K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2013, 16:55   #1
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
89 årig tilbydes kursus i rengøring

En tidligere gårdmandskone på 89 år, der ikke mere kan magte at holde sit lille rækkehus hvad rengøring angår, har fået tilbudt et rengøringskursus så hun kan klarer sin egen rengøring.
Nu er det bare sådan at kvinden udemærket ved hvordan man gør rent, det har hun gjort hele sit liv udover at være med på gården, da de havde den.
Men som kommunen siger, "så gælder det ens funktionsevne og ikke alderen..." jamen for pokker da, hun beder jo netop om hjælp pga. at hendes funktionsevne ikke er hvad den har været, hun hviler flere gange i løbet af dagen fordi kræfterne ikke er så store mere.
Ydermere siger kommunen også at pengene går til omsorg og pleje... jamen er rengøring ikke omsorg og pleje??
Og de få der får rengøring får hver 3. uge, 30-45 min.
Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er vores skattepenge går til, kan nogle forklarer mig hvor vores penge bliver af....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 23:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det ligger nogle år tilbage - husker selv Gerda sagen om en 89 årig fra Hvidovre der blev tilbudt rengøringshjælp, men jeg fandt aldrig ud af om det var en historie der bare satte det hele på spidsen, eller om den var ægte nok..

http://politiken.dk/bagsiden/atsbags...oeringskursus/

Min mor er 87 år og vil ikke have hjælp til noget, og kommunen ringer faktisk til hende hver 3 måned for at sikre sig, at hun ikke pludselig mangler hjælp af en art....de kan slet ikke forstå, at de aldrig har hørt fra hende, så de betragter hende som noget af en sjældenhed

Hun cykler også hver dag nogle lange ture på 5-10 km, så man må sige hun er frisk af sin alder
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 05:59   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det ligger nogle år tilbage - husker selv Gerda sagen om en 89 årig fra Hvidovre der blev tilbudt rengøringshjælp, men jeg fandt aldrig ud af om det var en historie der bare satte det hele på spidsen, eller om den var ægte nok..

http://politiken.dk/bagsiden/atsbags...oeringskursus/

Min mor er 87 år og vil ikke have hjælp til noget, og kommunen ringer faktisk til hende hver 3 måned for at sikre sig, at hun ikke pludselig mangler hjælp af en art....de kan slet ikke forstå, at de aldrig har hørt fra hende, så de betragter hende som noget af en sjældenhed

Hun cykler også hver dag nogle lange ture på 5-10 km, så man må sige hun er frisk af sin alder
min Mor faldt 80 og brækkede håndleddet fik så hjælp til tøjvask hvor det blev afhentet en pose sæk hver anden uge hvilket hun var meget glad for da hun hurtigt bliver træt meget for højt blodtryk så render på Bispebjerg med hjertet min far er hjemme er dement så hun har meget at lave ...men den hjælp blev taget fra igen det var kun midlertidigt , det er simpelthen så pisse frækt tilbød ar ringe og på hendes vegne men det ville hun ikke ha.....nu har hjertelægen så været meget overrasket over hun ikke fik hjælp.....men hvad fander er det for noget *** efterhånden skal hverken kunne gå eller stå for at de gamle kan få 5 min hjælp og ugen hvorfor ikke bare spare hele hjemmeplejen væk....undskyld synes det er helt langt ude...
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 11:18   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved nu ikke rigtig med de her rengørings kursus for ældre,om det måske også kunne være godt for nogle,jeg ved at lige det med rengøring,det gør vi alle sammen på hver vores måde.

Jeg har kørt i hjemmeplejen på et rengøringshold.

Og nogle stæder ville borgerne have gjort rent på præsis samme måde som de selv havde gjort det i årevis.
Nogle gange var det lidt huld i hovdet at gøre tingen som de ville have det,både besværligt,belastende og tidskrævende . Man den gang var der tid til det da jeg startede,så jeg gjorde som de ville have det.

Så der kan være noget at lærer selv om man er over 80 vil jeg mene.

Mange af de borger jeg gjorde rent hos sagde da også at ja de kunne da godt selv,men når man nu kan få nogle til det så kan man jo lige så godt det.
Der for kan det måske være svært at forstå at nogle med tiden har fået skåret så meget i hjælpen,måske endda nu hvor de har fået mere brug for den.
Hvis hjælpen gives til folk der virkelig ikke kan selv,er det jo helt i orden syntes jeg ,man der er altså også nogle der kan måske godt kan selv.

Der er jo så nok bare forskel på dem der skal vurdere borgeren til at kunne eller ikke kunne,og der burte der måske være mere en en der "hersker"i et område.

Jeg vil da opforter til at fratages man hjælp som man mere man bør have ,så klag over afgørelsen ,så der kan ses på det igen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2013, 13:28   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har familiemedlem på 98, der er meget glad for at hun har fået nye tips til rengøring og er tilfreds med at kunne gøre tingene selv. Det ved man hvad er, som hun siger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist med hj.boende 18 årig... Misse76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2013 05:14
V: Førtidspensionister skal tilbydes job Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
Fp med 3 årig kontrol Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 25-01-2012 09:57
Ældre skal have kursus i rengøring! buster Politik og Samfund 14 26-06-2010 00:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension