K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2011, 12:44   #11
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Hvis det ender i det, så kan du godt være sygemeldt på kontanthjælp.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 15:19   #12
DAJM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2011
Alder: 48
Indlæg: 6
Styrke: 0
DAJM er ny på vejen
Gizmo:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Hvis det ender i det, så kan du godt være sygemeldt på kontanthjælp.
Men så står man jo ikke til rådighed ??
Skal man så mens man er sygemeldt søge jobs ?
DAJM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 15:39   #13
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Hvis du står som sygemeldt, skal du ikke søge jobs. Så hvis lægen mener, du skal være sygemeldt, så bør sagsbehandler også gøre det, hvis du kommer ind i kontanthjælpssystemet.

Jeg var på kh i over 10 år, og de sidste 5-6 som sygemeldt. Jeg var fritaget for aktivering, jobsøgning og den der ugentlige tilmelding på jobnet. Så jo, det kan man godt.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 22:36   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Jeg var på kh i over 10 år, og de sidste 5-6 som sygemeldt. Jeg var fritaget for aktivering, jobsøgning og den der ugentlige tilmelding på jobnet. Så jo, det kan man godt.
Også her.

Når man er på kh bliver det vurderet hvilken kategori man tilhører, jeg er ikke stiv udi de kategorier, men det handler om hvor langt man er fra arb.markedet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 23:18   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har selv været på kontanthjælp i 4.5år, efter fratagelse af sygedagpenge.

Har aldrig stået til rådighed for arbejdsmarkedet, aldrig været i aktivering, lavet ansøgninger eller lign.

Alene været på Reva-center for afklaring af arbejdsevne.

Fået førtidspension i 2009.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 20:38   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Som en tommelfingerregel, så vil du hører under den samme matchgruppe på kontanthjælp, som du nu gør på sygedagpenge, de har nemlig ensrettet dem af samme årsag.

Dvs. hvis du f.eks. er match 2 nu, så vil du højst sandsynligt også blive det på kontanthjælp, hvilket betyder, at du kan deltage i aktivering/afprøvning/praktik, men ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, eller hvis du er en match 3, at du ikke kan deltage i noget.

En mdr. før du føder, går du på barsel på din kontanthjælp, hvilket betyder, at du i nogle og fyrre uger ikke skal til samtaler mv.
Og så genoptages din sag efter barsel.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2011, 10:26   #17
Pixie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pixie er ny på vejen
Øv øv

Ved ikke så meget om hvad man kan gøre står selv i en ligende sitiuation men en god ide er at gå til Borger rådgiveren hvis din kommune har en sådan - det er en der ved hvor man kan går hen og hvem man skal tale med - en advokat er også en god ide og hvis du ingen penge har til det så kan man få gratis advokat hjælp mange steder.. Og jeg vil give de andre ret i at selvfølgelig kan man ringe til en fagforening selv om man ikke har været medlem i et år... Du må bare blive ved det sakl nok lykkes ..... så hold hovedet højt og så få du en masse gode tanker herfra
Pixie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 01:36   #18
DAJM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2011
Alder: 48
Indlæg: 6
Styrke: 0
DAJM er ny på vejen
Unhappy Fuldstændig nedbrudt....

Min mand har nu besluttet sig for, at stå ved min side, og kæmpe for vores lille families overlevelse i "dagens danmark 2011" Jeg er selvfølgelig lykkelig for at vi ikke skal gå fra hinanden, men det er virkelig bare opslidende det her.....

Da kommunen varslede sygedagpengestop, sagde min jobkonsulent at jeg jo ikke stod dårligt, da jeg jo bare kunne afholde den rest barsel (22 uger), som jeg ikke har kunne afholde, fordi jeg har været sygemeldt (hvilket bl.a har indbefattet 2 re-operationer, og nu behandling på smerteklinik).
Da jeg så fik afslag på forlængelse efter parthøring, kontaktede jeg kommunen, om hvorledes jeg kunne anmode om så at afholde rest-barsel.

Det kan man så ikke når man ikke er i beskæftigelse eller modtager anden offentlig ydelse - Og jeg kan ikke få kontanthjælp, da manden tjener ca. 40-50.000 for meget om året før skat !
Jeg er heller ikke dagpengeberettiget - mangler 160 timer for at være det

Undskyld jeg nu bander - men hvordan fanden havde de tænkt sig man skulle overleve - vi har to små børn og en på vej, og jeg kan ikke arbejde som min situation er lige nu... Mandens indtægt kan ikke engang betale vores faste udgifter, vores økonomi hang kun nogenlunde, med hiv og sving sammen efter jeg blev sygemeldt. Vores tvillinger er indmeldt i deltids dagpleje i nabo kommunen, fordi det var billigere.

Jeg har virkelig bare brug for én der kan sige ; Jeg kender et "hul", der er noget vi kan gøre.....Jeg er ved at gå helt ned på det her, og glæden ved det barn jeg venter er fuldstændigt skudt i sænk. Det eneste jeg har lyst til i øjeblikket er at ligge mig under dynen, og blive der, til kommunen hjælper os, fordi man ikke kan leve af 0,- når man er en familie på 4, snart 5 i "dagens Danmark".
Lige nu sidder jeg her...burde sove, men har bare alt for meget kørende rundt i hovedet....har læst så mange regler og paragraffer at jeg er fuldstændig opbrugt.

Hvad skal jeg/vi gøre ???
DAJM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 08:48   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fagforening, bør du hurtigst mulig kontakte dem, og be om hjælp.

Du kan også prøve SR-rådgivningen, og DUKH.(se under link, her på siden):

Har desværre ikke andre råd.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 18:09   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af DAJM Se meddelelser
Min mand har nu besluttet sig for, at stå ved min side, og kæmpe for vores lille families overlevelse i "dagens danmark 2011" Jeg er selvfølgelig lykkelig for at vi ikke skal gå fra hinanden, men det er virkelig bare opslidende det her.....

Da kommunen varslede sygedagpengestop, sagde min jobkonsulent at jeg jo ikke stod dårligt, da jeg jo bare kunne afholde den rest barsel (22 uger), som jeg ikke har kunne afholde, fordi jeg har været sygemeldt (hvilket bl.a har indbefattet 2 re-operationer, og nu behandling på smerteklinik).
Da jeg så fik afslag på forlængelse efter parthøring, kontaktede jeg kommunen, om hvorledes jeg kunne anmode om så at afholde rest-barsel.

Det kan man så ikke når man ikke er i beskæftigelse eller modtager anden offentlig ydelse - Og jeg kan ikke få kontanthjælp, da manden tjener ca. 40-50.000 for meget om året før skat !
Jeg er heller ikke dagpengeberettiget - mangler 160 timer for at være det

Undskyld jeg nu bander - men hvordan fanden havde de tænkt sig man skulle overleve - vi har to små børn og en på vej, og jeg kan ikke arbejde som min situation er lige nu... Mandens indtægt kan ikke engang betale vores faste udgifter, vores økonomi hang kun nogenlunde, med hiv og sving sammen efter jeg blev sygemeldt. Vores tvillinger er indmeldt i deltids dagpleje i nabo kommunen, fordi det var billigere.

Jeg har virkelig bare brug for én der kan sige ; Jeg kender et "hul", der er noget vi kan gøre.....Jeg er ved at gå helt ned på det her, og glæden ved det barn jeg venter er fuldstændigt skudt i sænk. Det eneste jeg har lyst til i øjeblikket er at ligge mig under dynen, og blive der, til kommunen hjælper os, fordi man ikke kan leve af 0,- når man er en familie på 4, snart 5 i "dagens Danmark".
Lige nu sidder jeg her...burde sove, men har bare alt for meget kørende rundt i hovedet....har læst så mange regler og paragraffer at jeg er fuldstændig opbrugt.

Hvad skal jeg/vi gøre ???
er måske lidt fræk, men hvis du er syg. hvorfor så få et til barn.
eller blev du først syg efter.
har netop selv valgt ikke at få børn pågrund af sygdom
bor også på et bosted nu

der er desværre ikke så meget at gøre end at spare hvad der kan spares
er selv uden indtægt og har været det er år
men håber at får pension inden for et år

har siddet i systemet 3 år, det er bestemt ikke sjovt
der er godt nok tit jeg lige tænker øv hvorfor kan jeg ikke arbejde

Men sådan er det nu gang, loven er desværre ikke anderledes
og ens sygdom må man bare acceptere
men når man har været syg i 10 og ikke har kunne arbejde i 3 år
så stille og roligt vender man sig til det.

du må have held og lykke fremover
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
spørgsmål til sygedagpenge stop nilla Alt det andet 4 17-09-2010 14:38
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Spørgsmål vedr stop af sygedagpenge. Camille Dit og Dat 12 19-03-2009 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension