K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 12:59   #1
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Sygedagpengestop - tolkning af §27

Fantastisk side - her har jeg fundet mange nyttige informationer!

Jeg er desperat, da julen herhjemme er ved at udvikle sig til et økonomisk mareridt...

Meget kort fortalt (vil selvfølgelig gerne uddybe, hvis det har interesse):

-Gift, 35 år, 2 børn eget hus - belånt!
-Revalideret pga fysiske skavanker 2006
-Søgt om flexjob pga af diagnose Svær personlighedsforstyrrelse samt periodisk depression.
-Afslag pga tvivl om hvorvidt man kan se bedring af min diagnose inden for 10 år.
-Anket afgørelsen og venter nu på samtale med psykiater (kommunens) med henblik på at få lavet en egentlig speciallægeerklæring. I min sag foreligger kun statuserklæringer...

Mine sygedagpenge er udløbet og jeg er henvist til kontanthjælp. Dette er ikke en mulighed idet jeg er gift og min mand har forsøgelsespligt.

Kan man ikke henvise til §27 stk 2 vedr. forlængelse af retten til sygedagpenge?
Jeg afventer jo en speciallægeerklæring som skal afklare min arbejdsevne...?


§27:
Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger

Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg virkelig ikke ved hvad vi gør til den 1. - Jeg kan jo ikke servere "et hul i lovgivningen" for mine børn til aftensmad...

Mange hilsener

Bina
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 13:09   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Bina

Velkommen til k10

Jo, §27 2), eller måske § 27 4)

Er der i forbindelse med sygedagpengestop udarbejdet en opdateret ressourceprofil?

Har du fået vejledning omkring klage over sygedagpengestoppet ?

Det vil altid være en god ide at sætte sig ind i Arbejdsevnemetoden,

du kan finde den under Nyttige Links her på forsiden.

Andre kommer sikkert til med råd og vejledning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 13:25   #3
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Tusind tak for velkomst og hurtig respons

Der er udarbejdet ressourceprofil fornylig.
Jeg har gennemgået arbejdsprøvning via Cortex i sommer, men i afslaget stod bl.a. at man ikke mener at arbejdsprøvningen var god nok, da jeg burde have været prøvet på et højere timeantal end 20.
Der står også at det ikke var muligt at afprøve mig på højere timetal, da jeg blev synligt stresset (!!!)
Når jeg konfronterer kommunen med dette (og forlanger ny arbejdsprøvning) får jeg besked på at det ikke er deres problem at den ikke er god nok. De har "købt et produkt af Cortex" og så er der ikke noget at gøre ved at det ikke er godt nok!!

Jeg har fået vejledning og har også klaget...

Jeg vil straks finde information om arbejdsevnemetoden...

Mange hilsner

Bina
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 13:37   #4
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
hey prøv lige at læse den her http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2875
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 13:54   #5
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Hej Bang og alle andre,

Tak for linket - det er bare så rart at læse om nogen der til sidst får ret i at systemet har fejlet - det giver mig lidt mere mod til at kæmpe.

Jeg har talt med en chef i jobcentret som forklarer at man ikke kan forlænge mine sygdagpenge på baggrund af §27 stk 2 da det er en paragraf der bruges kun hvis man forventer at personen (mig!) kan genoptage arbejdet på normale vilkår - og det er jo ikke tilfældet her.

Men, det står der da ikke noget om?

Er det mig der tolker eller er der et lille smuthul som jeg måske kan udnytte?

Mange hilsner

Bina
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 14:09   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Bina

Kommunen må da have et problem, når de har videregivet afklaring til et privat firma,

og efterfølgende IKKE mener, at firmaet har gjort arbejdet godt nok !

Men hvorfor skal det gå ud over DIG ?

Den rapport kommunen har fået fra Cortex indeholder en afprøvning,

hvor det er beskrevet at det IKKE var muligt at få dig op i tid.

Det er kommunen altså nødt til at arbejde efter,

ellers må man som borger føle sig helt til grin over at have brugt tid og energi på at deltage.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 14:24   #7
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
hej
Vil bare lige fortælle dig at der kan være mulighed for at du kan få kontanthjælp ... måske kun supplerende (men lidt er jo bedre end ingenting ... taler af erfaring ) selv om du er gift og har hus.

Hvis manden ikke er højtlønnet er det måske muligt.
han skal tjene under 2 gange kontanthjælp for at du kan få suppleret ... tror måske også børn betyder lidt i deres beregning .... så måske er det et forsøg værd
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 14:34   #8
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Hej igen,

Florken: Ja, jeg synes virkelig også at det er en besynderlig udtalelse...
Men denne her afdelingschef fastholder altså, at det er sådan landet ligger - det er IKKE deres problem at det produkt de har købt ikke kan bruges til noget - hvad gør man så?

Giraffen: min mand er håndværker og har en ganske almindelig håndværker løn i den lavere ende - dog er den lige akkurat nok til at "det går i nul".
Jeg er i teorien godkendt til kontanthjælp, men skal fremvise min mands lønsedler hver måned - beløbet er ca. 27.000 før skat og det er jo for meget...

Nu vil jeg køre på apoteket og bede om en udskrift over mit medicinforbrug, så jeg kan søge om hjælp til dette og bagefter op på pladsanvisningen og søge om friplads til mine to børn - Er der nogen der har andre ideer til hvordan man kan søge økonomisk hjælp ?

Mange hilsner

Bina

Sidst redigeret af Bina; 22-11-2010 kl. 14:39. Årsag: PS
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 15:38   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Husker du hvem der lavede afslaget?

Anden aktør såsom Cortex må ikke afgøre noget som helst.... Såfremt de har det, så sig det videre til kommunen.

Jeg går ud fra, at jobcentret er ved at revurdere din sag, om de vil fastholde den eller ej.... Hvis de fastholder den, så bliver den sendt til nævnet...

Hvis de ikke mener, at sagen var tilstrækkeligt oplyst, burde de afklare dig yderligere ved en forlængelse af sygedagpenge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 15:54   #10
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Det var kommunen selv der gav afslaget...

Det er rigtigt at jeg har anket og at de er ved at kigge på min sag igen (jeg mener at de kaldte det "remonstrere" - er der noget der hedder det?)

Og de vil ikke forlænge mine sygedagpenge, da jeg ikke falder ind under én af de syv punkter i lovgivningen - siger de?!

Jeg har altså fået afslag på flexjob, er for syg til at modtage dagpenge og derfor får jeg nul kroner - Jeg forstår det simpelthen ikke...
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
Tolkning af speciallæge konklusion søges. khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-08-2012 01:57
Tolkning af brev fra kommunen :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-04-2012 15:55
Tolkning af indkaldelse efterlyses? buster Alt det andet 12 05-01-2011 01:24
Hjælp til tolkning af §7 ifm muligt SDP stop Anne Mette Alt det andet 5 18-08-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension