K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 16:29   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Godt..hvad har de skrevet til dig at du er kommet på kontanthjælp eller hvad ? de skal sende det skriftligt og med klagevejledning ellers er det sikkert du vinder den sag...

Håber du klarer det hele ellers spørg...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 23:09   #12
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Tusind tak stella og jer andre smiler... de har slet ikke sendt mig andet en en opgørelse på sygedagpenge for den sidste uge i marts og der på står der at udbetalingen er stoppet den 31 marts da jeg har overskredet 52 ugers reglen og andet står der ikke!! blev også helt paf da jeg modtog den her midt i måneden, plejer jo først at få den engang sidst på måneden.

puha kommer helt til at svede bare jeg tænker på det, men du har jeg klaget to gange til dem igår pr. tlf og idag pr. brev. for det her er alså bare et nummer for skrapt!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 23:26   #13
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det var sørens - den besked kom til mig i dag.. Altså den sidste udbetalingsspecifikation...
Og her har jeg heller ikke modtaget nogen besked om at de stopper udbetalingen. Og ligesom dig, har jeg ingen gyldig ressourceprofil..

De er godt nok friske..

Jeg har så ingen sagsbehandler lige for tiden, så det er som at slå i en dyne, at forsøge at få nogen til at gøre noget...

Nå, sorry, jeg spammer din tråd - frustrationen er stor lige nu, og den bliver ikke mindre af at se, at jeg ikke er den eneste i den situation....
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 23:34   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke, om I har set på den her, men den er måske god for jer at læse igennem.

Man kan taste en masse personlige oplysninger ind, som gerne skulle vise jer, hvordan jeres sag burde have været tacklet.

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

Åh, hvor jeg krydser fingre for jer. Det er da hæsligt, at I intet forvarsel fik.

Sikke et chok.

I skulle jo have haft et særskilt brev om det allerede midt i marts.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:11   #15
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Ej nu stopper de alså i københavns kommune, har lige modtaget følgende brev fra dem:

varighedsbegrænsningen vedr.dine sygedapenge indtrådte den 31 marts.

din sygedapengeberettigelse kan på nuværende tidspunktikke afgøres endeligt, da vi muligvis skal ajourføre din ressourceprofil. du vil derfor - indtil tilstrækkeligt grundlag er tilvejebragt - forsat modtage sygedagpenge. når vi er i besiddelse af et tilstrækkeligt grundlag til at afgøre din sygedagpengeberrettigelse vil du modtage en afgørelse.

du kan klage over afgørelsen til beskæftigelsesnævnet. klagen skal indgives til os inden 4 uger efter at du har modtaget afgørelsen. du kan vælge at klage mundligt eller skriftligt, gerne med hendvisning til sagens journalnummer. du kan også i klagen oplyse, hvorfor du er utilfreds med afgørelsen.

når vi modtager din klage, vil vi se på afgørelsen igen og tage stilling til om vi kan give dig helt eller delvist medhold. hvis vi ikke ændre afgørelsen sender vi inden 4 uger din klage og vores begrundelse for afgørelsen og genvuderingentil beskæftigelsesankenævnet sammen med papirene i sagen. vi sender samtidig en genpart til dig.

hvis du har spørgsmål til afgørelsen eller er i tvivel om , hvordan du kan klage, er du velkommen til at kontakte os.

venlig hilsen

team medarbejder

bum bum bum!!



skaL jeg forstå det sådan at de kontakter mig for at indhendte flere oplysninger i sagen og for at få ajourført min ressourseprofil??
og jeg derfor evt. først skal klage over afgørelsen bagefter, eller skal jeg klage over den lige nu???

connie er det også københavns kommune du slås med?????????????????
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:18   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du skal klage nu til beskæftigelsesankenævnet med det samme ..

Har de holdt opfølgnings samtaler hver 8 uge med dig det sidste år ? Hvis ikke så har de ansvaret for at der ikke er kommet en afklaring på din sygemelding.

Hvorfor har de ikke skrevet R- profil...de har haft et år til at følge op på dig...

kan andre komme med nogle kommentarer her ?

Sidst redigeret af Stella; 12-04-2008 kl. 19:21.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:20   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af laurana Se meddelelser
Ej nu stopper de alså i københavns kommune, har lige modtaget følgende brev fra dem:

varighedsbegrænsningen vedr.dine sygedapenge indtrådte den 31 marts.

din sygedapengeberettigelse kan på nuværende tidspunktikke afgøres endeligt, da vi muligvis skal ajourføre din ressourceprofil. du vil derfor - indtil tilstrækkeligt grundlag er tilvejebragt - forsat modtage sygedagpenge. når vi er i besiddelse af et tilstrækkeligt grundlag til at afgøre din sygedagpengeberrettigelse vil du modtage en afgørelse.
Godt du endelig hører fra dem!!
Ovenstående sætninger forstår jeg det sådan, at fordi de ikke har lavet/opdateret din ressourceprofil, vil du fortsætte med at modtage sygedagpenge....
Lad os da håbe!!!

Hvis du ikke gør, skal du klage over afgørelsen, og gem det brev, du har fået!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:26   #18
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
okay det var også sådan jeg selv opfattet det, men ville lige være helt sikker pyha!!! og bare rolig jeg gemmer alt, har to store hvide mapper med alt fra min arbejdskadesag osv..så de kan bare komme an, for mor her har tjek på sin del af sagen!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:27   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Curls ...hun vil fortsat modtage sygedagpenge...er det det du forstår ?

Jeg syntes det er uklart..

Hvorfor har de stoppet dagpenge ?

Laurana jeg ville I dit sted ringe og spørge om du fortsætter med dagpenge på Mandag...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 19:40   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Curls ...hun vil fortsat modtage sygedagpenge...er det det du forstår ?

Jeg syntes det er uklart..

Hvorfor har de stoppet dagpenge ?

Laurana jeg ville I dit sted ringe og spørge om du fortsætter med dagpenge på Mandag...
Ja jeg forstår det sådan, at hun fortsat vil modtage sygedagpenge.
Jeg mener, de har villet stoppe hendes sygedagpenge pga. de 52 uger er gået pga. varighedsbegrænsning iflg. denne lov om sygedagpenge(Kapitel 8): https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K8

Men i varighedsbegræsningen Kapitel 8 står der f.eks. det her:

§ 26 Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygeperiode på mere end 52 uger, jf. § 24, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden. Ved arbejdsdygtighed i mindre end 13 uger kan den sygemeldte på ny få udbetalt sygedagpenge fra kommunen, når beskæftigelseskravet i § 32 eller i § 42 er opfyldt. Det er endvidere et krav, at en af betingelserne i § 27 for at forlænge sygedagpengeperioden er opfyldt.

I §27 i Lov om sygedagpenge - forlængelse mener jeg derfor, at de skal lige nu finde ud af, at hun bør have ret til forlængelse af sygedagpenge, pga. laurana har haft en arbejdsskadesag og har fået følger af det.

Jeg mener derfor, laurana har ret til forlængelse af sygedagpenge....

Det er da også for dårligt, at de ikke har lavet en ressourceprofil på laurana... manner altå...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT hjælp til stoppet sygedagepengeudbetaling Dippedut1986 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 27-07-2012 08:06
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension