K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2009, 12:30   #31
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gadefejer Se meddelelser
Jeg udtrykte mig specifikt i forbindelse med din egen omtale af evige kampe og ord omkring den forbundne frygt, og mente at det ”lød som noget i retning af”...

Hvad jeg derudover baserer mig på har jeg beskrevet i flere kommentarer.

Jeg kender dig ikke bortset fra, hvad du selv skriver her på denne tråd, og aner intet om du er efter nogen, som du selv udtrykker det. Vil blot tilføje at jeg selv har brugt meget tid på at deltage i såkaldt demokratiske processer gennem medlemskab af partier og organisationer, på blogs, ved indlæg, analyser og med konkrete løsningsforslag osv., og oplevet mange fælder.

Din omtale af the right way, sjælefred og rundkredse på røde lagner var sikkert noget generelt, men ude i samfundet har jeg da også oplevet rundkreds pædagogik, rigtige meninger samt vi alene have samvittighed og samfundssyn.
Hvad jeg stemte ved sidste valg i mangel af bedre, ville nok overraske dig en del.
Det er sgu' svært at blive overrasket mere efterhånden Gadefejer... så meget har jeg lært her inde.

Jeg ved skam godt, at du har kæmpet dine kampe... lidt research her inde giver hurtigt den fornemmelse, som du jo øjensynligt også har opdaget omkring mig og mine indlæg her inde.

Jammen du har da ret... det bliver for meget selv for mig ind imellem... specielt når man oplever at dem man tror er på ens side, pludseligt stikker en i ryggen, det er set flere gange... debatter med blå på BT gør det heller ikke nemt... og ja, det er et koldt og kynisk samfund der er ligeglade med os når det kommer til stykket, og ja det er deprimerende, og også forståeligt at nogle vælger at vende det hele ryggen, og prøve at leve glad, på trods af at skulle vende hver en femøre og ty til gratis glæder hele tiden.

Alt dette er vi enige om, men delen af det omkring, om det nytter at råbe op og kæmpe, biver vi aldrig enig om... og selv om det aligevel skulle vise sig at du har ret i sidste ende, så vil jeg hellere dø med sværdet i hånden...

Som jeg har skrevet flere gange, var det ikke ideen om at hjælpe sig selv til en bedre psyke ved at vende ryggen til alt det negative jeg ville skyde ned... det jeg ville skyde ned var, at det var svaret på alles problem. Ikke dermed sagt, at du skrev dette direkte, men som jeg skrev tidligere, så var det et addendum til dit oplæg, da jeg ikek synes det skulle stå alene... når det ikke KAN stå alene.

Jeg har to drenge på 11 og 12 år... de finder sig sgu' ikke tilfreds med at jeg foreslår en skovtur med hjemmelavet madpakke, når de hellere vil en dag i Tivoli, og spise på restauranten, have turpas osv... lige som alle sine kammerater... de tager heller ikke et billigt genbrugsbrætspil for gode varer, når kammeraterne sider med de nyeste Nintendo DS'ere og spiller Pokemon...

Hvis børn skal have en mulighed for at komme ud af VORES sociale arv, så skal de have muligheden for at deltage ude i samfundet, hvor de skal gebærde sig i fremtiden... tøj, mobiler, computere, spilkonsoller, knallerter, biler... i det hele taget være inn for at kunne smigre sig ind hos de unge piger når de bliver større osv... det kræver altså penge, penge som nogen i dagens danmark på en FP må skyde en hvid pind efter.

Så hvor rosenrød din tese om at vende luksus, penge og negativitet lyder flot, så er det kun den halve sandhed. Hvis det skulle virke, skal vi lige have det danske kongerige til at gå tilbage til hippietiden, og begynde at leve i pagt med naturen før det er samfundsmæssigt muligt at gøre sådan.

Derfor er nogen nødt til at kæmpe for at få indført den fattigdomsgrænse, og rettet op på satserne så de passer til samfundet som helhed.

Jeg synes det var mere passende, om man lavede en kombi, hvor man PRØVER at indlære sine børn (og sig selv), at penge og luksus ikke er alt, men samtidigt sørger for at man kan deltage i det samfund der nu engang er her.

Kan vi så få en lang liste med bilige og gratis glæder oven i hatten i tråden her, så ville det da være stort... jeg håber bare ikke at man glemmer kampen for retfærdigheden, hvis man altså er i stand til at kæmpe lidt.

Sidst redigeret af Razmo; 25-05-2009 kl. 12:32.
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 15:48   #32
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
”I tivoli, og spise på restauranten, have turpas osv”

Du må så åbenbart være på en økonomisk noget bedre ftp ordning end mig

Nej, okay. Jeg forstår uden selv at have børn, men så meget desto mere er det vel en ekstra udfordring oveni sygdom og tab af erhvervsevne, og som kræver kreativitet og opmærksomhed, da der er næppe udsigt til væsentlige økonomiske forbedringer lige med det første uanset nogle konstante politiske kampe.

For resten har det karakter af at være skruen uden ende med forbruget også for de økonomisk lidt bedre stillede forældre, der ofte har problemer med mærkevareracet i skolerne. Jeg vil ikke komme med moralprædikener om forældres ansvar i forhold til indpodning af børnenes værdier – men nogle social undersøgelser har de snere år vist, at børn efterhånden opdrages mere af reklamerne og af hinanden end af skoler og forældre.

Den sociale arv tror jeg ikke løses ret godt med en tudse ekstra om måneden, uanset at nogle omfattet af stramningerne i kontanthjælpslove har enorme økonomiske problemer udover at føle sig drænet for ressourcer også efter mødet med systemet, og altså har begrænset handlefrihed i mange henseender. Men der er nok også tale om lange kæder af traumer, historiske begivenheder, psykologi, kultur, offertænkning, omfattende misbrug indenfor psykiatrien og meget andet.

Rent politisk er der så misundelsen fra begge fløjene, og hvis man selv indgår i spillet ved at identificere sig med dygtige politiske talere, traditionelle opfattelser eller partier, så er der desuden faren for at man selv langsomt bliver en af aktørerne fyldt med fjendebilleder og fastlåste opfattelser, og rutinemæssigt gerne starter morgenen med at hælde en spand lort ud over disse uden man derved flytter stemmer i sin kamp. Tværtimod bliver man oftest kun forstået af dem, som i forvejen er enige, og vækker mere modvilje hos modparten. Hvis talerne (og lytterne) i folketinget skulle være de gode eksempler på helhedsorienterede løsninger til gavn for hele samfundet, så står det også sløjt til med oddsene, og så vil jeg hellere handle hvor jeg har direkte indflydelse.

Og så vil jeg igen understrege, at jeg ikke har drømme om at ville frelse verden med rosenrøde teser, slå mig ned som ftp guru på bare tæer og have en kontanthjælps menighed til at skrubbe mig på ryggen. Jeg har også flere gange understreget, at det handler om balancer og at der ikke findes eviggyldige sandheder.
Set herfra var der dog mange udmærkede elementer fra hippietiden, som du nævner og som ikke er blevet mindre aktuelle i dag: overforbrug, overbefolkning, forurening, krig osv. Og stadigvæk kan det være værd at lytte til andre kulturer og partier i folketinget. Det kan blive noget sværere, hvis man går hen og bliver nationalist, ideolog, medlem af partiet, fan af en fløj eller levebrødspolitiker, men tag det venligst ikke personligt! Heller ikke når jeg hævder at kampe for retfærdighed i sidste ende kan få karakter af selvpineri.

Om billigere og bedre tilværelser på ftp uden tvang.
Flytte på landet, hvor huslejen er til at betale måske?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 18:08   #33
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gadefejer Se meddelelser
”I tivoli, og spise på restauranten, have turpas osv”

Du må så åbenbart være på en økonomisk noget bedre ftp ordning end mig

Nej, okay. Jeg forstår uden selv at have børn, men så meget desto mere er det vel en ekstra udfordring oveni sygdom og tab af erhvervsevne, og som kræver kreativitet og opmærksomhed, da der er næppe udsigt til væsentlige økonomiske forbedringer lige med det første uanset nogle konstante politiske kampe.

For resten har det karakter af at være skruen uden ende med forbruget også for de økonomisk lidt bedre stillede forældre, der ofte har problemer med mærkevareracet i skolerne. Jeg vil ikke komme med moralprædikener om forældres ansvar i forhold til indpodning af børnenes værdier – men nogle social undersøgelser har de snere år vist, at børn efterhånden opdrages mere af reklamerne og af hinanden end af skoler og forældre.

Den sociale arv tror jeg ikke løses ret godt med en tudse ekstra om måneden, uanset at nogle omfattet af stramningerne i kontanthjælpslove har enorme økonomiske problemer udover at føle sig drænet for ressourcer også efter mødet med systemet, og altså har begrænset handlefrihed i mange henseender. Men der er nok også tale om lange kæder af traumer, historiske begivenheder, psykologi, kultur, offertænkning, omfattende misbrug indenfor psykiatrien og meget andet.

Rent politisk er der så misundelsen fra begge fløjene, og hvis man selv indgår i spillet ved at identificere sig med dygtige politiske talere, traditionelle opfattelser eller partier, så er der desuden faren for at man selv langsomt bliver en af aktørerne fyldt med fjendebilleder og fastlåste opfattelser, og rutinemæssigt gerne starter morgenen med at hælde en spand lort ud over disse uden man derved flytter stemmer i sin kamp. Tværtimod bliver man oftest kun forstået af dem, som i forvejen er enige, og vækker mere modvilje hos modparten. Hvis talerne (og lytterne) i folketinget skulle være de gode eksempler på helhedsorienterede løsninger til gavn for hele samfundet, så står det også sløjt til med oddsene, og så vil jeg hellere handle hvor jeg har direkte indflydelse.

Og så vil jeg igen understrege, at jeg ikke har drømme om at ville frelse verden med rosenrøde teser, slå mig ned som ftp guru på bare tæer og have en kontanthjælps menighed til at skrubbe mig på ryggen. Jeg har også flere gange understreget, at det handler om balancer og at der ikke findes eviggyldige sandheder.
Set herfra var der dog mange udmærkede elementer fra hippietiden, som du nævner og som ikke er blevet mindre aktuelle i dag: overforbrug, overbefolkning, forurening, krig osv. Og stadigvæk kan det være værd at lytte til andre kulturer og partier i folketinget. Det kan blive noget sværere, hvis man går hen og bliver nationalist, ideolog, medlem af partiet, fan af en fløj eller levebrødspolitiker, men tag det venligst ikke personligt! Heller ikke når jeg hævder at kampe for retfærdighed i sidste ende kan få karakter af selvpineri.

Om billigere og bedre tilværelser på ftp uden tvang.
Flytte på landet, hvor huslejen er til at betale måske?
Nu er vi ved at være over i ideologier Gadefejer, det kan jeg kun kæmpe imod med flere ideologier, som vi stort set aldrig bliver enige om, fordi ingen af os kan bevise det...

Men jeg kan som skrevet bevise, at JEG ikke kan leve af gratis glæder hvis mine børn skal have en mulighed for at være en del af samfundet, og det fortæller blot, at jeg er undtagelsen til din "regel", og mon ikke der er flere som mig i landet? ... det skulle da undre mig om ikke der var.

Mennesker er heldigvis forskellige.

Og næh... jeg har som bare en ganske almindelig standard FP som alle andre, eftersom alle behandles ens efter 2003. Jeg har heller ikke proklameret at jeg føler mig fattig, blot at andre gør på en FP... jeg har været vandt til at vende femører hele mit liv, og bor billigt... jeg hverken ryger eller drikker og køber stort set næsten aldrig tøj, da jeg har andre interesser end moden og alt det mainstream hype (er enda naturglad, og tager faktisk gerne på skovtur.... alene... ungerne gider ikke).

Jeg lever småt, men godt... du burde næsten være stolt af mig

Sidst redigeret af Razmo; 25-05-2009 kl. 18:13.
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 20:22   #34
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg mener ikke at have opstillet faste regler eller udtrykt mig i retning af at alle skulle være ens, som du bliver ved med at vende tilbage til, nøjagtig som med skovmeditation og traumerne derom fra din tidligere inkarnation. Derimod har jeg mere end én gang påpeget, at der ikke findes eviggyldige sandheder (heller ikke denne), og at det i flere henseender handler om balancer i stedet for yderligheder.

Omkring dine beviser med ikke at kunne være en del af samfundet, hvilket er en temmelig bredspektret formulering, så forekom de mig nu at være noget subjektive og undergangsagtige.

Ens livsanskuelser får man dog let bekræftet, og vælger derved indirekte sin egen skæbne. Min gamle far har, grundet tidlige omstændigheder i hans liv, altid ment, at folk var ude på at udnytte ham, ondsindede, bedrageriske, idiotiske og så fremdeles. Han fandt beviser til overflod, men jeg mindes ingen latter gennem et langt liv, og en af hans faste vendinger har været: ”Der kan du se – jeg fik ret”

Håber ikke jeg bliver ramt en svær lidelse som stolthed. For min skyld kan du have vindueskarmen fyldt med Gratis hash, hvis du kan tåle det, eller sy dit eget modetøj. At du lever godt skal du måske nok gå lidt stille med – nogle kunne måske få ondt i røven
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 12:50   #35
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gadefejer Se meddelelser
Jeg mener ikke at have opstillet faste regler eller udtrykt mig i retning af at alle skulle være ens, som du bliver ved med at vende tilbage til, nøjagtig som med skovmeditation og traumerne derom fra din tidligere inkarnation. Derimod har jeg mere end én gang påpeget, at der ikke findes eviggyldige sandheder (heller ikke denne), og at det i flere henseender handler om balancer i stedet for yderligheder.

Omkring dine beviser med ikke at kunne være en del af samfundet, hvilket er en temmelig bredspektret formulering, så forekom de mig nu at være noget subjektive og undergangsagtige.

Ens livsanskuelser får man dog let bekræftet, og vælger derved indirekte sin egen skæbne. Min gamle far har, grundet tidlige omstændigheder i hans liv, altid ment, at folk var ude på at udnytte ham, ondsindede, bedrageriske, idiotiske og så fremdeles. Han fandt beviser til overflod, men jeg mindes ingen latter gennem et langt liv, og en af hans faste vendinger har været: ”Der kan du se – jeg fik ret”

Håber ikke jeg bliver ramt en svær lidelse som stolthed. For min skyld kan du have vindueskarmen fyldt med Gratis hash, hvis du kan tåle det, eller sy dit eget modetøj. At du lever godt skal du måske nok gå lidt stille med – nogle kunne måske få ondt i røven
Dine modsvar bliver lidt for ideologiske Gadefejer, og har efterhånden mistet jordforbindelsen i min opfattelse... tror bare vi må konstatere, at vi ikke er enige, og intet er rigtigt eller forkert... men det var heller ikke min pointe, som jeg har skrevet flere gange nu.

Jeg prøvede blot at bekræfte forskelligheden, og at det kan betale sig at kæmpe... det er vi så øjensynligt ikke enige om... og så er den ged vidst barberet.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Jeg glæder mig over udviklingen på k10... phhmw Dit og Dat 3 12-03-2011 11:19
kogebog for fattigrøve buster Dit og Dat 19 30-11-2008 02:39
OK! Javel så! ... DET glæder jeg mig til! Razmo Dit og Dat 3 01-11-2008 13:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension