K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 10:40   #31
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg læser det sådan, at kommunen opnår en højere refusion fra staten, såfremt man får tilbud 25 timer om ugen...
Det passer også godt med, hvad de sagde til os på reva..

Du må godt køre bil, selvom du tager morfinpræparater, så længe det er en behandling og en dosering, du er vant til.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 13:26   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg prøver at se om jeg kan finde hoved og hale i det hele , der er en masse lovgivning i det hun skriver som krydser hinanden ...

Men ville lige blande mig i den der morfin kørsels debat , jeg har snakket med politiet og det de siger er at det er lægen der vudere hvorvidt du kan køre med de doseringer i blodet ...

Så du skal snakke med din læge om det, og du skal fra lægen have en evt attest til kommunen hvis og så frem der er problemer med at køre bil i din tilstand ...
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 14:04   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helene jeg skal nok lede videre men noget af det hun skriver kan jeg slet ikke få til at passe med det du skal igang med...

Desuden syntes jeg at det er vildt for dårligt at hun skriver til dig på den måde som hun gør, hun kan jo i sidste ende skrive på forståligt dansk så en hver borger som ikke er vant til div søgemaskiner kan forstå hvad det er hun fabler om , jeg villle helt klart skrive til hende igen og skrive noget ala
Citat:
Du skriver til mig ang lovgivning nu er det sådan at jeg er syg ikke har det store overblik og gerne vil have at vide efter hvilke regler love osv min sag behandles efter , det du skriver til mig kan jeg godt slå op hver for sig men det giver ikke noget sammenhæng derfor vil jeg sætte pris på at du lige sætter dig ned og fortæller mig hvad div ting betyder , jeg formoder at det ikke er hensigten at gøre forvirringen større men at det er meningen at jeg skal kunne forstå hvad der sker , derfor ser jeg frem til svar fra dig , jeg mener ikke at det burde være nødvendigt at hyre en advokat med min stramme økonomi for at finde ud af hvad det er kommunen har i støbesken ..

Du skriver bla...



Vedr. tilbud om 25 timer så henvises der til lov nr. 176 af 27 februar 2007

Når jeg så læser denne så står der


17. I § 21, stk. 2, indsættes efter »kontaktforløb«: », herunder at persongrupper kan undtages fra det individuelle kontaktforløb, fordi de på grund af alder, helbredsforhold eller andre særlige forhold i almindelighed ikke har brug for en beskæftigelsesrettet indsats«.


Jeg vil sætte pris på hvis du forklare mig på dansk hvordan denne harmonere med mig og min sag ...

Så skriver du


samt velfærdsreformen og L 105 ikrafttrædelse fra d. 01.01.08. du henvises ligeledes til lovgivningen iht. Lov om Aktiv socialpolitik samt Lov om beskæftigelsesfremmende foranstaltning.


Den har jeg så prøvet at slå op og her fremgår det af en rundskrivelse til kommunerne (som er det eneste jeg har kunne finde omkring det )


• forenkling af samtaletyper og nye sanktioner i forbindelse med udeblivelse
fra jobsamtaler, cv-samtaler og rådighedsvurderinger,
• præcisering af pligten til registrering som arbejdssøgende hos staten i
jobcenteret og af sanktion for manglende registrering og løbende bekræftelse
af registreringen, og
• fritagelse fra 1/3 sanktion, hvis en person mellem 25 og 30 år under
visse nærmere betingelser afviser eller afbryder et tilbud for i stedet
at søge ind på en kompetencegivende uddannelse


Jeg kan ikke se et sammenhæng mellem disse ting du henviser til og det at jeg er syg og ønsker en afklaring , du skriver tillige at du henviser til lovgivningen iht. Lov om Aktiv socialpolitik samt Lov om beskæftigelsesfremmende foranstaltning.

Hvor i loven henviser du til ? der står jo mange ting i disse lovgivninger ?


Jeg ønsker at du forklare mig hvad det er jeg skal , hvorfor jeg skal og hvordan i mener at jeg kan opnå dette (feks 25 timer om ugen når jeg ikke engang kan fungere hjemme i hverdagen .

Jeg kan se de love du har skrevet til mig men mangler at se en rød tråd i dem og ser frem til at du forklare det for mig .

og gør opmærksom på forvaltningsloven
§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.
Helene det jeg kan se er at de vil se om de ikke med hiv og sving og død og pine kan tvinge dig op på 25 timer sådan at de kan slippe for alt ... refusion er jo ikke aktuelt i dit tilfælde da du ikke får nogen penge...

Men har du søgt pension på §17 bare for at se hvad der sker ?

Ellers er jeg bange for at det nu og her bliver dig der kommer til at tage ansvar for dig selv og dit , det vil sige lyt til din krop gå når du ikke kan mere og forlang en handleplan fra kommunen sådan at du kan se hvad det er de vil ...

Jeg kan ikke lige huske hvad det er jeg får taxa efter , men det er enten § 81 eller 82 det er min sagsbehandler der har søgt den og bevilliget den ... og det har din sagsbehandler også mulighed for ... (finder lige mine papir senere og ser efter hvilke § jeg har fået det bevilliget efter )
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 15:53   #34
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er et rigtig godt brev-forslag Hejdien har skrevet, MEN, vendingen "at du lige sætter dig ned og fortæller mig hvad div ting betyder" tror jeg vil få sagsbeh. til, enten at RINGE og forklare det, eller indkalde til et MØDE og forklare det, altså en MUNDTLIG forklaring.
Nu ve' jeg godt, at jeg er "lidt" paranoid m.h.t. sagsbehandlere, men JEG ville bede om en udførlig SKRIFTLIG forklaring, vedlagt kopi af relevant lovmateriale.

Det er så bare min mening.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 01:11   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og det er den helt perfekte mening trold .. man skal altid bede om at få det på skrift , bare mig der sover

Og man skal selvfølgelig også lige slutte brevet af med at forlange at det lægges ind i ens sag
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 14:31   #36
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa..

Puuhh overskudet svinder godt nok tit efterhånden... derfor jeg ikke altid magter at komme ind og få læst.

Tak for jeres svar... jeg har et spørgsmål ude hos sagsbehandleren nu, hvor jeg beder om at få og vide hvor i lovgivningen det står og at hun viser mig det på skrift.

Derefter vil jeg prøve og skrive noget af det hejdien skriver, kan bare ikke rigtig finde hale i noget som helst af det... for synes ikke der er fundet noget lovgivning endnu, hvor der står noget om de 25 timer??? Eller har jeg overset det?

Hvorfor er det de mener jeg skal have 25 timer? Det kan jeg jo slet slet slet ikke... maks en time om dagen, vil jeg skyde på.

Forresten har jeg ansøgt om pension, først i 2006 med afslag fra beskæftigelsesankenævnet fordi der manglede arbejdsprøvning og jeg har ansøgt igen i september 2008 og den ligger i beskæftigelsesankenævnet nu og har overskredet deres sagsbehandlingstid mere snart to måneder

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 15:47   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, hvis du har en førtidspensionssag verserende, så kan jeg da SLET IKKE forstå den med de 25 timer....det virker jo om alt, helt ude i hampen!!
Førtidspensionssagen bør jo være selvforklarende, og betyder jo i princippet, at du IKKE forventes at blive selvforsørgende.....og at du da slet ikke kan komme op på de 25 timer.

???

Nogen der ved hvordan dét kan hænge sammen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 15:52   #38
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har selv været i en arb.prøvning hvor jeg blev behandlet som om, at jeg ikke fejlede en skid. Til trods for at jeg afleverede en spec-lægeerkl. som beskriver mine rygproblemer, så blev jeg konsekvent behandlet som om at jeg havde "ondt i livet".
Og den dag i dag ærgrer det mig gul og grøn, at jeg ikke havde en mp3'er i lommen fra jeg kom til jeg gik.
Jeg har i mange år haft en mistanke om, at mange gange er resultatet af en arb.prøvning aftalt på forhånd, mellem sagsbeh. og arb.prøvningssted, og den mistanke er ikke blevet mindre med årene.
Så derfor er mit bedste råd til dig, hvis du ikke allerede har en mp3'er eller en tlf. du kan optage med, KØB EN, om så det er dine sidste penge, de kan risikere at være givet godt ud.
Og der er intet ulovligt i, at optage fra et møde du selv deltager i, men af en eller anden grund har kommunen lov til at forbyde dig at gøre det, men det gør de kun hvis du spørger, SÅ LAD VÆRE MED AT SPØRGE.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 15:56   #39
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helenevind Se meddelelser
Forresten har jeg ansøgt om pension, først i 2006 med afslag fra beskæftigelsesankenævnet fordi der manglede arbejdsprøvning og jeg har ansøgt igen i september 2008 og den ligger i beskæftigelsesankenævnet nu og har overskredet deres sagsbehandlingstid mere snart to måneder
Hilsen Helene
Hov forresten, har du haft aktindsigt i hvad beskæftigelseankenævnet har vedrørende din sag?
Ellers så prøv om du kan udnytte deres overskridelse til at få det gjort. Jeg aner ikke om det kan være for sent.

Undskyld Web, men når jeg først har skrevet et indlæg, kan jeg altså ikke finde ud af, at smide et quote ind i det, ved hjælp af rediger.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2009, 21:07   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helenevind Se meddelelser
Hejsa..

Puuhh overskudet svinder godt nok tit efterhånden... derfor jeg ikke altid magter at komme ind og få læst.

Tak for jeres svar... jeg har et spørgsmål ude hos sagsbehandleren nu, hvor jeg beder om at få og vide hvor i lovgivningen det står og at hun viser mig det på skrift.

Derefter vil jeg prøve og skrive noget af det hejdien skriver, kan bare ikke rigtig finde hale i noget som helst af det... for synes ikke der er fundet noget lovgivning endnu, hvor der står noget om de 25 timer??? Eller har jeg overset det?

Hvorfor er det de mener jeg skal have 25 timer? Det kan jeg jo slet slet slet ikke... maks en time om dagen, vil jeg skyde på.

Forresten har jeg ansøgt om pension, først i 2006 med afslag fra beskæftigelsesankenævnet fordi der manglede arbejdsprøvning og jeg har ansøgt igen i september 2008 og den ligger i beskæftigelsesankenævnet nu og har overskredet deres sagsbehandlingstid mere snart to måneder

Hilsen Helene

Du er bestemt ikke den eneste der undre dig over de 25 timer det er derfor jeg foreslår at du skriver som det jeg tidligere har skrevet ...

Jeg har siddet og nørklet rundt i det din sagsbehandler skriver og jeg plejer altså at være ret skrap til at finde rundt i div lovgivninger der krydser hinanden men det din sagsbehandler skriver det fatter jeg nada af ...

Kan ikke se hvad det er hun henviser til og hvorfor hvis ikke jeg vidste bedre (bop bop bop ) så er det noget der er skrevet af en fortravlet sagsbehandler der så håber du holder din mund , derfor skal du bede hende om at forklare dig det på dansk ... og evt lige gøre hende opmærksom på at du altså har en pensions sag kørende
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Den berømte fleksjobvisitation 'ned til to timer om ugen'? L.S. Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2013 20:39
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension