K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 09:35   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Vedr.flytning og sags-akter.

Hvis man vil flytte til en anden kommune og man er midt i en FP-ansøgnings-sag hvordan gør man så rent praktisk for at få sine sags-akter med til den nye kommune så de ikke risikere at forsvinde ?

Venlig hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 09:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Krydser fingerene!!!

Der er ingen anden mulighed, desværre.

sørg for du har fuld aktindsigt, så du selv har papirene i tilfælde af de skulle forsvinde en tid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 11:08   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
BIRKES-MUSEN

med mindre du har hørt noget godt om den nye kommune og der er langt til dit liv bliver som du ønsker - ja så ville jeg vente..
og det er ikke for at være lyseslukker - ønsker dig alt godt..

men har bare hørt historier om at folk bliver banket tilbage så at sige og 2 kommuner tænker ikke ens..desværre..det ka jeg jo læse herinde..

men det ka jo også ende med at værew positivt at flytte..kender du noget til den nye kommune...

andre kommer nok med superideer

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 11:23   #4
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Normalt bør det foregå helt elektronisk og ganske uden problemer. Når du henvender dig ved dit nye jobcenter, skal du underskrive en samtykkeerklæring, hvorefter der vil blive indhentet sagsakter fra tidl. jobcenter. Hvis du har sager i flere afdelinger skal du være opmærksom på om alle relevante afdelinger får kopi af din samtykkeerklæring. Når der er flere afdelinger involveret kan det nemlig godt glippe.

Personligt har jeg kun under kommunesammenlægningerne oplevet at enkelte sager blev væk - formentlig fordi forskellige it-systemer skulle "tale sammen". Og når it-systemerne så ikke gjorde det "cyklede" akterne bare rundt i cyperspace ! Det var bare så frygtelig irriterende og til stor gene for borgeren - og gjorde det ganske kompliceret at sagsbehandle i sagen.

Som nævnt i et andet indlæg kan du anmode om aktindsigt, så har du i hvert fald selv papirudgaven af hele din journal også kan det jo ikke gå "helt galt".

Pøj pøj med flytningen.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akter sendt tilbage hajfinnen Alt det andet 0 16-08-2013 13:53
Flytning Bon Scott Alt det andet 2 20-12-2012 16:58
Vedr. flytning Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 10-09-2011 18:27
Jeg har fået en kopi af en andens personlige akter Whattodo Alt det andet 32 19-11-2010 13:00
vedr flytning nuser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-06-2010 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension