest efter 6 mdr. og derefter senest efter 12 mdr.!

Mon ikke vi skal glæde os over der er opfølgning osv., det ville da være frygtelig hvis der ikke skete noget(som der plejer)... -jeg ser da frem til min egen og deres indsats, sammen er vi jo noget stærkere

Ps. Tak for tilbagemeldningen...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 14:24   #28
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
nemlig

dejligt at høre en med en dejlig sund og positiv, indstilling til det hele,
lige mine ord multe.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 16:53   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jaja det er da degligt man ikke bare sider hjemme og feder den af enig men wtf det er det samme som as3 bare ikke på as3 cv ansøgninger søge job osv hvad fanden troer de jeg gør der hjemme sider og feder den pfff vil heller end gerne men rende til grin og lave det jeg kan og gøre hjemme er til grin efter min mening og det er jo kun for at de kan få 65% penge retur ok der skulle være mere sparing og en pys der også

Sidst redigeret af superkok; 16-02-2010 kl. 17:07.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 18:42   #30
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Undskyld mig for en forrviende tråd det her man bliver helt rundt på gulvet, og svarene gør det endnu svære.
Jeg har lige snakket med en socialrådgiver og nej der er ikke kommet nogen ny lov om aktivering af flekser og det er som jeg forstår det, det som den her tråd handler om ikke?

Man kan blive tilbudt kurser som fremmer ens mulighed for at finde fleksjob og dem må man ikke sige nej til medmindre man har en god grund til det.
Disse kurser er som reglen cv skrivning job søgning og så videre.
De kurser jeg har været på har som reglen været fra 9-13 men man gik før tid hvis det var for meget.
Men det er ikke aktivering og der er ikke 65% refusion på ledighedsydelse det er der på løn hvis man er i job ledighedsydelsen refusion er på 35%
og her er hvad der står i aktivloven §53
Forholdet mellem antal ansatte med og uden tilskud

§ 53. Antallet af personer i virksomhedspraktik og antallet af ansatte med løntilskud efter kapitel 12 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats må maksimalt udgøre

1) 1 person for hver 5 ordinært ansatte, hvis virksomheden har 0-50 ansatte, dog altid 1 person, og herudover

2) 1 person for hver 10 ordinært ansatte.

Forud for etableringen af virksomhedspraktik skal der foreligge skriftlig tilkendegivelse fra arbejdsgiveren og en medarbejderrepræsentant om, hvorvidt dette er opfyldt.

Stk. 2. Virksomheden afgrænses som udgangspunkt som en arbejdsplads med selvstændigt produktionsenhedsnummer (P-nummer), jf. lov om det centrale virksomhedsregister. Såfremt der er enighed mellem arbejdsgiveren og de ansatte herom, kan der ske en anden afgrænsning. Der skal foreligge skriftlig tilkendegivelse fra arbejdsgiveren og en medarbejderrepræsentant om dette.

Stk. 3. Begrænsningen i stk. 1 gælder ikke for offentlige virksomheder, som kan godtgøre, at personer i virksomhedspraktik eller i løntilskudsjob vil kunne få det nødvendige faglige, sociale eller sproglige udbytte af opholdet, uden at stk. 1 opfyldes. Virksomheden skal i den forbindelse redegøre fyldestgørende for, hvorledes man kan opfylde formålet med tilbuddet. Der skal foreligge skriftlig tilkendegivelse fra arbejdsgiveren og en medarbejderrepræsentant om, at der er enighed om dette.

Stk. 4. Ved opgørelsen af antallet af ordinært ansatte medregnes alle beskæftigede uden hensyn til arbejdstidens længde. Der skal dog ikke medregnes ansatte med offentligt tilskud og personer, der er ansat i henhold til en ansættelsesaftale, der er indgået for et bestemt tidsrum eller med henblik på en bestemt arbejdsopgave.

Stk. 5. Opgørelsen sker ved at beregne gennemsnittet af antallet af ordinært ansatte i de seneste 3 måneder før etableringen af virksomhedspraktikken.

Stk. 6. I virksomheder, hvor antallet af ansatte er skiftende på grund af sæsonsvingninger, kan opgørelsen i stk. 5 udvides fra 3 til 4 måneder.


Svaret er nej og er det sundt at lave noget? ja er det aktivering? nej
læs den her pjece hvor det tydelig fremgår hvordan det er http://www.clh.dk/index.php?id=1473

Jeg undskylder hvis jeg helt har misforstået jer her i tråden, men jeg blev forvirret.
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
nye flexjob regler dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2011 21:32
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Flexjob aktiverings regler? Hanette Spørgsmål ang fleksjob 27 26-03-2010 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension