K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2015, 18:15   #101
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Kære Brikke.
Jeg har ikke læst hele din tråd igennem, men undrer mig over, at du skriver at psykiateren kunne mene, at du ikke har en immundefekt...Har du ikke for lavt IgG, eller for lavt værdi på subklasserne af IgG (blodprøver)? I bekræftende fald handler det vel om, at du er stødt ind i endnu en læge, der ikke ved hvad immundefekt er. Jeg læste på et tidspunkt, at en læge omtalte det som "den hemmelige sygdom"....
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 13:19   #102
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Nu har jeg været på ressourceydelse siden 1/12-14, det er snart 14 måneder.
Jeg er bevilget et forløb på 24 måneder. Derefter tages der stilling til, om forløbet skal forlænges.

Jeg har endnu ikke været rask nok til at kunne få sammensat ressourceforløbet, så kommunen følger mig via telefon og mail og jeg fortæller om eventuelle nye ting med hensyn til mit helbred.

Er der nogen, der ved, hvem der tager stilling til en eventuel forlængelse.
Er det rehabiliteringsteamet?

Jeg vil håbe, at jeg ikke skal have forlænget ressourceforløbet.
Det er hårdt ikke at vide, hvad det hele ender med. Får jeg mon førtidspension?

Det vil være dejligt med noget ro i tilværelsen, som ellers er belastet af min eksisterende immundefekt, en smadret tarmflora på grund af talrige antibiotikabehandlinger samt en fremskreden slidgigt i hænderne.

Jeg er ked af at lyde meget negativ, men det er hårdt, når der kommer nye lidelser til en ellers belastet tilværelse.

Kh Louise
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 11:01   #103
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Klinisk funktion

Jeg har nu fået en opringning fra min sagsbehandler, fordi jeg siden tildelingen af ressourceforløbet har været for syg til at kunne få sammensat et forløb.

Kommunen har nu fundet ud af, at jeg skal til undersøgelse og samtale hos Klinisk Funktion, før de kan bestemme det videre forløb.

Det videre forløb kan være, at jeg de finder muligheder, som mine egne læger ikke kan finde.
Det kan også være, at de forslår et møde i rehabiliteringsteamet igen.

Jeg får en samtykkeerklæring tilsendt om lidt via borger.dk, som jeg skal underskrive og returnere idag.

Er der nogen, der har viden eller gode råd til sådan et møde i klinisk funktion?

Kh
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 11:59   #104
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi har lige prøvet det, der kom en dame hjem til os, spurte om sygedom, læge oplysninger og hvordan ens hverdag fungeret,
hun spurte ind til detaljer om smerterne og hvile og kort alle ting du laver.

så havde hun et skema, vi skulle udfylde en dag, om hvad han lavet hvor ondt det gjorde, hvor det gjorde ondt, hvordan humøret var, fra moregn til sengetid, med en halv time entevaller.

hun kom 2 gange og så skrev hun atesten, rimeligt smertefrit
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 12:31   #105
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De var samme fremgangsmåde for mig, på nær at jeg var inde ved dem to gange sammen med min mand.

første gang til samtale, så sendte lægen et udkast til det hun ville skrive og så andet møde hvor jeg kunne kommentere det hun ville skrive (havde ikke ret til at forlange ændringer, men kunne uddybe noget hun fx havde misforstået)

Så havde hun mig sag oppe på deres interne teammøde (hvor jeg ikke deltog) hvor hun snakkede med deres psykolog, socialrådgiver, gigtlæger og andre samfundsmediciner (som hun selv) og skrev papirerne færdige.

Klinisk Funktion reddede kort sagt min røv ifht jobcenteret, da jobcenteret mente at jeg måtte have et traume fra min arbejdsulykke (hvilket tidligere var afvist af psykologer og læger) og blev det psykiatrisk behandlet vupti så ville de kroniske smerter forsvinde og jeg ville kunne arbejde en hel masse.

Hun skrev at jeg var velbehandlet fysisk, psykisk og socialt, at der ingen yderligere behandlings eller udviklingsmuligheder var og at jobcenteret alvorligt skulle overveje om arbejdsmarkedet i det hele taget kunne honorere mine skåbebehov o.s.v

Aldrig så snart som jobcenteret fik dette papir lukkede de min sag med pension. De må nemlig ikke sende mig i ressourceforløb når der ingen udviklingsmuligheder er og de må ikke ignorere klinisk funktion.

Jeg fik en meget fin og sober behandling hos dem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 14:16   #106
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Det er godt at høre, at jeg nok ikke behøver at være så nervøs.

Min helbredssituation er forværret i løbet af den tid, hvor jeg har modtaget ressourceforløbsydelse. Derfor har jeg heller ikke været i stand til at møde på kommunen for at få sammensat ressourceforløbet.

Jeg har udover min immundefekt, der giver mig luftvejs- og urinvejsinfektioner, fået konstateret fremskreden slidgigt i hænder, knæ og ryg. Jeg har smerter konstant og kan ikke det samme som raske mennesker.
Derudover har jeg tarmproblemer pga. mange antibiotikakure igennem ca. 14 år.
Jeg skal til flere undersøgelser af maven, fordi jeg har tabt mig og ikke kan tage på igen.
Alt i alt er jeg dårligt stillet.
Min læge skrev i maj sidste år til kommunen, at min tilstand er kronisk-progressiv og at der ikke er udsigt til bedring.

Sagsbehandleren nævnte, at det med klinisk funktion var en dyr løsning for kommunen. Det var den eneste mulighed for at se, om mine læger har overset noget.

Jeg håber, at jeg snart kan få lidt ro.
Sagsbehandleren gjorde mig nervøs idag, jeg er desuden syg af bihulebetændelse og kan dårligt tænke.
Hvis det kunne blive en ligeså sober og god behandling, jeg kunne få, som I har nævnt, ville det nok ende med førtidspension. Jeg har ikke nogen arbejdsevne og det mener mine læger heller ikke.

Kh
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2016, 14:42   #107
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er jo ikke dit problem at klinisk funktion er dyr for jobcenteret, frækt at hun siger sådan noget.

Men loven siger meget klart, at ønsker de flere lægepapirer til brug ifm rehabiliteringsteamet så må de kun hente dem ved din læge og ved klinisk funktion. Og loven er meget klar på det punkt

Klinisk funktion kan også samle alle ens lægepapirer og lave en samlet vurdering som jobcenterets ansatte bedre kan forstå - det gjorde de ihvertfald i min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 12:45   #108
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg har idag modtaget brev fra Socialmedicinsk Enhed (Klinisk Funktion), som indkalder mig til undersøgelse den 25. maj.

Det har hele tiden været meningen, at jeg vil medbringe min mand og bisidder til møderne såvel hos kommunen som hos Klinisk Funktion. Det kan af gode grunde ikke lade sig gøre at medbringe min bisidder med så kort varsel. Hvad gør jeg?

Jeg har skrevet til sagsbehandleren, som jeg beder kontakte mig på grund af det korte varsel.

Desuden har jeg igennem længere tid udbedt mig aktindsigt fra kommunen, den har jeg kun modtaget delvist og derfor kan jeg ikke nå at forberede mig til mødet.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 13:03   #109
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min partsrepræsentant kunne heller ikke deltage i mødet ,ed klinisk funktion, men hun sagde at det var ok at beholde mødetiden, så længe min mand var med så vi var to.

Klinisk funktion ville ved andet møde vise mig deres rapport før jobcenteret modtog den. Jeg bad om at få den sendt, da jeg pga rygsmerterne ikke "bare" kan sætte mig ned og koncenterer mig om at læse det grundigt igennem derinde. Selv om det var imod deres sædvanlige praksis, gik de med til det pga. De kognitive problemer kroniske smerter giver.

Da jeg så fik den sendt hjem, kunne min partsrepræsentant også nå at læse den igennem

P.s jeg havde selv en kopi af alle lægepapirer, udtalelser m.v med ind og gav klinisk funktion, så jeg var sikker på at de havde alt relevant materiale. Det var de glade for
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2016, 12:03   #110
Brikke
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 60
Styrke: 14
Brikke er ny på vejen
Jeg har idag modtaget et brev med en ny dato den 13. juni.
Den dag har jeg så spurgt min bisidder, om hun kan deltage.

Det kan også være, at det var gået uden bisidderen.
Jeg har en masse papirer, som jeg har fået tilsendt fra Klinisk Funktion og dem vil jeg udfylde og derefter vil jeg begynde at læse hele sagen igennem for at være så forberedt som overhovedet muligt.
Brikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension