K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2011, 20:23   #11
johnkjaer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
johnkjaer er ny på vejen
Jeg kan se det kommunen har gang i er at raskmelde mig til arbejdsløshed, hvor jeg ingen muligheder har for at søge noget arbejde som jeg kan holde til.

Jeg har været ved at gennemgå de muligheder som kommunen nævner:

Telemarketing/telefonsælger er halvdags arbejde studie job
Ufaglært kontorarbejde er piccoline halvdags arbejde studie job
Kustode, arkivmedarbejder eller rundviser/guide på ex. et museum : kræver uddannelse
Pædagogmedhjælper i SFO, hvor det er store børn, som ikke kræver pleje og
tunge løft.... findes det?
Billetsalg, kan jeg ikke holde til

lægen siger skånehensyn til john er et arbejde hvor højre skulderled holdes fuldstændigt i ro

Netto er ikke en mulighed
johnkjaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:32   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nej netto var bare et eksempel

kommunen har kun pligt til at hjælpe med en kort uddannelse
så du hurtig selv kan tjene dine penge
om du får en høj eller lav indtægt er lige meget for kommunen
bare det du kommer væk fra sygedagpenge eller kontanthjælp
det er sådan set det eneste kommunen har interesse i og pligt til

tror bestemt heller ikke du får medhold, hvis du anker
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:46   #13
johnkjaer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
johnkjaer er ny på vejen
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...lder&e=NTAzNg2

Det er den afgørelse som kommunen sammenligner mig med. Jeg er ufaglært men har dog studentereksamen.
johnkjaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:54   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kan godt forstå du gerne vil uddanne dig og så videre

men den afgørelse passer meget godt, med hvad jeg siger
sådan er loven alså indrettet efter det skal være den korteste vej til selvforsørgelse
de skal ikke tage hensyn tll hvad du godt kunne tænke dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 21:21   #15
johnkjaer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
johnkjaer er ny på vejen
Top $

Hvis jeg skal kunne bruge min erhvervserfaring gennem de sidste 20 år så er ingeniør et godt bud.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om alternativer.
johnkjaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 21:24   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du mener at kunne klare ingenøruddannelsen, som er på fuld tid, vil de nok henvise dig til at søge SU...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 22:15   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af johnkjaer Se meddelelser
Er der en herinde der kan forklare mig forskellen på praktik og arbejdsprøvning
Nej.

For der behøver ikke at være forskel.

En virksomhedspraktik kan sagtens være = en arbejdsprøvning, her handler det så om hvad formålet med praktikken er, og det skulle gerne fremgå af den skriftlige aftale det laves inden praktik-start.

Efter at have læst hele tråden er det dog ikke mit indtryk, at din sb har planer om, at en praktik for dit vedkommende skal fungere som en arb.prøvning, men nærmere som en opkvalificering ell.l, men det formål, at få dig ud på arb.markedet i et ordinært job på fuld tid.

Bortset fra, at reumatologen peger på revalidering, hvad siger/skriver lægerne så til dine problemer.
(Lægerne må ikke udtale sig om hvorvidt en patient bør have reva, fleks eller fp).

Du spørger om der findes pædagogmedhjælperjob i sfo for store børn, der ikke kræver pleje og tunge løft.
Ja, det gør der, alle skoler har en sfo og her er det jo børn over børnehavealderen der går.

Umiddelbart kan jeg ikke se anden mulighed end, at du deltager i den praktik sb vil stable på benene og ser hvordan det går.

Men jeg vil anbefale dig, at skrive dagbog mens du er i praktikken, på samme måde som hvis det var en arb.prøvning.
Se et eks. på sådan en dagbog her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 22:58   #18
johnkjaer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
johnkjaer er ny på vejen
Egen læge skriver:
1/4 11
Der er varige skånehensyn. Patienten må ikke have arbejde, hvor armen kommer over skulderhøjde. Han må ikke have monotomt arbejde og ikke have arbejde hvor han løfter noget tungt.
3/3 10
Så skånehensyn for John er et arbejde, hvor højre skulderled holdes fuldstændigt i ro, men hvor han godt kan bruge højre hånds fingre. Det skal tillige være arbejde, der er aflastende for ryg og knæ.
johnkjaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 23:41   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Glem SFO.

Men har du kontaktet din fagforening?
Dette bør du gøre hurtigst, da de bedst kan rådgive dig vedr muligheder, ud fra din dels arbejdsmæssige og dels vedrørene de varige skånehensyn.

Prøv at høre, dem!

Hvad med Bygningskonstruktør(noget i den stil).


VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 23:59   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af johnkjaer Se meddelelser
Egen læge skriver:
1/4 11
Der er varige skånehensyn. Patienten må ikke have arbejde, hvor armen kommer over skulderhøjde. Han må ikke have monotomt arbejde og ikke have arbejde hvor han løfter noget tungt.
3/3 10
Så skånehensyn for John er et arbejde, hvor højre skulderled holdes fuldstændigt i ro, men hvor han godt kan bruge højre hånds fingre. Det skal tillige være arbejde, der er aflastende for ryg og knæ.
Jeg kan ikke lige gennemskue de skånehensyn, altså hvordan de kan tilgodeses.
Findes der jobs hvor disse skånehensyn kan tilgodeses?

Eller er det ligesom når kommunen (m.fl.) skriver, at man skal have et ikke-rygbelastende arbejde, for hvad er det?
Ofte tænkes der "kontorarbejde", men mig bekendt er det de færreste dårlige rygge, der bryder sig om stillesiddende arbejde.

Du skal simpelthen reagere, sige fra, hver gang du sættes til at udføre arbejde, der ikke overholder dine skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning / Praktik hjælp? Perfektionisten Jeg er kommet i praktik. 11 08-05-2013 14:13
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Ny praktik eller.... Trunten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-06-2011 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension