K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2014, 16:49   #1
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Praktikarbejdstider i julen?

Jeg er på sygedagpenge på forlængelse på 39 uger,det sted hvor jeg er i praktik har åbent altid,hvordan skal jeg mon møde i helligdagene mht jul/nytår?

Man bliver jo trukket for helligdage,men kan ikke huske hvordan d.24 og 31 er,som ifølge mit normale praktikskema er dage(onsdage) hvor jeg møder,skal de lægges med mange timer på de andre dage,eller kan man aftale at møde på helligdage og undgå at blive trukket?

På forhånd tak
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 17:40   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Da du ikke er lønnet af arbejdsstedet, skal du have fri på helligdage.

Ved planlægning af arbejdstider på en 24/7 arbejdsplads giver man så mange som muligt fri på helligdage.
Medarbejdere der er ansat og lønnet af arbejdsstedet vil enten afspadsere eller få udbetalt ekstra for at arbejde på helligdage.

Du mister lidt dage fordi din praktisk løber over julen. Måske du kan arbejde andre dage hvis du meget gerne vil have den mulighed.

I pjecen Virksomhedspraktik udgivet af JOBCENTER står: Hvis der er helligdage i praktikperioden, forlænges den ikke af dén grund.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 17:51   #3
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for svar
Jeg er i praktikken mandag,onsdag og fredag og da jeg ikke kan holde til mange timer, håber jeg ikke fx med julen at alle mine timer skal være mandag og tirsdag.

Og når man bliver trukket i sygedagpenge på helligdage,synes jeg ikke det vil være fair hvis praktikstedet forventer jeg møder,men hvis jeg kan undgå at blive trukket har jeg ikke noget imod at møde i julen-og kan heller ikke finde ud af om man bliver trukket i sygedagpenge d 24 /12
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 17:59   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror altså bare du holder fri onsdag og fredag i julen og den 31. i nytåret og så arbejder de normale (normale for dig) timer på mandag den 23. og mandag den 29. Har du ikke en virksomhedskonsulent fra den anden aktør, der har skaffet dig praktikken, som du kan vende det med?

UPS checkede lige og kan se at den 24. og den 31. ikke er officielle helligdage. Så der er du nok nød til at gå på arbejde. Men hvis de øvrige medarbejdere på det sted du arbejder får helligdagsbetaling de dage, mener jeg du må kunne holde fri. På nogle arbejdspladser får man helligdagsbetaling efter kl. 12 den 24. dec.
Det afhænger af overenskomsten for området.

Sidst redigeret af Akvamarin; 19-11-2014 kl. 18:06. Årsag: at 24 og 31 ikke er officielle helligdage
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 18:08   #5
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Tak for svar
Jo kan godt spørge anden aktor der oprettede praktikken,men stoler ikke på dem,så ville høre herinde-men det lyder rigtig godt mht dagene så bliver der da lidt juleferie til mig
Ved bare mit praktiksted er meget presset mht personale ,men det er selvfølgelig ikke mit problem

hov kan se du skrev noget mere,mht d 24 og 31 ,hvis jeg ikke bliver trukket i sygedagpenge må det være en arbejdsdag for mig så,har fri kl 12 normalt

Sidst redigeret af sommersen; 19-11-2014 kl. 18:12.
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 18:20   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du kigger i slutningen af den Dagpengespecifikation du får sendt hver 14. dag står der hvilke dage der er helligdage.

Søgnehelligdage
Du får ikke udbetalt sygedagpenge på søgnehelligdage. Søgnehelligdage er helligdage, der ikke falder på en
søndag. Det er Skærtorsdag, Langfredag, 2. påskedag, Store Bededag, Kristi Himmelfartsdag og 2. pinsedag.
Endvidere er 1. og 2. juledag samt Nytårsdag søgnehelligdage, såfremt de ikke falder på en søndag.
Din udbetaling vil derfor være mindre, når der er søgnehelligdage i den periode, som udbetalingen dækker.


Citat:
Oprindeligt indsendt af sommersen Se meddelelser
Tak for svar
Jo kan godt spørge anden aktor der oprettede praktikken,men stoler ikke på dem,så ville høre herinde-men det lyder rigtig godt mht dagene så bliver der da lidt juleferie til mig
Ved bare mit praktiksted er meget presset mht personale ,men det er selvfølgelig ikke mit problem

hov kan se du skrev noget mere,mht d 24 og 31 ,hvis jeg ikke bliver trukket i sygedagpenge må det være en arbejdsdag for mig så,har fri kl 12 normalt
Ja Øv, så er det kun fredagen du får fri.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 18:40   #7
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Ja det bliver en lille juleferie så,det er ok,mange tak fordi du kunne hjælpe mig selvom det er lidt pinligt når det står på den seddel jeg modtager med udbetalingmen så kender jeg da reglerne nu og ved hvordan min jul kommer til at se ud
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension