K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2014, 17:39   #51
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hold dine forsikrings speciallægeerklæringer for sig selv, der er ingen som pålægger dig , at give dem til kommunen og din egen læge.
Kommunen og jobcenter skal selv indhente læge oplysninger fra egen læge i form af status og generel helbredserklæringer.

Hold det adskildt for det er 2 forskellige sager, som kan modarbejde hinanden.
Og kommunen kan trække deres sag ud ved at vente på afgørelse i arbejdsskade sager, altså afvente arbejdsskadestyrelsens afgørelse af men.
Forsikringselskabets afgørelser handler om penge, og de afventer også på arbejdsskadestyrelsens afgørelse. Og Arbejdsskadestyrelsen afgørelse af men kan påvirkes af jobcenters vurderinger. Alt hvad der kan gå galt går ofte galt med dig i klemme, når giganterne roder rundt i samme sag.
Men forsikringen er ikke om kommunens sag, hvis du ikke selv informerer dem.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 18:16   #52
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Hold dine forsikrings speciallægeerklæringer for sig selv, der er ingen som pålægger dig , at give dem til kommunen og din egen læge.
Kommunen og jobcenter skal selv indhente læge oplysninger fra egen læge i form af status og generel helbredserklæringer.

Hold det adskildt for det er 2 forskellige sager, som kan modarbejde hinanden.
Og kommunen kan trække deres sag ud ved at vente på afgørelse i arbejdsskade sager, altså afvente arbejdsskadestyrelsens afgørelse af men.
Forsikringselskabets afgørelser handler om penge, og de afventer også på arbejdsskadestyrelsens afgørelse. Og Arbejdsskadestyrelsen afgørelse af men kan påvirkes af jobcenters vurderinger. Alt hvad der kan gå galt går ofte galt med dig i klemme, når giganterne roder rundt i samme sag.
Men forsikringen er ikke om kommunens sag, hvis du ikke selv informerer dem.
Så vil det sige at den psykiater der så Brikke for forsikringsselskabet, slet ikke kan sende noget til hendes egen læge?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2014, 19:12   #53
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ja det er forsikringspapirer tilbrug for vurdering i en forsikringssag , det er forsikring som har betalt speciallægeerklæringerne til Inter brug.
Arbejdsskadestyrelsen kan indhente, med dit tilsagn,relevante lægeoplysninger hos det offentlige sundhedssystem.
Kommunen kan ikke indhente forsikringsoplysninger.
Kommunen kan spørge om der er en arbejdsskadesag, her er offentlige penge inde i sagen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 14:12   #54
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Nu har jeg været til møde med Rehabiliteringsteamet.

Mødet:
Mødet varede en time og det var en underlig oplevelse.
Jeg var ret nervøs, inden mødet. Det gik over, da vi begyndte mødet.
Der var 7 deltagere, hvoraf 2 var studerende og de spurgte ikke om noget.
De andre 5 spurgte på skift om min situation og om mig.

Resultatet:
De kom frem til, at jeg ikke skulle indstilles til førtidspension.
De vil indstille mig til et ressourceforløb af 2-4 års varighed.
I det ressourceforløb vil de følge mig, så jeg kan komme i form. Hvordan det skal lade sig gøre, er jeg et stort spørgsmålstegn overfor med mine sygedage.
De vil arbejdsprøve mig udenfor hjemmet, selvom min læge ikke mener, at det er forsvarligt.
De vil have mig igennem en hel masse, som jeg næsten ikke kan huske.
Det er ihvertfald ikke den ro, jeg havde brug for at få.

Vh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 09:54   #55
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg havde håbet på en anden løsning.
Mine læger er også forundrede over, at jeg nu skal deltage i et ressouceforløb.

Det blev sågar kommenteret på mødet i Rehabiliteringsteamet, at mine mange infektioner sikkert ikke ville blive værre, hvis jeg kom i arbejdsprøvning.
Derfor er det min opfattelse, at det nok bliver næste skridt.

Det er synd, at man ikke kan klage over Rehabiliteringsteamets indstilling.
Det er ligesom at blive kastet for løverne.

Jeg har bestemt mig for at se, hvad jeg bliver tilbudt.
Det er desværre ikke muligt for mig at tilføje mere til mit liv. Det er allerede fyldt op med sygdom!!!!

Jeg har ovenikøbet fundet ud af, at hvis jeg nu er så heldig at få udbetaling fra mit forsikringsselskab, vil denne udbetaling stoppe, fordi jeg skal deltage i et ressourceforløb - tal om at føle sig "narret".

I sidste ende kan jeg blive nødt til at stoppe forløbet med kommunen.
Nu får vi se, men jeg skal ind på hospitalet for at tale med dem om min situation, så kan det være, at de kan udvirke noget overfor kommunen.

Vh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 12:16   #56
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad verdens speciallæger har af manglende viden..

Kære Brikke

... om din alvorlige diagnose, forsøger din kommunes Rehabiliteringsteam nu at løse ved at kræve dig igennem et ressourceforløb.

Hvilket formål det skulle indvirke på din diagnose og fremtidige liv, må kun Guderne vide.

Jeg har ikke andre forslag end, at kræve aktindsigt og dokumentation for at samtlige medlemmer af teamet incl alle læger, lægekonsulenter, speciallæger og "Klinisk Funktion" har et minimum af viden om din diagnose.

Hvilket felt er de speciallæger i? S.U.

Håber du vedbliver med at beskrive hvad der fremadrettet sker med dig og din diagnose, her på k10.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 15:09   #57
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge.....

1.
Skal jeg vente med at erklære mig uenig i indstilling til ressourceforløb, til jeg har fået det præsenteret af SB?
Min egen læge vil gerne se indholdet af ressourceforløbet, inden han tager stilling.

2.
Er et ressourceforløb fastlagt fra starten eller lægges det løbende?

3.
Hvis jeg nu ikke kan deltage i ressourceforløbet på grund af sygdom, får jeg så ressourceydelse?

4.
Kommunen kan vel trække et ressourceforløb ud i en evighed, hvis jeg ikke har mulighed for at deltage.
Hvordan vil sagen kunne komme frem til førtidspension, som mine læger mener, jeg bør få?
Det er meget vigtigt, at jeg får ro i mit liv og tanken om et ressourceforløb i 2-4 år er helt ude af proportioner.

5.
Jeg kan se, at jeg kan klage over kommunens afgørelse og ikke over Rehabiliteringsteamets indstilling - er det korrekt?

6.
Jeg vil aktindsigt, som du foreslog.
Hvordan bør jeg formulere mig?



Vh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 16:51   #58
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg foreslår dig følgende...

Kære Brikke


Hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge.....
1.
Skal jeg vente med at erklære mig uenig i indstilling til ressourceforløb, til jeg har fået det præsenteret af SB?

JA, kun en afgørelse kan du klage/anke over. Ikke en indstilling fra Rehabiliteringsteamet, som jo ikke er en endegyldig afgørelse.

Min egen læge vil gerne se indholdet af ressourceforløbet, inden han tager stilling.

Ja, nok meget fornuftigt, men hvis ikke din praktiserende læge har gjort brug af LÆ 165, så er tiden til det NU!

Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling, LÆ 165
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

Hvis, han virkelig mener at du burde have bevilget førtidspension nu, så skal han jo sige sin mening NU og ikke senere

2.
Er et ressourceforløb fastlagt fra starten eller lægges det løbende?

Min erfaring er, at det er en gang "fumle" møder, hvor alle kommer med deres mening og forslag.

Sågar har jeg hørt om fysioterapeuter i Rehabiliteringsteam som foreslår TRAMPOLIN træning til ny-opererede stivgjorte rygpatienter pga fraktur.

Jeg har hørt afspilninger fra en sådan møde hvor der gik 9 måneder, før den bevilgede Mentor kom på plads for en meget psykisk syg patient.

Forbered dig på alt, min tillid er ikke eksisterende. Desværre.


3.
Hvis jeg nu ikke kan deltage i ressourceforløbet på grund af sygdom, får jeg så ressourceydelse?

Jeg ved det ikke. Andre må komme på bane med et svar.

4.
Kommunen kan vel trække et ressourceforløb ud i en evighed, hvis jeg ikke har mulighed for at deltage.

JA, desværre, men glem aldrig at et tov altid har 2 ender, hvor du har fat i den ene ende.

Hvordan vil sagen kunne komme frem til førtidspension, som mine læger mener, jeg bør få?

Her findes muligheden for at du søger om førtidspension iht §17 stk.2 på det foreliggende grundlag.


Men altid først efter at have søgt aktindsigt fra alle 100% og FORSTÅET alt hvad der skrives om en.


Det er meget vigtigt, at jeg får ro i mit liv og tanken om et ressourceforløb i 2-4 år er helt ude af proportioner.

Enig!

5.
Jeg kan se, at jeg kan klage over kommunens afgørelse og ikke over Rehabiliteringsteamets indstilling - er det korrekt?

JA, det er korrekt. Når du modtager en skriftlig afgørelse fra kommunen SKAL du anke til kommunen inden 28 dage, hvor kommunen så har 4 uger til sin fastholdelse hvor de har pligt til at sende din sag til Ankestyrelsen inden 4 uger.

Her findes ingen opsættende virkning, desværre, men derimod en lang servicefrist på ca 10 måneder.


6.
Jeg vil aktindsigt, som du foreslog.
Hvordan bør jeg formulere mig?

Kære SB. XXXX XXXXX

AKTINDSIGT.

Som forventes at modtages inden 10 kalenderdage iht reglerne.

Vedrørende min noget usikker fremtid med min diagnoser, som jeg er meget bekymret for, søger jeg hermed aktindsigt og oplysninger om samtlige medlemmer af Rehabiliteringsteamet samt eventuelt "Klinisk Funktion" fra Regionen om alle har den fornødne indsigt og dokumenteret specialviden min diagnoser kræver. Herunder "Sundhedskoordinatoren" hvilken speciale har denne og kan der bekræftes at "Sundhedskoordinatoren" er en læge? S.U.

Hvilket speciale har alle de læger der har været med til at indstille mig til et årelangt ressourceforløb.

Med venlig hilsen

XXXXX XXXX

CC.: praktiserende læge, speciallægerne på hospital XXXXX samt andre
interessenter.


Håber du er enig og du kan bruge mine råd til noget konstruktivt.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-11-2014 kl. 16:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 17:28   #59
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Brikke

Der ligger andre eksempler på anmodning om Aktindsigt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

De ligger under punkter med overskrifter: Skemaer til at printe ud cirka halvt nede på siden.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2014, 18:03   #60
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
@Brikke #55

Du skriver at du føler dig narret over at hvis du skulle være heldig at blive godkendt af forsikringen så lukker de af for pengene mens du er i ressourceforløb.

Jeg tror faktisk ikke at det er for at narre dig, men fordi de nye regler gør at løbende udbetalinger modregnes 100% i din ressourceforløbsydelse, mens eventuelle engangsbeløb fra ikke modregnes.

Prøv at læse dette link hvor Industriens Pension hvor de beskriver det.

http://www.industrienspension.dk/nyh..._fortidsreform

Sidst redigeret af Nørd; 23-11-2014 kl. 19:37. Årsag: Tastefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension