K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2012, 15:18   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
I praktik som Flexjober

Hej

Jeg er på KH men godkendt til Flex.. ledig flexjobber.

Skal i næsten uge til sammtale ang praktik.

Vil gerne vide hvad siger lov.. hvor lang tid skal jeg blive aktiveret om året...



der er ikke muligheden til ansættelse efter praktik..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 15:35   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror det er forskelligt fra kommune til kommune.

I vores bliver man aktiveret 100 % af tiden du går ledig, nok mest pga refusionen kommunen for.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 15:39   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
wauu så det bliver ikke godt..

kan ikke se mening at man blive aktiveret som flex uden mulighed til ansætelse efter praktik.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 16:06   #4
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
wauu så det bliver ikke godt..

kan ikke se mening at man blive aktiveret som flex uden mulighed til ansætelse efter praktik.
Det pynter vel på CV'et, om det fører til ansættelse dér eller ej.

Hellere at der står noget, end at der ikke står noget; det er min klare opfattelse, at arbejdsgivere kigger
på den slags i udvælgelsen af mulige kandidater til et job - og man kan
jo risikere at lære noget, mens man er i praktik
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 16:18   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, det ville være skønt hvis reglerne var sådan at man blev ansat bagefter...

Jeg mener at en praktik er på 3 mdr.. - og et godt råd til dig vil være at du selv har en finger med i hvor og hvad du skal i praktik som .. evt noget som du virkelig gerne vil og kan se dig selv i det arbejde senere...

Som andepigen skriver, så pynter det på dit CV.. men du kan også bruge det til at fremme dine egne kompetancer på det område som du vælger at komme ud i...

Og jobkonsulenten vil sgi klappe i sine små næver over at du selv tager hånd om din fremtid...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:18   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Min SB sagde at jeg skal aktiveres efter lov men hun sagde ikke hvor længe det skal være..

sidste gang da jeg var i arbejdsprøvninger det var juni 2011 og efter jeg er hjemme..

jeg vil spørge dem i næsten uge på møder i firma hvor de fandt til praktik.

da jeg havde møde for 2 mdr. siden sagde min jobkonsulent til mig at praktik kan ikke være over 1 mdr. hvis der bliver ikke mulighed til ansættelse..

jeg er meget spændt hvad det vil sker ..

nemlig arbejdsigiver vil være tilfreds at jeg blive der helle år fordi han har gratis arbejdskraft og kan udnytte mig..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:25   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja, det ville være skønt hvis reglerne var sådan at man blev ansat bagefter...

Jeg mener at en praktik er på 3 mdr.. - og et godt råd til dig vil være at du selv har en finger med i hvor og hvad du skal i praktik som .. evt noget som du virkelig gerne vil og kan se dig selv i det arbejde senere...

Som andepigen skriver, så pynter det på dit CV.. men du kan også bruge det til at fremme dine egne kompetancer på det område som du vælger at komme ud i...

Og jobkonsulenten vil sgi klappe i sine små næver over at du selv tager hånd om din fremtid...
Knus Lone
hej Lone

Jeg søgt en anden sted hvor jeg var i arbejdsprøvniger for 2 år siden men problem er nu at vi skal mødes med det firma efter påske da de holder lukket i næste uge
og jeg skal aktiveres nu , kommunen kan ikke vente efter påske da jeg skulle aktiveres for 1 uge siden og SB sagde i tlf til mig at det er plan at jeg blive der i 2 uger så senere flytte til den sted hvor jeg søgte..

så vi kan se hvad det vil være sagt i bnæste uge
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:35   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Spørg din sagsbehandler hvilken paragraf i loven der siger, hun må sende dig ud i praktik. Det er normalt 13 uger. Det står også klart i loven. Dit spørgsmål er stillet før. Så prøv at finde svar og tråde om det i søgefunktionen. Jeg synes, du skal bede en at da en skriftlig jobplan, som du skal skrive under, før du starter et sted. For du har retten til at klage over en aktivering.

En anden ting, du har jo ret til 6 ugers uddannelse i løbet af de 12 måneder, du er ledig fleksjobber. Synes jeg da du skal benytte dig af. Sig det til dem, at du har ret til det. Kan godt forstå, du må være træt af praktik. Hvis du vil have noget kursus eller uddannelse på 6 uger i alt, så sats på det. For du har retten til det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 17:45   #9
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Du skriver om tilfreds arbejdsgiver, da h*n får gratis arbejdskraft.
Prøv lige at se de positive muligeder i stedet for.

Jeg taler ikke om arbejdsgiver på dit praktiksted - jeg taler om din fremtidige arbejdsgiver, når du får et job.

For ham/hende vil et CV med beskæftigelse - f.eks. praktik - være mere attraktivt end et stort, tomt hul (= hjemmegående) på CV'et
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 18:07   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Du skriver om tilfreds arbejdsgiver, da h*n får gratis arbejdskraft.
Prøv lige at se de positive muligeder i stedet for.

Jeg taler ikke om arbejdsgiver på dit praktiksted - jeg taler om din fremtidige arbejdsgiver, når du får et job.

For ham/hende vil et CV med beskæftigelse - f.eks. praktik - være mere attraktivt end et stort, tomt hul (= hjemmegående) på CV'et


hej

vil bare sige at jeg var i arbejdsprøvninger /praktiker i over 6 år i mange forskelle steder .. og hvad jeg fået fra den ingeting...

arbejdsigiver har plads til GRATIS arbejdskraft (praktik) når man begynder at snakke om ansættelse så de har ikke nok plads ...

min mening er det bare udnyttelse af mennesker....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension