K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2009, 15:29   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Offer for paragraf 21

Ekstra bladet har i dag en leder der omhandler den brutale måde regeringens paragraffer rammer dødssyge mennesker . KRÆFT er ingen joke man kan lege med...Assens kommune er en af dem vi hører grimme ting om...og nu er den her igen ...Ekstra bladet vil i de kommende dage tage flere personers historier op og så må Fogh/ Hjort lave den regel om NU !

Uddrag fra lederen.

DE FLESTE vil vide, at en sådan behandling langtfra er nogen fest, men det er lykkedes Assens Kommune at gøre en ulykkelig situation endnu værre. November måned sidste år modtog Naja Søndergaard et brev, som meddelte, at hun ikke længere kunne få sygedagpenge.

Kontanthjælp kunne hun heller ikke få, så hun stod reelt uden indtægt. Naja Søndergaard er gift, men parret kan ikke leve af mandens indtægt alene.

Der er nogle undtagelser, og Naja Søndergaard har fået udskudt tidspunktet, hvor hun mister sygedagpengene, til 1. marts, men sådan er den brutale grundregel.

HVERT ÅR BLIVER 5.000-7.000 danskere ramt af paragraf 21. Heraf står omkring 1.000 helt uden indtægt, når de har ramt 52 ugers-muren, fordi de ikke kan få kontanthjælp.


Det er helt åbenbart ikke rimeligt, og beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) bør lave loven om. Den sparker til mennesker, som i forvejen ligger ned. Mennesker, hvis eneste brøde er, at de er blevet ramt af en alvorlig sygdom.


Ekstra Bladet vil i de kommende dage fortælle om flere af paragraf 21’s ofre.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...cle1115712.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 19:21   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er bare typisk KOMMUNER OG JOURNALISTER.

De skriver en masse ævl.

Der ER mulighed for forlængelse, hvis man ER i behandling, eller hvis man VENTER på behandling.

Hvor er det bare TRÆLS at se alle de triste skæbner.

Forresten bør så syge tilkendes FØRTIDSPENSION på kommunens opfordring, for netop KRÆFT er en af de få diagnoser, hvor man kan få MIDLERTIDIG FØRTIDSPENSION.

Det ligger der afgørelser på i ankestyrelsen.

Det er endnu en Søren Vesterskov-historie - www.redmitliv.dk

Han har OGSÅ fået smækket kassen i, selvom han er OPGIVET af det danske sygehus(u)væsen.

Søren skulle OGSÅ have haft midlertidig pension.

Men nu kan vi jo her PENSLE DET UD I PAP for både Ekstrabladet og andre, der måtte læse med:

Citat:
Kapitel 9

Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Og så naturligvis lige den her, som ALLE vist "glemmer" i farten.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 11:45   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

her er næste historie om folk der mister sygedagpenge uden at være raske eller afklaret inden.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1116350.ece

- Hvordan har du det med den oplevelse, at samfundet siger, du bare kan klare dig selv?

- Ad helvede til. Samtidig er man også aggressiv. Man bliver irriteret. Det kan ikke være rigtigt. Man kan søge, og man kan anke, men det hjælper jo ikke. Afgørelsen er bare truffet, lyder det bitre svar.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 11:55   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Stella

Hej Stella
Kunne se jeg har set det samme link ind , under ulovlige rp, god ide jeg fremover holder mig til den rigtige tråd, hehe.
Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 12:34   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Sådan har jeg det også Thelma.

Det passer ikke altid sammen det jeg får skrevet. Jeg skriver først og tænker (det jeg kan) bagefter.

Tror jeg skal prøve at bytte om på det he he.

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 14:15   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry

Advarsel...ikke for sarte sjæl...


Kræftsyg frataget sygedagpenge

52 ugers-reglen: Gå ud og få dig et job. Sådan er loven, lød beskeden fra jobcenter

Kræftsyg og fortsat i kemobehandling. På samme tidspunkt forsøgte jobcenteret at få Naja Søndergaard sendt i arbejdsprøvning.

Hele tiden skal de kontrollere, om man nu også er rigtigt syg. Og næsten hver gang kommer der en ny sagsbehandler, som ikke gider læse op på journalerne, siger Naja Søndergaard.


http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1116261.ece

Sidst redigeret af Stella; 27-01-2009 kl. 14:19.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:32   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Søren Vesterkov var opgivet af det danske system og er nu i Kina igen for at blive behandlet for kræft.

Odense kommune mente IKKE, han skulle have pension, selvom lægerne havde opgivet ham.

Nu er der endnu en, der er opgivet og må prøve at tage til udlandet.

Han har heller IKKE fået pension.

Ufatteligt, at Jobcentrene i Odense og andre steder kan fastholde så syge på sygedagpenge og tage sygedagpengene fra dem, hvis de prøver at blive behandlet i udlandet.

HVORFOR FÅR DE IKKE PENSION STRAKS?


Det er ubærligt at læse en mor, Gurli, der skriver sådan her:

Citat:
Det handler om min søn, der er opgivet af det danske sundheds system, og nu er i behandling i Tyskland, en behandling han selv skal betale.

Kent er enlig far,og bor sammen med sin yngste søn på 14 år- han er på sygedagpenge, så hver en krone tæller for ham - indtil nu er der kun indsamlet ca. 11.000 kr.

http://www.facebook.com/group.php?gid=97486755144

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 21:37   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg fatter ikke noget mere...kræft er en meget alvorlig sygdom og at de ikke kan få sygedagpenge indtil de er raske eller førtidspension senere hvis de ikke bliver raske ...hvor er det sørgeligt...

jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre...det er håbløst...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 23:36   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Føj nogle ubehagelige historier......synes man er tæt på at opgive hele lortet når man har læst sådan et par stykker....

Det værste er jo, at det er blæst ud over hele landet, og de fleste (formoder jeg) er enige om at det kan man ikke være bekendt - og alligevel fortsætter det.

Sagsbehandlerne gør ikke noget, og de er jo tættest på. Fatter ikke de ikke strejker i protest - flere og flere af dem bliver sygemeldte pga depression og udbrændthed. *Og når den ene ryger ud, så kommer der en lige så handlingslammet ind. FØJ!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:38   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SF vil stille forslag, som kan hjælpe kræftpatienter.

Citat:
Med de nuværende regler kan man ikke få sine sygedagpenge, hvis man får behandling i et land uden for EU. Og da flere og flere kræftpatienter tager til eksempelvis Kina for at få eksperimentel behandling, bliver de hårdt ramt.

Citat:
Karl H. Bornhøft har tidligere kaldt sundhedsministeren i samråd for at afkræve ham svar på, om regeringen vil ændre reglerne og stoppe denne praksis. Det har regeringen desværre ikke ønsket at gøre. Derfor fremsætter SF nu et beslutningsforslag.
http://www.sf.dk/default.aspx?func=a....view&id=49652

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 56? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 19-08-2013 12:02
Paragraf 32 stk. 1 nr.2 Tullee Alt det andet 2 25-04-2010 17:58
paragraf handy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-11-2009 20:02
Syge er offer for regningens politik om tvangs aktivering bla-bla Politik og Samfund 2 19-01-2009 12:17
Offer for trafikulykke snart hjemløs zuza Det er da strengt ! 10 12-03-2008 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension