K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2009, 19:25   #11
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Skal ikke i arbejdsprøvning

Tusind tak for jeres svar. Jeg skal op og tale med lægen den 4/1.
Jeg er ikke i arbejdsprøvning men i aktivering hos nogen der hedder Markman. Det der ryster mig mest er at der intet hensyn bliver taget til at jeg er sygemeldt med en ret alvorlig diagnose.
Ingen har spurgt mig om jeg kunne klare at blive aktiveret 25 timer om ugen.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 19:38   #12
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Aktivering efter 8 ugers sygdom

Jeg var sygemeldt ca 3 mdr fra august i år, og skulle efter 8 ugers sygdom også i aktivering!
Fik at vide, at det var nye regler... For at man ikke "faldt sammen hjemme foran fjernsynet" og fastholde en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Jeg trak den ud, da jeg slet-slet ikke kunne overskue det... Jeg var sygemeldt pga meget store smerter i bækken/hofte, som viste sig at være et fordrejet bækken...

Min sagsbehandler foreslog mig, da jeg har hest, at jeg da kunne komme i aktivering på en rideskole!!!

Jada, hvis jeg kan nøjes med at gå og klappe på kræene. For ja, jeg har hest, men rider ikke pga min skade, og betaler mig fra at få muget ud!

Jeg fik at vide, at det ikke var arbejdsprøvning, men reel aktivering for at holde mig igang og i kontakt med arbejdsmarkedet...

Jeg valgte, dumt måske nok, at raskmelde mig istedet for denne aktivering. Det gik bedre med mit bækken pga mange-mange kiropraktor og fysio-behandlinger, men jeg kunne bare mærke at jeg havde brug for ro (havde gået med smerterne i 2 år. Min læge mente gentagende gange at jeg bare var pjattet... Først da jeg skiftede læge blev jeg taget alvorligt og sendt videre i systemet).
Jeg har været arbejdsløs siden i sommers,og ville derfor gå direkte på dagpenge...

Så jeg søger jobs hver uge, men sandsynligheden for jobs er små her i området, så det har faktisk givet mig den ro jeg skulle ha', og som jeg ikke kunne få på sygedagpenge...

Jeg fik at vide, at aktiveringen skulle være på mindst 10 timer.
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 20:07   #13
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Thumbs down Aktivering suk suk suk

Jeg vil bare lige fortælle at jeg ikke kan slippe for at blive aktiveret som sygemeldt. Jeg har været hos min læge som slet ikke kan forstå hvordan man kan aktivere mig, når jeg har det som jeg har det. Jeg får angstanfald og jeg har PTSD.
Jeg skal møde op og snakke med en konsulent hos det firma hvor jeg skal aktiveres. Der vil blive tilrettelagt et specielt forløb for mig. Jeg bliver nok sendt ud på en virksomhed i praktik har jeg fået at vide.
Stort suk for mig.
Jeg er lige ved at tude for det eneste jeg har brug for er fred og ro og det får jeg ikke.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 22:13   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver 25 timer og 8 uger hos Markman
det er jeg 100 procent sikker på er en arbejdsprøvning.
der skal de bedømme din arbejdsevne
Desværre kan man dårligt undgår det med mindre du kan får en erklæring på det vil skade dig varrigt.
den skal man næsten igennem før pension eller flexjob

Du må meget gerne skrive hvis du har nogle spørgsmål omkring en arbejdsprøvning.
Din sagsbehandler har sikkert sagt 25 timer, det skulle jeg også.
men startede med 15 timer. Endte på 5 timer om ugen.
Det var en meget hård periode, men alle var meget venlige og du får mulighed for en masse skånebehov.

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-01-2010 kl. 22:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 08:12   #15
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Jeg tror at du har ret i at det er en arbejdsprøvning, men det har man skjult godt for mig. Det kan jeg slet ikke forstå grunden til. Hvorfor ikke kalde en spade for en spade.
Det kræver et godt helbred at være syg.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 08:19   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vil jeg da anbefale at du selv tackler det som en arbejdsprøvning.

Skriv dagbog, også for fritiden, og brug smerteskalanen fra "Nyttige links".

Hvis du søger på "arbejdsprøvning" og "dagbog" så vil du finde rigtig mange gode råd du kan bruge når du er i arbejdsprøvning.

Jeg synes du skal benytte formularen under nyttige links til at bede om aktindsigt, så kan det være der kommer noget frem om hvad det er du skal.

Og ellers mailer du sagsbehandleren og spørger hvad formålet med aktiveringen er, sådan at du får et skriftligt svar.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 09:15   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af charho Se meddelelser
Jeg tror at du har ret i at det er en arbejdsprøvning, men det har man skjult godt for mig. Det kan jeg slet ikke forstå grunden til. Hvorfor ikke kalde en spade for en spade.
Det kræver et godt helbred at være syg.
Men en ting til du vide, vi er rigtig mange som har været i arbejdsprøvning
så du er ikke alene.
jeg blev det efter 2 måneder uden de sidste diagnoser var på plads.
er selv i gang med at søge pension på nuværende tidspunkt, men uden den arbejdsprøvning er det faktisk næste umuligt at få.
Når en kommune skal videre i din sag, kigger de faktisk ikke så meget på din sygdom men din arbejdeevne.
nu skriver du at sygemelding har været 4 måneder, har du været syg før?.
jeg har kæmpet med sygdom i 7 og de sidste 3 rigtig slemt.
måtte stoppe med at arbejde i 2008

har du kun været hos din egen læge, eller har du været hos speciallæger.
Men du har helt ret i man skal have et stærkt heldbred for at følge dette system.

Når du skal til samtale skal i også snakke om timetal og der skal du sige din mening om at du ikke mener 25 timer er realistisk
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 10:19   #18
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Jeg har ikke været sygemeldt før. Jeg har arbejdet på fuld tid indtil for 4 måneder siden.
Jeg har ikke været til en speciallæge endnu, men går hver uge til psykolog. Jeg har nu fået en henvisning til en psykiater.

Sidst redigeret af charho; 06-01-2010 kl. 10:22.
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som sygemeldt henry0401 Din historie 5 15-07-2013 14:01
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt på KH?? samp Spørgsmål ang fleksjob 13 11-01-2012 00:24
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
I aktivering som sygemeldt?! Misse76 Alt det andet 7 04-10-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension