K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2009, 22:04   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg mener at uanset hvad man søger så hedder det kontanthjælp.

Hvis du kommer ud i flexjob skal du have 9 md. arbejde for at få ledighedsydelse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 22:15   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du fortsat er på sygedagpenge, kan du søge førtidspension en paragraf 17
PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG, og kommunen må ikke stoppe dine sygedagpenge
før der ligger en afklaring.

Jeg synes du skal blive hvor du er, og følge det kursus du skal på.

Hvis du så ender på færre timer, så kan du være nødsaget til at få en førtidspension.

Jeg gik selv fra en ledighedsydelse til en førtidspension, men da jeg er gift blev
ægtefællens indtægt medregnet, så jeg mistede meget.
Er man samlevende bliver dette også modregnet.

Held og lykke.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 22:37   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg mener at uanset hvad man søger så hedder det kontanthjælp.

Hvis du kommer ud i flexjob skal du have 9 md. arbejde for at få ledighedsydelse.

Nej for som jeg læser det MissMurphey skriver så var hun på sygedagpenge og er så mens hun var på sygedagpenge blevet visiteret til fleks og så er det ledighedsydelse

MissMurphey

Jeg prøver lige at opsummere her sådan som jeg har forstået dig ..

Du var sygemeldt ude i to arbejdprøvninger som ikke gik godt , kunne klare ca 2 timer om dagen (ti timer om ugen ) du sagde ja til fleks (eller foreslog det selv ) ud fra den antagelse at det er noget nær umuligt at få førtidspension ..

Derfor er du nu visiteret til fleks (ledighedsydelse) og du mener så at det er en fejlvisitering og det rigtig skulle være pension men har ikke turde nævne dette af frygt for afslag ? har jeg ret ??

Sådan som jeg ser det så burde du hvis du ikke kan klare et fleksjob have været indstillet til pension hvad enten du selv foreslog det eller ej ...

Da du fik din fleksvisitation så burde der være peget på nogen opgaver du kan magte ?

Hvis jeg var dig så ville jeg møde op ved jobkonsulenten , og der bede om et fleksbevis ..

Og så ville jeg søge nogen job selv og lade kommunen søge altså lade tiden gå sin gang, hvem ved måske du er så edder heldig at finde et fleksjob du faktisk kan bestride det kan jo ske for nogen

Jeg kan ikke se at kommunen på nogen måde vil gå med til pension på nuværende , det plejer at være noget der kommer hen af vejen hvis og så frem at helbreddet er blevet værre...

Ellers skulle du nok have søgt pension i første omgang .. også selv om du risikerede at miste dine sygedagpenge , for så havde du haft en ankemulighed ..

lige pt er du på ledighedsydeles og jeg kan kun sige som trold tag det stille og roligt og håb og led efter et job du magter (kan godt se at det ikke er det vilde med 10 timer om ugen ) men jeg fatter så heller ikke hvorfor du overhovedet er visitert til fleks ..

Men hvis du har givet klart tilkende på kommunen at det var fleks du ønskede så kan det tænkes at det er derfor du er visiteret til fleks , for de er ikke meget for at smide folk på pension mod deres ønsker da de så kan gå psykisk ned på det (hvis de ønsker at bibeholde en kontakt til arbejdsmarked ) du kunne evt prøve at søge aktindsigt og se hvad der står i dine papir ...

Jeg ville for mit vedkommen ikke fare ud med at sige første gang at man nok skulle have været førtidspensionist og ikke flekser

Tag samtalen med jobkonsulenten og se hvad denne siger og så sørg for at gøre helt klart hvad dine skånehensyn er samt hvor mange timer du kan arbejde ...

Husk også lige at nogen kurser er længere end andre og også her er det vigtigt at du tager hensyn til dit helbred og siger fra i tide hvis der er for mange timer eller forkerte vilkår
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 23:02   #14
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Pension???

Jeg tager til den planlagte samtale med den nye sagsbehandler. Har altid fulgt de møder og undersøgelser som de har sendt mig til.
Og så starter jeg op med den der anden aktør, som de vil have mig til. De skal jo nok selv se med deres egne øjne, hvordan min status er.
Så jeg er egentlig ikke nervøs, for jeg har været ærlig hele vejen igennem og har intet at skjule.
Er bare træt af endnu engang at skulle fortælle min historie.
Men det kender i sikkert allesammen.
Og jo, jeg var bange for at sige fra starten, at jeg gerne vil have førtidspension, så jeg foreslog fleks.
Jeg har kopier liggende af alle de ting som de har skrevet om mig.
Har også haft socialrådgiveren fra min fagforening, med som bisidder til samtlige møder. Måske derfor min sag er gået forholdsvis hurtigt indtil videre.

og endnu engang tak for de svar i alle skriver. Det er bare så dejligt at kunne "snakke" med nogen som selv har været sådan noget igennem.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 10:22   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg skal ikke være hellig , men jeg tror, at forsætter du i den samme rille ... nemlig vær ærlig og tro, først og fremmest mod dig SELV , så kan de i forvaltningen, eller på jobcentret sagtens se at et fleks, ikke er rentabelt for en A-giver. og har du det selv helt af H.... til med kurser eller job ,,,,, tjaaaa så vil en fornuftig sagsbehandler tage en snak med dig om det måske ikke var lige og skyde over målet, med flekseren, og om i måske ikke skulle begynde og snakke ftp.

mvh eders ace dk

PS. men mød for alt i verden op til alt den dans de byder dig, og er det så for hårdt, eller på anden vis "tosset" så sig med det samme fra ..... men bare som du allerede gør. nemlig og tager alt de sender dig, og responderer positivt fra start .. bringer dig 10 gange hurtigere til destinationen... EGEN ERFARING...........
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 11:31   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
jeg skal ikke være hellig , men jeg tror, at forsætter du i den samme rille ... nemlig vær ærlig og tro, først og fremmest mod dig SELV , så kan de i forvaltningen, eller på jobcentret sagtens se at et fleks, ikke er rentabelt for en A-giver. og har du det selv helt af H.... til med kurser eller job ,,,,, tjaaaa så vil en fornuftig sagsbehandler tage en snak med dig om det måske ikke var lige og skyde over målet, med flekseren, og om i måske ikke skulle begynde og snakke ftp.

mvh eders ace dk

PS. men mød for alt i verden op til alt den dans de byder dig, og er det så for hårdt, eller på anden vis "tosset" så sig med det samme fra ..... men bare som du allerede gør. nemlig og tager alt de sender dig, og responderer positivt fra start .. bringer dig 10 gange hurtigere til destinationen... EGEN ERFARING...........
Det er lige præcis den fremgangsmåde jeg har benyttet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 13:07   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det er lige præcis den fremgangsmåde jeg har benyttet.
Også mig og det er nok det eneste der virker ..
  Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 16:43   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og jo mere de sender en ud i at tosserier og 'hovsa løsninger', jo bedre står man når det senere bevises, at det hele ender med nederlag på nederlag......

Jeg ville 1000 gange hellere kunne ha' overstået en arbejdsprøvning på 12 uger, end at skulle bruge et helt ÅR på at genfortælle at jeg ikke kunne deltage.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension