K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2015, 16:34   #1
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Dokumentation sendt med digital post blev ikke modtaget

Jeg har en klagesag kørende omkring tilbagebetaling af ledighedsydelse (http://www.k10.dk/showthread.php?t=31955). I slutningen af juni blev jeg bedt om at sende dokumentation for antal af feriedag, hvilket jeg gjorde med digital post samme dag. I går rykkede jeg kommunen for hvornår jeg kunne få et svar, og fik til min store overraskelse at vide, at de ikke havde modtaget noget dokumentation fra mig og fristen var udløbet. Jeg sendte dem et billede af min digitale postkasse. Jeg har fået lov at sende dokumentationen en gang til på trods af at fristen var udløbet. Hvordan kan man være sikker på at kommunen modtager noget? Er der nogen som har prøvet noget lignende?
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 17:02   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Jeg har en klagesag kørende omkring tilbagebetaling af ledighedsydelse (http://www.k10.dk/showthread.php?t=31955). I slutningen af juni blev jeg bedt om at sende dokumentation for antal af feriedag, hvilket jeg gjorde med digital post samme dag. I går rykkede jeg kommunen for hvornår jeg kunne få et svar, og fik til min store overraskelse at vide, at de ikke havde modtaget noget dokumentation fra mig og fristen var udløbet. Jeg sendte dem et billede af min digitale postkasse. Jeg har fået lov at sende dokumentationen en gang til på trods af at fristen var udløbet. Hvordan kan man være sikker på at kommunen modtager noget? Er der nogen som har prøvet noget lignende?
Hvis man ikke modtager autosvar, er det en god idé at kontakte modtager for at få bekræftet at materialet er modtaget.
Man har krav på en kvittering indenfor 10 dage.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 17:30   #3
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Ok, det må jeg jo så til at gøre. Jeg har så vidt jeg husker, aldrig fået hverken autosvar eller kvittering i digital post.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 22:18   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information...

Kære Hanne 1973

Ombudsmanden udtaler:

http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...digital_post_/

Ombudsmanden konstaterer mangler i Offentlig Digital Post

Erfaringsmæssigt fylder mange henvendelser fra borgere mere, end den digitale postløsning tillader. Jeg mener derfor ikke, at borgernes ret efter loven reelt opfyldes af den eksisterende løsning”, siger ombudsmand Jørgen Steen Sørensen. Han peger på, at den begrænsede kapacitet indebærer risiko for, at henvendelser af almindelig størrelse ikke når frem, og måske helt kan afholde borgere fra at bruge postløsningen, når de er henvist til at dele et brev med bilag op i flere forsendelser. Ombudsmanden har noteret sig Digitaliseringsstyrelsens oplysning om, at kapaciteten vil blive udvidet.

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...r/2015-36/pdf/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 23:06   #5
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Tak for svaret. Interessant. Det var jeg slet ikke klar over kunne være et problem. Tvivler nu på at der var for meget. Der var et brev i ren tekst (< 1 kb) og en vedhæftet PDF på 19 kb. Jeg sendte præcis det samme en gang til og det kom frem. Det har jeg fået en bekræftelse på nu.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 23:45   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Jeg har utallige gange oplevet at såkaldt elektronisk post ikke modtages. Kommunen fastholder at det er afsendt, men læger har ikke modtaget det. Nu er din problematisk anderledes, da det er dig selv der sender besked, men vi lever i såkaldt fagre verden, og man bliver helt paranoid af det. For rent faktisk aner man ikke om de lyver. Jeg sendte med alm. brevpost 3 gange et skema til ydelsesservice i København, som de hårdnakket påstod de ikke havde modtaget. Tog derud for at aflevere personligt, men de nægtede at tage i mod, da de ikke havde borgeradgang. Jeg klagere til borgerrådgiveren, og fik efterfølg. en beklagelse fra lederen.De havde alle 3 skemaer. Det er tungt at være såkaldt borger i Danmark, og kræver et super helbred.
Jeg fik også frataget ledighedsydelse da de ikke anerkendte min begrundelse. Jeg opgav at klage, og jeg tror de helt bevidst kører folk rundt i manegen, da de ved man bliver træt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 08:54   #7
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg har utallige gange oplevet at såkaldt elektronisk post ikke modtages. Kommunen fastholder at det er afsendt, men læger har ikke modtaget det. Nu er din problematisk anderledes, da det er dig selv der sender besked, men vi lever i såkaldt fagre verden, og man bliver helt paranoid af det. For rent faktisk aner man ikke om de lyver. Jeg sendte med alm. brevpost 3 gange et skema til ydelsesservice i København, som de hårdnakket påstod de ikke havde modtaget. Tog derud for at aflevere personligt, men de nægtede at tage i mod, da de ikke havde borgeradgang. Jeg klagere til borgerrådgiveren, og fik efterfølg. en beklagelse fra lederen.De havde alle 3 skemaer. Det er tungt at være såkaldt borger i Danmark, og kræver et super helbred.
Jeg fik også frataget ledighedsydelse da de ikke anerkendte min begrundelse. Jeg opgav at klage, og jeg tror de helt bevidst kører folk rundt i manegen, da de ved man bliver træt.
...
Har sendt elektronisk post til UD 3 gange uden svar sidst 27 feb så det virker fint
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension