K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2012, 06:31   #1
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
jonas er ny på vejen
Vil ikke være med længere!!

Jeg har tidligere skrevet dette indlæg omkring tvangsaktivering:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18917

Jeg valgte at søge om FP selv, men fik efterfølgende afslag hvor det er tydeligt, at Jobcentret fuldstædigt ignorerer al dokumentation.

Jeg har efterfølgende fået dokumentation fra speciallægen på, at jeg ikke må hverken aktiveres eller arbejdsprøves yderligere da det vil forværre min sygdom betydeligt, men Jobcentret har skiftligt udmeldt, at "vi er således uenige med speciallægen og mener godt, at der kan aktiveres et længerevarende arbejdsprøvningsforløb.."

Her er det så at jeg siger STOP!

Nu vil jeg ikke være med længere!

Jeg kan ikke og vil ikke gå med til at blive behandlet på denne måde, og jeg kan IKKE affinde mig med den følelse af afmagt man sidder tilbage med.

Der er INGEN tvivl om at Jobcentrene er med til at gøre en mere syg end man er i forevejen, og dermed permanent ødelægge hvad eventuelt liv man har tilbage i kroppen.

Jeg har klaget til samtlige instanser, og har været hele møllen igennem i de snart 12 år min sag har varet - flere gange!

Jeg bliver nød til at gøre noget drastisk, da jeg bare ikke kan gå med til det her!

Hvis det er den uretfærdighed og ydmygelse de ansatte på jobcentrene byder os - befolkningen - som de er ansatte til at hjælpe, og hvor det er OS der giver dem løn, så må de også selv på egen krop føle konsekvensen af deres beslutninger!!

Ingen gør noget alvorligt!

Klager.. Tre ringbind fyldt med klager der blot er blevet ignoreret eller fejet af bordet!

Klageinstanser i Danmark er til for at give folk et falsk håb om, at den uretfærdighed de bliver udsat for kan kommes til liv!

Nuvel.. Jeg vælger nu at sige STOP og tage sagen i egen hånd!

De kan stikke deres førtidspension, kontanthjælp og hele ****et skråt op!
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 09:05   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
har du nogen sinde læst bogen "mafia" ?
- den giver et udmærket billede af organisationen "det offentlige", fra bund til top

når ombudsmanden og kommunaltilsynet får adskillige henvendelser fra mennesker der har været ude for grove overlagte kriminelle handlinger fra det offentlige, og de alligevel ikke undersøger sagerne, ja, så følger de blot "omertas" - tavshedens lov

husk på at "de" har muligheden for at få læger til at skrive usandt - det er jo dem der betaler, det er ikke blot term, det er direkte kriminelt

husk på at "de" både er den lovgivende, udøvende og dømmende magt -efter eget udsagn

husk på at "de" også er dem der udbetaler lønninger til politiet, altså arbejder politiet for "dem" og ikke for dig

har du læst "1984" ? - den siger også en del
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 09:15   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonas Se meddelelser
Jeg har tidligere skrevet dette indlæg omkring tvangsaktivering:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18917

Jeg valgte at søge om FP selv, men fik efterfølgende afslag hvor det er tydeligt, at Jobcentret fuldstædigt ignorerer al dokumentation.

Jeg har efterfølgende fået dokumentation fra speciallægen på, at jeg ikke må hverken aktiveres eller arbejdsprøves yderligere da det vil forværre min sygdom betydeligt, men Jobcentret har skiftligt udmeldt, at "vi er således uenige med speciallægen og mener godt, at der kan aktiveres et længerevarende arbejdsprøvningsforløb.."

Her er det så at jeg siger STOP!

Nu vil jeg ikke være med længere!

Jeg kan ikke og vil ikke gå med til at blive behandlet på denne måde, og jeg kan IKKE affinde mig med den følelse af afmagt man sidder tilbage med.

Der er INGEN tvivl om at Jobcentrene er med til at gøre en mere syg end man er i forevejen, og dermed permanent ødelægge hvad eventuelt liv man har tilbage i kroppen.

Jeg har klaget til samtlige instanser, og har været hele møllen igennem i de snart 12 år min sag har varet - flere gange!

Jeg bliver nød til at gøre noget drastisk, da jeg bare ikke kan gå med til det her!

Hvis det er den uretfærdighed og ydmygelse de ansatte på jobcentrene byder os - befolkningen - som de er ansatte til at hjælpe, og hvor det er OS der giver dem løn, så må de også selv på egen krop føle konsekvensen af deres beslutninger!!

Ingen gør noget alvorligt!

Klager.. Tre ringbind fyldt med klager der blot er blevet ignoreret eller fejet af bordet!

Klageinstanser i Danmark er til for at give folk et falsk håb om, at den uretfærdighed de bliver udsat for kan kommes til liv!

Nuvel.. Jeg vælger nu at sige STOP og tage sagen i egen hånd!

De kan stikke deres førtidspension, kontanthjælp og hele ****et skråt op!
Jonas, du må ikke give op, det er det værste du kan gøre.

Du må holde ved, men sørge for at for blive rolig og afbalanceret. Lad være med at gøre noget dumt det ikke er det værd.

Der må være noget der er gået galt og jeg forstår heller ikke hvordan dit jobcenter kan negligere dine læges udtalelser. Har du haft jobcenter chefen indeover? Jeg har læst din foregående tråd, fik du lavet din psykiatriske speciallægeerklæringen inden du søgte på en §17, det kan være vigtigt at have denne, så hullerne der bliver også er lukket. Hvad er begrundelsen af afslag på §17?

Jeg er ikke sikker på at du har råd til en advokat, men hvad med borgerrådgiveren, hvis der er en sådan i din kommune? Ellers DUKH, måske kan de hjælpe dig også?

Vi er her for at hjælpe dig, så ned på jorden, det skal nok gå alt sammen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-01-2012 kl. 09:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 09:18   #4
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Jonas

Jeg har lige læst den tråd du henviser til og kan kun give dig ret i at det lyder jo helt vanvittigt.

jeg kan sagtens følge dig i den følelse af afmagt, men håber at du lige besinder dig og tæller til 10, der må da være en løsning.

Hvis det kan lade sig gøre, har du så overvejet en advokat?

Igår snakkede jeg med en hvor hele situationen var lige så rådden som du beskriver det her, og han havde ofret små 13.000 på en advokat hvilket resulterede i en fp efter kun 2 uger.

Jeg håber at du holder ud og krydser fingre for dig
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 09:55   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hej Jonas

Du må endelig ikke give op...
So enteneller skriver, så undersøg om du kan få hjælp fra advokat, privat socialrådgiver, DUKH, eller en borgerrådgiver. Det behøver ikke være så dyrt at få overblik over din situation.

Husk at når du skal/vil klage så skal det være på noget konkret, de er fløjtende ligeglade med hvad der er sket af eventuelle fejl for et par år siden.

Når dine læger siger at du IKKE må altiveres, så må du ikke...! Basta!
Kan ikke se hvad kommune du bor i, men der er stor forskel på hvor meget de forskellige kommuner lader deres lægekonsulenter bestemme
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 11:37   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
NEJ; NEJ, en K10èr giver ikke op.......

Kære Jonas.

..... så bliv inde i kampen og stil dig selv spørgsmålet: Hvad har JEG gjort forkert i min sag?

LYT til de råd du har modtaget i dag.

Har du brugt denne mulighed i Københavns kommune:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...ilDuKlage.aspx

Op på hesten igen du har ca 8000 K10èr til din rådighed døgnet rundt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 12:33   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonas Se meddelelser
Jeg har efterfølgende fået dokumentation fra speciallægen på, at jeg ikke må hverken aktiveres eller arbejdsprøves yderligere da det vil forværre min sygdom betydeligt,
Kan du skrive ord-ret hvad special-lægen har skrevet?

Hvis kommunen fastholder, at være uenig med speciallægen, så snak med din egen læge, for at få denne til, at henvise dig til en anden special-læge. Din læge bør så gøre den nye speciallæge opmærksom på problematikken, i håb om, at denne special-læge også skriver, at al aktivering og afprøvning er kontraindiceret.

Med 2 enslydende speciallæge-erklæringer bør du stå stærkere.

I en anden tråd har jeg lige linket til denne, måske er der noget i den du kan bruge: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ontraindiceret
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 12:42   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vovse

er helt enig

du får din egen læge til at lave en sygemeldning og derefter en henvisning til anden læge. så du netop har 2 lægeerklæringer på du ikke må aktiveres

er det lægekonsulenten i jobcentet som går i mod lægen eller din sagsbehandler
en kæmpe forskel. Da en sagsbehandler slet og ret ikke udtale sig om noget lægefagligt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 13:38   #9
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
jonas er ny på vejen
Citat:
Igår snakkede jeg med en hvor hele situationen var lige så rådden som du beskriver det her, og han havde ofret små 13.000 på en advokat hvilket resulterede i en fp efter kun 2 uger.
Jeg har skam advokat på min sag. Det har jeg haft i ca. 3 år. Denne har skrevet breve frem og tilbage med jobcentret og har indtil dags dato kostet mig over 50.000 (som jeg har lånt), uden at dette har ændret på noget som helst.

Citat:
er det lægekonsulenten i jobcentet som går i mod lægen eller din sagsbehandler
en kæmpe forskel. Da en sagsbehandler slet og ret ikke udtale sig om noget lægefagligt.
Jeg har ingen negative udtalelser fra lægekonsulenterne. Det er jobcentrets visitationsteam der skriver ovenstående.
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 14:24   #10
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Jonas,
Har du overvejet at FLYTTE??? Du hører under Jobcenteret på Musvågevej, ikke????
De er berygtede...
Mange knus
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil ikke længere lovpligtig? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-04-2013 20:48
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension