K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2014, 13:53   #51
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ankestyrelsen støtter op omkring kommunens afgørelse, og det blev til et afslag på kontanthjælp –

at kommunen havde ret til at give afslag på kontanthjælp i perioden Juni 13' - 31/12-2013 pga formue.

Så nu er det dokumenteret, at kommunen med fuld overlæg kan begå disse forbrydelser imod borgerne.


Puha... nok for idag...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 20:43   #52
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
[url]

--------------------------------------------

Skrivelse til Ankestyrelsen:

Som det fremgår af kontanthjælps sagen har AST hjemsendt kontanthjælps sagen tilbage til kommunen, og bedt kommunen om at forholde sig til principafgørelse 61-11.

Jf afgørelsen i 61-11 står der:
Beskæftigelsesankenævnet har begrundet afgørelsen med, at nævnet fandt det dokumenteret, at der var tale om et reelt låneforhold,

En sådan vurdering vil betyde, at privat gæld, uden lånedokument, og uden oplyst forfaldstidspunkt, vil have fortrinsret frem for bestemmelserne omkring den offentligretlige forsørgelsespligt

I mit tilfælde fremgår det både af lånedokumentet, at der er tale om privat gæld, i form af et låneforhold, med forfaldstidspunkt, navn, underskrift, beløb.

Kommunen har valgt at fastholde afgørelsen.


Hvordan forholder Ankestyrelsen sig til, at kommunen ikke følger afgørelser udstedt af Ankestyrelsen, når principafgørelserne klart beskriver bestemmelserne?

Så begynder det at ligne noget, 'nogen' får svært ved at blive ved med at sno sig udenom....sidder selv med noget lignende - og jeg giver heller ikke op!

Og jeg mener : med at dokumentere de mange modsætningsfyldte problematikker i hele systemet.
Der skal i dén grad ryddes op.



HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 29-01-2014 kl. 20:49.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 13:56   #53
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Imellemtiden har jeg sendt mails til medlemmer i Socialudvalget og Beskæftigelsesudvalget, den eneste der har reageret er Finn Sørensen fra EL, som angiveligt skriver i en mail, at han har været i dialog med BM. Men da jeg spurgte ind til hvad han har fremlagt for BM, fik jeg svaret at jeg må vente.

Jeg har tabt den første kamp, men den anden sygedagpengesag er stadigvæk hos Ankestyrelsen. Og der ligger ikke nogen decideret raskmelding fra læge eller anden instans.



Afventer fortsat svar på

http://www.ft.dk/samling/20131/almde.../164/index.htm

-

Sidst redigeret af Bodrum; 09-02-2014 kl. 14:31.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 12:03   #54
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Efter at have talt i telefon med en bruger herinde idag, så har jeg fået ny energi og nye råd og vejledning til hvad jeg nu skal gøre.

Jeg har rettet henvendelse til den sociale retshjælp ,og innovationsafdelingen skal mødes på mandag med andre jurister, og få snakket ud om hvad man kan gøre i netop den her problemstilling, og om der bl.a. skal køres en civil retssag.

Jeg fik nævnt at " Hvor i lovgivningen står det helt præcist at man skal stilles retsmæssigt som om at kommunen ikke havde lavet fejl fra start "
Og at LAS paragraf 14 og de tre principafgørelser modsiger selve retsprincippet (en lovgivning modsiger noget andet )
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 15:08   #55
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I forbindelse med modregning i sociale ydelser, så mangler jeg nogle borgere som er villige til at stå frem.

Du skal have været ude for kassetænkning i forbindelse med, at du er blevet smidt af sygedagpenge, og efterfølgende har fået medhold i en Ankesag, hvor du bliver modregnet i kontanthjælpen, og ikke kan få kontanthjælp pga formue.

Du skal være villig til at, være med til at gøre en forskel.
Det skal bruges i forbindelse med ændring af lovgivningen.

Er du usikker på hvad det skal bruges til?

Så hold ikke tilbage, send en privat besked til mig.

I må meget gerne dele opslaget i andre grupper, som er relateret til førtidspension/fleksjob/sygemeldte grupper.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:18   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det handler om, at man i denne situation ikke er stillet, som om kommunen IKKE havde lavet fejl, her uberettiget, fratagelse af sygedagpengene.

Når kommunen således skal efterbetale sygedagpengene, og den syge er kommet på kontanthjælp, regner man forlæns og ikke baglæns, som man burde.

Dvs at man dividere, kontanthjælpsniveau, op i beløb, og regner ud hvor lang tid, man således kan klare sig for , nu, "formuen".

Man burde istedet, gå ind og fratrække, det der er udbetalt, og udbetale det overskydende beløb.

Derudover ska borgeren jo have en NY afgørelse af sygedagpengene, som jo først kan gælde, når afgørelsen er truffet, dvs efter hjemvisningen.

Men nu kan kommunen således fratage sygedagpengene, uden at de skal betale denne sats, igen, selvom de laver fejl. Oversat. "De er dermed fløjtende ligeglade med OM de laver fejl eller ej".

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 18-02-2014 kl. 23:22.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 01:20   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
I forbindelse med modregning i sociale ydelser, så mangler jeg nogle borgere som er villige til at stå frem.

Du skal have været ude for kassetænkning i forbindelse med, at du er blevet smidt af sygedagpenge, og efterfølgende har fået medhold i en Ankesag, hvor du bliver modregnet i kontanthjælpen, og ikke kan få kontanthjælp pga formue.

Du skal være villig til at, være med til at gøre en forskel.
Det skal bruges i forbindelse med ændring af lovgivningen.

Er du usikker på hvad det skal bruges til?

Så hold ikke tilbage, send en privat besked til mig.

I må meget gerne dele opslaget i andre grupper, som er relateret til førtidspension/fleksjob/sygemeldte grupper.
Uha! Er bange for at denne VIGTIGE! anmodning drukner her.

Kan du ikke oprette en ny tråd, så mange flere kan få set den??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 16:29   #58
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg har d.d fået oplysninger ved at ringe til DUKH omkring at Ombudsmanden har sagt at kommunen skal stille borgeren som om at kommunne har truffet den rigtige afgørelse fra start - i forbindelse med at kommunen ikke havde vejledt en borger korrekt, og vedkommende havde mistet flere års social/børne ydelser. Pengene blev efterbetalt, og kommunen så bort fra "formuen"

Jeg får sendt stoffet på mail snart, og så går jeg igang med at udfærdige en klage til Ombudsmanden om at borgerens retsstilstand bliver forringet, og at aktivlovens paragraf 14 og tre principafgørelser er modstridigt retsprincippet om at klage, og at Ombudsmanden tidligere har udtalt ovennævnte.

Mere info følger..

popiae, jeg har muligivis fundet det du hele tiden har efterspurgt og henvist til, og det har endelig givet pote. )

Sidst redigeret af Bodrum; 20-02-2014 kl. 17:15.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 17:45   #59
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder da rigtig spændende...det kunne være rart hvis det kunne bringes i orden...så de ikke bare kan tage den erstatning fordi man efterfølgende er kommet på kontanthjælp..

SÅ håber du har held med ombudsmanden..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 17:50   #60
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det bliver rigtig spændende nu.
Især fordi popiae hele tiden har sagt det fra dag et af. Men alle jeg har nævnt det for, har stået som store spørgsmålstegn når jeg har stillet dem spørgsmålet.

Men forhåbentlig får jeg udtalelsen fra Ombudsmanden imorgen, og så kan jeg gå igang med at udfærdige klagen til Ombudsmanden i weekenden.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19
Michael Nord - vandt over kommunen Molly-1 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 29-12-2010 21:00
Jeg tabte... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 111 16-02-2010 22:10
Vandt kamp mod kommunen Risa Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 22 14-11-2009 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension