K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 10:35   #1
Dsahin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Dsahin er ny på vejen
Ressourceforløb eller samme sted

Hej

Jeg lider af to kroniske sygdomme, som påvirker mig både psykisk og fysisk.
Jeg skal her om tre uger til en ressourceplans-samtale ude i jobcentret.
Min sagsbehandler mener at jeg endten vil få ressourceforløb eller de vil mene at jeg er en borger som "ikke vil arbejde" og komme på samme samme sted (forrevalidering) igen hvilket jeg ikke har lyst til. Jeg har været på forrevalidering de sidste 3 år, og kommer ikke videre på nogen måder hverken i systemet eller generelt.
Kan det virkelig passe at jeg med to kroniske og sværtbehandlende sygedomme kan ende på forrevalidering igen?
Kan jeg klage hvis jeg ender det samme sted?
Hvis jeg får ressourceforløb over 25 år, hvor meget vil jeg modtage af ydelse som hjemmeboende?
Tak på forhånd :-)
Dsahin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 15:33   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Satsen for ikke-forsørger 25+ år er 11.143 kr før skat, uanset om man er udeboende eller hjemmeboende.

Hvis de overvejer forrevalidering igen, ville jeg argumentere med hvor lang tid de har brugt på det.
"Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden. "
Så formålet med det er egentlig bare at finde ud af hvad der mere præcist er relevant af indhold i en revalidering, og forberede på det.
Så når man har brugt 3 år på det, må det vel tyde på, at en revalidering ikke er relevant.
Det er ikke dine diagnoser der er afgørende, men at forløbet ikke har ført nogen vegne, blandt andet fordi dine problematikker gør, at revalidering nok ikke er relevant.

Jeg tror at ressourceforløb ville give langt mere mening end revalidering, men det er kun baseret på at man i så lang tid forgæves har forsøgt at få dig i retning af en revalidering.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:28   #3
Dsahin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Dsahin er ny på vejen
Tak for svar :-)

Jeg har tidligere været på revalidering to gange pga afbrudt skolegang, og derefter forsøgt uddannelse igen hvor jeg har fået bevilget forrevalidering.
Det er afprøvet, og mislykkedes hvergang.
jeg frygter at ende det samme sted, da jeg ønsker at komme "videre" i systemet.
Kan jeg må krydse fingre for en ressourceforløb og se det an :-)
Dsahin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 19:48   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skulle de forslå forrevalidering igen....så bør du lave en skriftlig ansøgning om et ressourceforløb...og bede om et skriftligt svar...henholdsvis bevilling eller et afslag....

Et evt afslag vil du kunne klage over...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 19:50   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du følger webmasters forslag, er denne principafgørelse relevant:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

Den siger nemlig at hvis du søger noget bestemt (f.eks. ressourceforløb), så skal de behandle anmodningen.
Hvis de ikke giver svar/en afgørelse, kan du se det som er afslag, og klage over dette
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 19:59   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis du følger webmasters forslag, er denne principafgørelse relevant:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=175957

Den siger nemlig at hvis du søger noget bestemt (f.eks. ressourceforløb), så skal de behandle anmodningen.
Hvis de ikke giver svar/en afgørelse, kan du se det som er afslag, og klage over dette
Præcis...og tak for du lige lagde afgørelsen
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension