K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2015, 17:34   #1
Winni44
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Winni44 er ny på vejen
Førtidspension(efter 2003)

Jeg er i vildrede, jeg har hørt at man slet ikke må lave noget(arbejde) overhoved når man er førtidspensionist mere uden at det kommer til at gå ud over udbetaling af pensionen ? hvordan er reglerne, før måtte man jo have mellem 10 og 12 timer i ugen uden at det gik ind og trak noget, please hjælp....
Winni44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 18:18   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ingen må være i vildrede på k10..

Kære Winni44

https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx

Må jeg arbejde, mens jeg får førtidspension?

Du må gerne arbejde, når du får førtidspension efter de nye regler. Du skal dog være opmærksom på, at det kan få betydning for størrelsen af din førtidspension.

Læs mere om, hvilke indtægter der har betydning for beregning af din førtidspension:

Sådan beregnes førtidspension (nye regler)

Din pension kan gøres ’hvilende’

Din pensionsudbetaling kan gøres hvilende i en periode, hvor du arbejder og har en indtægt, der gør, at du kan forsørge dig selv. Det betyder, at udbetalingen af din pension kan sættes i bero.

Kommunen kan dog ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år.

Det er kommunen, der kan gøre din pension hvilende, hvis de har en formodning om, at du over en længere periode vil have en indtægt, der gør, at du kan forsørge dig selv. Du kan også selv søge om at få din pension gjort hvilende.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din førtidspension, hvis din pension er gjort hvilende, og du ikke længere arbejder, eller hvis du mener, at du fremover vil tjene mindre.

Kommunen kan frakende dig din førtidspension, hvis din arbejdsevne bliver væsentligt forbedret.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 02:52   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Winni44 Se meddelelser
Jeg er i vildrede, jeg har hørt at man slet ikke må lave noget(arbejde) overhoved når man er førtidspensionist mere uden at det kommer til at gå ud over udbetaling af pensionen ? hvordan er reglerne, før måtte man jo have mellem 10 og 12 timer i ugen uden at det gik ind og trak noget, please hjælp....
fordi før 2003 kunne du få pension på nedsat arbejdsevne er du tilkendt efter 2003 så har du 0 eller en ubetydelig arbejdsevne når folk tilkendes flex på at kunne arbejde 3 gange 20 minutter om ugen kunne kommunen måske tænke det var det du skulle ha i stedet...
men der er noget der med job med tilskud til førtidspensionister tidligere skånejob men det ved de vel oppe på kommunen...

men savner klare regler på området har hørt om flere der gerne ville arbejde en time eller 2 et par gange om ugen som simpelthen ikke tør af frygt for at skulle hele møllen i gennem igen.

VH Handy
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension