K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2009, 13:06   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen jeg er da ikke på nogen måde uenig i, at det er noget svineri, at folk kan risikere at måtte gå fra hus og hjem, pga at man bliver syg eller af andre årsager er henvist til kontanthjælp.
Og ja, Helene, det er da en frygtelig situation at stå i.
Men vil det så sige, at i synes, det er helt okay at optage lån diverse steder, velvidende, at man ikke kan betale tilbage? Og så oveni købet ikke føle sig forpligtet til at lave aftaler/afdrage med, hvad man nu engang har mulighed for??
Beklager virkelig meget, men det kan jeg virkelig ikke se er rimeligt! Man må da så skælde ud på kommunerne/regeringen/systemet, men det kan da aldrig blive bankens eller andre finansieringsselskabers skyld!

Men dermed ikke sagt, at jeg ikke synes, systemet er forkert skruet sammen osv. Og har som sagt selv siddet med en helt igennem elendig økonomi indtil, jeg fik pension, så jeg er bestemt ikke hellig eller noget, men synes bare kritikken skal rettes til dem, den rettelig tilhører.

Der er flere ting i det her synes jeg... som jeg skrev, er det ikke meningen at pengene skal suse lige ned i lommen på bankerne, da de skulle give vækst ifølge regeringen... Bankerne HAR vidst fået deres bankpakke inden det her, hvorfor skal de fortsat have mere "hjælp"? har de ikke spekuleret mere end rigeligt?

En anden ting er, at det vidst er meget få der opretter gæld, uden at forestille sig at betale tilbage igen, og når det er mennesker der reelt ikke har en chance for at komme af med deres gæld ved at smide SP'en i nakken på bankerne, så forsvinder den praktiske pointe når bankerne aligevel tager pengene... for gælden bliver i disse tilfælde langt fra afviklet... det er småpenge der ingensteder rækker for bankerne og deres udestående, men det er et beløb der har stor emotionel værdi for den der skylder... specielt hvis man har lovet sine børn ferie eller andet for de penge når bankerne ikke kunne finde ud af at melde ud om deres intentioner i tide... det er noget svineri!

En tredje ting er, at man burde give disse skyldnere noget tillid måske... mange ville sikkert indfri gæld helt af egen vilje aligevel...

Jeg synes bare der er MANGE ting i det her der er på grænsen til dårlig smag... SKAT har fået at vide de ikke MÅ indrage noget... det er der en grund til, så hvorfor dælen skal det ikke gælde for bankerne også?

Mit råd til folk der bliver indkaldt til fogedretten er ganske enkelt:

1. Hæv alt hvad du har på din konto i rede penge.
2. Gå i fogedretten og begær insolvens
3. Bliver du spurgt om du har i sinde at hæve SP'en, så bare svar ja.

SP'en er stadig beskyttet som pensionsopsparing, ind til den dag de er blevet udbetalt på din konto, så de kan ikke gøre udlæg i dem før de er blevet sat ind på din konto.

Det betyder at kreditor må gå tomhændet hjem fra fogedretten, men ved at du efter ca. 3 uger vil have SP'en på din konto, men her kan de intet stille op, for når du har fået en insolvens erklæring i fogedretten, er du fredet i 6 måneder efter imod flere anmodninger om udlæg... du har altså 6 måneder til at hæve din SP og bruge dem for næsen af kreditoren.

De kan ikke gøre udlæg når du er i fogedretten, da SP'en ikke er udbetalt på det tidspunkt og er bundet af lovgivningen som penge der ikke må gøres udlæg i.

Problem solved.
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:26   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
En ting mere er, at når kun SP'en står på kontoen, så er det for nogen så lille et beløb, at de sansynligvis slet ikke kan gøre udlæg i det, da du kan bebyrde, at SP'en skal bruges til at leve for... du kan jo have brugt penge i starten af måneden på at betale ekstra privat gæld af til familie osv... man formodede jo at SP'en var ens egen når den kom... hvordan skal man vide, at bankerne bruger ufine kneb, og ikke informerer skyldnerne om deres foretagende før man HAR brugt pengene?

Ja de er selv ude om det... men jeg gruer for hvor mange skyldnere der bliver hevet i fogedretten, og snydt til at bruge deres SP.
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:27   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo.... den holder desværre ikke.

Man må IKKE tilbageholde penge i den situation. Det står der i een af artiklerne. Man SKAL oplyse om de penge, man har. Beløbsgrænsen kender jeg ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:30   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Razmo.... den holder desværre ikke.

Man må IKKE tilbageholde penge i den situation. Det står der i een af artiklerne. Man SKAL oplyse om de penge, man har. Beløbsgrænsen kender jeg ikke.

Ja da... men man har ikke pengene før de går ind på kontoen Zuza... det betyder at de selvfølgelig kan komme og sige de vil have pengene efter de 6 måneder.... men der er de lisom brugt
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:31   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og samtidig har man gjort noget ulovligt.

Jeg kender ikke straffen for det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:34   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Razmo.... den holder desværre ikke.

Man må IKKE tilbageholde penge i den situation. Det står der i een af artiklerne. Man SKAL oplyse om de penge, man har. Beløbsgrænsen kender jeg ikke.

Læser man på SP-Opsparing.dk står der faktisk også at private kreditorer intet kan gøre for at få pengene... det er i det hele taget et meget broget område det her, som politikerne burde sætte en stopper for.
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:37   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, og samtidig har man gjort noget ulovligt.

Jeg kender ikke straffen for det.

Hvad ulovligt?... man vil ikke have løjet i fogedretten, da man har sagt man har bedt om SP pengene... hvis man ikke kan betale eller afdrage bliver man insolvent, og så kan banken ikke kræve noget som helst i 6 måneder.

De kan heller ikke gøre krav på pengene i fogedretten, for de er stadigvæk imune fordi de er en pensionsopsparing som de ikek må gøre udlæg i. Pengene kan først anses som formue når de er sat ind på kontoen.

Det bliver da en juridisk tvist på den måde. Og jeg kan ikke helt se hvor man lyver?
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:41   #28
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Under alle omstændigheder, så kan det da godt ske man skal bruge lidt fiflerier, men kan man gøre det, og være sikker på ikke at blive nuppet, ja så ville jeg gøre det hvis det var mig... det skal jeg ærligt indrømme... disse SP' penge var IKKE beregnet på den flok "måger" som bankerne her opfører sig som.
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:12   #29
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Vi taler om mange mennesker med så stor en gæld, at de aldrig kommer af med den... specielt dem der er syge og på førtidspension eller i fleksjob... mennesker de snarere burde have eftergivet deres gæld, da de aldrig kommer til at kune betale den aligevel.

I øvrigt er det ikke alle der er havnet i gæld med vilje, eller for den sag skyld kan gøre for det. Der kan ske mange ting der gør, at man pludseligt sider med en stor gæld man intet kan gøre ved.
Det kan da sagtens være raske og rørige mennesker som ender i bundløs gæld, det behøver ikke kun være syge eller pensionister eller kontanthjælps modtager osv.

Det siger jeg heller ikke, men jeg siger at man godt kan snakke med bankerne om hvad man evt kan betale,og der plejer man godt og kan lave en fornuftig aftale. Ligesom i boligforeningerne, der kan man også sige jeg kan betale xxx og ikke mere,også må de jo godtage det. Man betaler jo trods alt en smule og viser dermed man gerne vil forsøge og komme ud af sin gæld.

Jeg ved det fra nærmeste familie, en af mine søskende giftede sig desværre forkert med en mand som troede penge hang på træer og de endte i ribers. og uha hvad den mand ikke kunne bruge og lave af forskellige kreditkort det var ikke småting. Men de lavede altså en aftale om hvad de kunne betale tilbage.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:26   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Det kan da sagtens være raske og rørige mennesker som ender i bundløs gæld, det behøver ikke kun være syge eller pensionister eller kontanthjælps modtager osv.

Det siger jeg heller ikke, men jeg siger at man godt kan snakke med bankerne om hvad man evt kan betale,og der plejer man godt og kan lave en fornuftig aftale. Ligesom i boligforeningerne, der kan man også sige jeg kan betale xxx og ikke mere,også må de jo godtage det. Man betaler jo trods alt en smule og viser dermed man gerne vil forsøge og komme ud af sin gæld.

Jeg ved det fra nærmeste familie, en af mine søskende giftede sig desværre forkert med en mand som troede penge hang på træer og de endte i ribers. og uha hvad den mand ikke kunne bruge og lave af forskellige kreditkort det var ikke småting. Men de lavede altså en aftale om hvad de kunne betale tilbage.
Absolut at normalt raske også kan... sådan skal det ikke forstås... men det understreger jo også bare min pointe endnu mere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
job-banken.nu Sunnydob Alt det andet 0 16-08-2013 12:42
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
?Arbejdsgivers øko.gevinst ved flexjobber? Siv Spørgsmål ang fleksjob 7 09-11-2011 15:21
Stor gevinst ! person ???? Misvisende artikel. Stella Politik og Samfund 3 28-11-2008 18:48
Fleksjob til spastikere giver økonomisk gevinst zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 21-05-2007 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension