K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2009, 00:58   #1
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Question Flexjob

Jeg har snakket med min sagsbehandler om flexjob og hun fortalte at det økonomiske ikke er særlig fedt at have flexjob. Jeg havde forstået at man arbejde x antal timer, fx 20 timer om ugen, men får løb for 37 timer hver uge. Men som jeg forstod det på hende ville jeg max få løn for 25 timer om ugen (jeg ved ikke hvor det time antal kom fra) Kan nogle hjælpe mig, evt med et link? Jeg vil rigtig gerne vide hvordan ens økonomi ser ud på flexjob Tak
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 01:40   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du kommer fra fuldtidsjob skal du have fleksløn for 37 timer.

men kommer du fra deltid så skal du ikke have for 37 timer. m.m. det kan bevises at du har haft nedsat tid pga helbredet.

der kommer sikkert nogen som kan hjælpe dig med §§ og sådan, og bedre formuleringer
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 00:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, man får løn for 37 timer ved fleksjob på fuld tid.

Du kan læse i fleksjobpjecen, som ligger under Nyttige links her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:22   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Økonomien bliver da klart forbedret i et fleksjob i forhold til fx kontanthjælp, eller ledighedsydelse.

Medmindre du lige kommer fra et job, hvor lønnen er rigtig god.
Da jeg kom i fleksjob, kom jeg fra et job, hvor jeg tjente ca 27.000/mdr.
I mit nuværende fleksjob tjener jeg ca 21.000-22.000/mdr.
Jeg arbejder 20 timer/uge.

I et fleksjob, er du ansat på samme vilkår som dine kollegaer. Dvs. du får de løn- og andre vilkår, der i følge overenskomsten dækker dit arbejdsområde. har din arbejdsgiver IKKE overenskomst med nogen, får DU de samme løn- og arbejdsvilkår, som der findes på arbejdsområder af lign. karakter. Du er derfor, uanset om arbejdsgiver ikke har overenskomst, dækket godt ind mht. til løn og rettigheder. Arbejdsgiver skriver under på, at han/hun, vil overholde de krav der nu engang må være i arbejdsforholdet og du kan ikke på nogen måde stilles ringere end andre i samme arbejdsområde.

I din (lovpligtige) bevilling og ansættelseskontrakt, vil dine skånebehov fremgå.
Din arbejdsgiver betaler dig den løn, pension og feriepenge du er berettiget til og arbejdsgiver får så refusion for din løn, ved at indsende din lønseddel.

Hvis du kommer fra et deltidsjob, kan du ikke få løn for 37 timer, medmindre som en anden her skriver, at din før nedsattte arbejdstid, var af helbredsmæssige grunde, eller at evt samliv er ophørt, eller at andre ændringer i personlige forhold, taler for det.

Før 2006 var det sådan, at kommunen skulle tilbyde dig et 37 timeres job, uanset om du før havde arbejdet deltid. Den regel er nu lavet om til dette:

"Indtil nu har kommunen i realiteten skulle tilbyde løn for 37 timer uanset at man tidligere havde haft deltidsjob. Nu vil man blive tilbudt fleksjob på deltid, hvis du tidligere har været deltidsbeskæftiget i de sidste 12 måneder af din tidligere beskæftigelse. Du kan også selv vælge at gå på deltid. Man skal dog være opmærksom på, at hvis man er gået på deltid begrundet i forhold, der også er årsag til visitation til fleksjob så har du ret til 37 timers løn. Dette gælder også hvis der sker ophør af samliv eller andre ændringer i dine personlige forhold.

De fleste ændringer træder i kraft med virkning fra den 1. juli 2006."

------------------------------------
Håber du kan bruge det til noget.

Sidst redigeret af Pophår; 10-11-2009 kl. 14:46.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 17:54   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Når man er ansat i et fleksjob, er man KUN berettiget til den laveste
overenskomstmæssige løn indenfor området, man kan selvfølgelig
forsøge at forhandle sig til en højere løn, men dertil kan arbejdsgiveren
så ikke få tilskud.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 21:33   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg får løn for 37 timer men arb. kun 22,5 pr. uge, en klar forbedering da jeg var på kontant hjælp før, får ca. 10.000,- mere pr. md. før skat.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 01:40   #7
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Jeg er

på kontanthjælp og inden da var jeg på SU. Så alt er nærmest en forbedring. Jeg tror godt jeg kan arbejde 20-25 timer, på trods af bækkenløsning, gamle skader og en ny diagnose på fibromyaligi. Jeg søger arbejde på fuld skrue, men det er svært at få noget, når man ikke kan klare noget fysisk hårdt. Men som jeg forstod det på min sagsbehandler så ville jeg kunne få mere ved selv at arbejde 25 timer, end ved at få flex job. Hvilket så ikke passer fordi jeg i et flex vil få løn for 37 timer? Jeg skal have skåret det ud i pap
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 02:35   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja med mindre du kommer fra et deltidsjob så har du krav på tilbud om 37 timer nedsat tid er så skånehensyn ..

Siger din sagsbehandler andet så sig til vedkommen at det ikke passer og at du derfor gerne vil have på skrift hvor det står og hvad § er -..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension