K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 14:00   #11
magna700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
magna700 er ny på vejen
jeg kunne godt tænke mig at vide om man skal skrive et brev til Beskæftigelsesankenævnet hvor man beskriver hele hændelses forløbet hvordan de sagsbehandler i kommunen desideret sagt og truet med at komme på kontanthjælp før udløb af sygedanpenge el.forlængelse, el sagt at det kunne være den øverste itage det er galdt med, samt de skriver i ressourceprofil at efter møde med mig er vuderingen at jeg ik fejler noget i den øverste etage, hun er måske også psykolog. el at i værste fald kunne tage mod tlf på taxi centralen i kommunen.

Hva er jeres mening om ankenævnet

Sidst redigeret af magna700; 05-01-2011 kl. 14:06.
magna700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 14:51   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen......

Kære Magna700

Læs her om klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Du skal/kan kun klage over konkrete skriftlige afgørelser eller overtrædelser af lovgivningen. Derfor skal alt foregå på skrift.

Du skal betragte dette som i en retssal med juridiske beviser og korrekte love.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 16:15   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af magna700 Se meddelelser
jeg kunne godt tænke mig at vide om man skal skrive et brev til Beskæftigelsesankenævnet hvor man beskriver hele hændelses forløbet hvordan de sagsbehandler i kommunen desideret sagt og truet med at komme på kontanthjælp før udløb af sygedanpenge el.forlængelse, el sagt at det kunne være den øverste itage det er galdt med, samt de skriver i ressourceprofil at efter møde med mig er vuderingen at jeg ik fejler noget i den øverste etage, hun er måske også psykolog. el at i værste fald kunne tage mod tlf på taxi centralen i kommunen.

Hva er jeres mening om ankenævnet
Hej hvis du har fået afslag på fleksjob mundtligt, så HUSK BED OM AT FÅ DEN SKRIFTLIG - det er altså ret vigtigt. Fordi de skal begrunde det. Jeg ved, du skriver, at de mener, der kun er tale om let til moderat funktionsnedsættelse.

Men hvis du fortsat mener, du har et varigt nedsat arbejdsevne, som gør det svært at arbejde, så skal du klage til jobcentret over afslaget - ikke direkte til beskæfitgelsesnævnet.

Hvis du klager over afslaget, har jobcentret 4 uger til at se på din sag igen. Når de så har gjort det, skal de meddele dig, om de alligevel vil give dig fleksjob eller sende sagen videre til beskæftigelsesnævnet.

Alle sager er forskellige. Husk hvis din sag kommer så langt til nævnet, så bed om aktindsigt, så du kan se, hvad jobcentret har sendt ind til nævnet.

Her lidt om beskæftigelsesnævnet: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5804 og her om hvordan en beskæftigelsesnævn behandler din klage fra jobcentret: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5850

Husk hvis du vil klage over afslaget, skal du gøre det inden 4 uger fra, du har modtaget afgørelsen.

Håber du kan følge lidt med...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 16:56   #14
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Jeg læste herinde for længe siden om en pige der blev truet på jobcenteret med socialbedrageri.. SB nævnte det højtlydt flere gange-. pigen er selvfølgelig ked og løber grædende hjem..

Her er et lignende tilfælde, jeg kan ikke forestille mig blive tiltalt sådan af en offentligt ansat. Sker det igen.. så løb grædende direkte til nærmeste afdelingsleder, så tror jeg der er fyresedler i luften, din klageseddel er vist overflødig!
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 09:09   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Magna700.

Du bør holde flg. 2 adskilt:

1. klage over afgørelse, som sendes til komunnen, som derpå videresender det.

2. klage over sagsbehandlingen, kontak borgerservice for dette.

Som Peter skriver bør du læse trådsvar og svare på de afklarende sprøgsmål, så kan du nemlig blive vejledt bedre.

Hvis der er spørgsmål du ikke vil svare på, hvilet er helt ok., så skriv dette.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:44   #16
magna700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
magna700 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Magna700.

Du bør holde flg. 2 adskilt:

1. klage over afgørelse, som sendes til komunnen, som derpå videresender det.

2. klage over sagsbehandlingen, kontak borgerservice for dette.

Som Peter skriver bør du læse trådsvar og svare på de afklarende sprøgsmål, så kan du nemlig blive vejledt bedre.

Hvis der er spørgsmål du ikke vil svare på, hvilet er helt ok., så skriv dette.
hej igen jeg har fagforeningen på sagen som har anket sagen om ophør af sygdagpenge og flexjob de har sårgar også været ude at snakke med borgmesteren/kommunal direktøren/chefferne for jobcenter og leder.
magna700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:52   #17
magna700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
magna700 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej hvis du har fået afslag på fleksjob mundtligt, så HUSK BED OM AT FÅ DEN SKRIFTLIG - det er altså ret vigtigt. Fordi de skal begrunde det. Jeg ved, du skriver, at de mener, der kun er tale om let til moderat funktionsnedsættelse.

Men hvis du fortsat mener, du har et varigt nedsat arbejdsevne, som gør det svært at arbejde, så skal du klage til jobcentret over afslaget - ikke direkte til beskæfitgelsesnævnet.

Hvis du klager over afslaget, har jobcentret 4 uger til at se på din sag igen. Når de så har gjort det, skal de meddele dig, om de alligevel vil give dig fleksjob eller sende sagen videre til beskæftigelsesnævnet.

Alle sager er forskellige. Husk hvis din sag kommer så langt til nævnet, så bed om aktindsigt, så du kan se, hvad jobcentret har sendt ind til nævnet.

Her lidt om beskæftigelsesnævnet: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5804 og her om hvordan en beskæftigelsesnævn behandler din klage fra jobcentret: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5850

Husk hvis du vil klage over afslaget, skal du gøre det inden 4 uger fra, du har modtaget afgørelsen.

Håber du kan følge lidt med...
det går fint med at følge med min sag.Har paragraf 3. som er stationær som de skriver i ressourceprofilen er nedsat med varige men. og papiret jeg fik af job centeret som jeg skulle give på bistandkontoret pga ophør af sygdagpenge den første ledigheds dag, står der at jeg er fuld uarbejdsdygtig punktelig.men er man fuld uarbejdsdygtig når man søger et flexjob??.
magna700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:53   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Magna700.

Dejligt at læse du får hjælp, og ikke mindst at fagforeningen virkelig træder i karakter. Var de med fra starten af?

Så er det jo spørgsmålet om du vil og har kræfter til klagen over sagsbehandlingen.

Personligt ville jeg, da dette også fortæller dem, at sådan vil du ikke behandles en anden gang. Det er ikke brogerenes problem, at de har travlt, ikke er uddannet godt nok ect. til, at behandle alle disse sager. Det er SB'ernes problem, hvorfor de må gå til deres arbejdsgiver om bede om ordentlige arbejdsvilkår. Eller hvis de ikke kan klare det, finde andet job el. gå ned med sygdom.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 14:00   #19
magna700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
magna700 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Magna700.

Dejligt at læse du får hjælp, og ikke mindst at fagforeningen virkelig træder i karakter. Var de med fra starten af?

Så er det jo spørgsmålet om du vil og har kræfter til klagen over sagsbehandlingen.

Personligt ville jeg, da dette også fortæller dem, at sådan vil du ikke behandles en anden gang. Det er ikke brogerenes problem, at de har travlt, ikke er uddannet godt nok ect. til, at behandle alle disse sager. Det er SB'ernes problem, hvorfor de må gå til deres arbejdsgiver om bede om ordentlige arbejdsvilkår. Eller hvis de ikke kan klare det, finde andet job el. gå ned med sygdom.
nej de kom til efter et ca 3/4 år pga kommunen begyndte at have en mærkværdig opførelse
fagforeningen snakket også om at gå til medier med min sag men jeg skal jo vente med svar til februar pga beskæftigelsesnævnet???
hvad er SBerne

Sidst redigeret af magna700; 06-01-2011 kl. 14:06.
magna700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 14:16   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Næsten ikke sovet i nat.

[QUOTE]men jeg skal jo vente med svar til februar pga beskæftigelsesnævnet???/QUOTE]

Forstår pt. ikke dette, mener du afslag på en afgørelse el?

Sorry ang. SB = sagsbehandler SB'er = flertal.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension