K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2015, 10:16   #1
bassieboy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2015
Lokation: svendborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
bassieboy er ny på vejen
Erstatning

Hej her inde, jeg kunne godt tænke mig at vide om kommunen må modregne i min førtidspension når man har tilkendt en erstatning for en arbejdes skade, som man får løbene udbetalt en kompensation for tabt arbejdsfortjeneste jeg mener at det er en erstatning der tilkendt mig og ikke kommunen, da det er personligt, det er ok at man betaler skat, men at man så også modregner på udbetalingen en gang til
bassieboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2015, 10:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
jo, det må de gerne.

Når du modtager mere 73300 Kr. om året ( det er et andet beløb og udregning ved ikke enlige) - se reglerne her: https://www.borger.dk/sider/saadan-b...ye-regler.aspx

Så bliver du modregnet med 30 kr. i din pension for hver 100 Kr. du modtager.

De må kun indregne den løbende skattepligtige udbetaling ikke evt. skattefri engangsbeløb.

Det er fordi (og helt rimeligt synes jeg) at den løbende udbetaling sidestilles med en lønindtægt som du eller ville have tjent hvis du havde kunnet arbejde.
Husk at modtager du også løbende udbetaling fra pensionsselskab så tæller det også med i regnskabet.

Jeg synes selv det er rimeligt, selv om det betyder at jeg næsten ingen pension får, da jeg modtager løbende erstatning + fra pensionsselskabet på over 200.000 om året. Hvis jeg fik det oven i pensionen ville jeg få højere indkomst nu end da jeg arbejdede.
Nu passer det med at jeg har det samme udbetalt som da jeg arbejdede
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension