K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2013, 15:00   #961
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
PS Tillykke med trådens 6 års fødselsdag i dag. Det er da unikt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:09   #962
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

stampe PS Tillykke med trådens 6 års fødselsdag i dag. Det er da unikt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Det er en så svær kamp, når systemerne arbejder på at rygklappe hinanden.
Der er ikke nogen uafhængighed og retsikkerheden for os borgere er på et lille sted.

Det er frygteligt og trist, at du skal kæmpe så meget!
Men det er vigtig at vi får synliggjort de svigt der er fra systemets side!
Det kræver bare så mange ressourcer
Tak for det, og "SYSTEMET" bliver taberen!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 14:32   #963
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
LÆS BREVET TIL SOCIALMINISTER ANNETTE WILHELMSEN PÅ HJEMMESIDE:

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

Kære Socialminister Annette Wilhelmsen.

Du må som ny minister på vegne af Socialministeriet og tidligere ministre gribe ind, og stå til ansvar for de skader jeg har lidt, på grund af en lægekonsulent der ikke har fulgt ministeriets ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenter, og dennes utvetydige funktion i kommunerne, som oversætter af borgernes læge- og speciallægeerklæringer!

Lægekonsulenten er "inhabil" da han lader sig misbruge af Gladsaxe Kommune, der er hans arbejdsgiver!

Socialministeren må stå frem, og lovformeligt sikre retfærdighed og retssikkerhed overfor borgerne – de syge, de arbejdsskadede, de nedslidte og de handicappede – i brugen af lægekonsulenter i den offentlige sektor, i kommunerne!

"Retningslinjer" tilsidesættes uberettiget af domstolene i sager mod handicappede.

Der findes ikke nogen folketingsvedtaget lovparagraf der kan fritage en lægekonsulent for lægeansvar når han forelægges borgernes private lægejournaler!

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 12:18   #964
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

STATSFORVALTNINGEN KAN IKKE REJSE EN TILSYNSSAG MOD GLADSAXE KOMMUNE, SELVOM "DET SOCIALE NÆVN" HAR OMGJORT KOMMUNENS BESLUTNING SOM FORKERT, OG DOMSTOLENE IKKE DØMMER I.H.T. RETNINGSLINJER OG LÆGELOV!
___________________________

STATSFORVALTNINGEN

HOVEDSTADEN
••••
Tilsynet
02.04.2013

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg

I e-mails af 6., 7. og 8. februar 2012 har du på ny rettet henvendelse til Statsforvaltningen Hovedstaden samt til en række andre myndigheder. Du klager over den hjælp, som du som handicappet får af Gladsaxe Kommune.

Statsforvaltningen Hovedstaden afviste den 5. maj 2009 og igen 14. februar 2012 at behandle din sag_bl.a. under henvisning til, at din sag er blevet behandlet af det Sociale Nævn, Ankestyrelsen og domstolene.

Da du efter statsforvaltningens opfattelse ikke har fremsendt nye relevante oplysninger, finder statsforvaltningen fortsat ikke grundlag for at rejse en tilsynssag.

Statsforvaltningen skal i den forbindelse henvise til, at det ifølge kommunestyrelseslovens § 48 a er statsforvaltningen selv, som afgør, om der foreligger tilstrækkelige oplysninger til at rejse en sag.

Statsforvaltningens kompetence til at behandle en sag viger, hvis der er en klageinstans, som kan behandle det pågældende spørgsmål, jf. kommunestyrelseslovens § 48, stk. 3.

Med venlig hilsen

Specialkonsulent

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 18:19   #965
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
OMBUDSMANDEN!

Retningslinjer for kommunale lægekonsulenters arbejde


Ombudsmanden og Social- og Integrationsministeriet var enige om, at ministeriet ikke – uden udtrykkelig lovhjemmel – kunne fastsætte retligt bindende retningslinjer for, hvilke arbejdsopgaver kommunale lægekonsulenter måtte beskæftige sig med. Det var kommunal-bestyrelserne, der bestemte arbejdsopgaverne og havde instruktionsbeføjelse over for lægekonsulenterne på samme måde som for andet kommunalt ansat administrativt personale.

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-7/pdf/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 13:28   #966
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kære Borgmester

Jeg blev født ude at jeg bad om det, jeg kommer som ”du selv” til, at dø uden at ønske det.

- Hvorfor lod du mig i det mindste ikke leve ”mit liv” sådan som jeg gerne ville, på trods af mit tilkomne handicap!

- Jeg kom flot ud af mit alvorlige handicap, og lærte at leve med mit handicap i selskab med andre sportsfolk og motionister i træningscentre!

- Jeg kom ikke til verden og blev handicappet, og for at du som Borgmester skulle misbruge din magt over en lægekonsulent, så jeg blev mere handicappet som du har gjort mig!

- Jeg kom ikke til verden og blev handicappet, for at du (kommunen) på uværdig vis kunne spare og tjene 1.141.064,85 på at inddrage min nødvendige hjælp!

- Jeg kom ikke til verden for at være som andre gerne ville have mig, - og hvis du ikke kan lide mig, så lav en liste hvor du skriver alt op hvad du har imod mig, fold listen sammen, send den til mig og få dig et liv, - når du er færdig som Borgmester!

Venlig hilsen

Benny Gerhard

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 19:34   #967
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

DER VIL BLIVE FULGT OP PÅ DETTE EN AF DAGENE - KOMMUNERNES RET TIL AT BENYTTE OG UDNYTTE LÆGEKONSULENTER SKAL STOPPES!

JEG HAR SENDT MAIL ALLE DE INVOLVEREDE INSTANSER, ALLE, FOLKETINGSMEDLEMMER OG GLADSAXES BYRÅDSMEDLEMMER.


Det er skræmmende, at det "ikke" er en læge der har ødelagt mit liv for stedse, men en kommunalansat mand, der har lægefaget som hovederhverv!

Ingen vil gribe ind og rette op på "fadæsen" med lægerkonsulenternes
"RETNINGSLINJER" der ellers er klare nok men ikke "vedtaget ved lov", så lægen kan frit følge arbejdsgiverens (kommunens) anvisninger, og kan derved have et vellønnet bijob uden risiko for sin "lægeautorisation", når han tilsidesætter lægeetiske regler, og lægegerningen!

> Fadæserne vil blive lagt frem her <
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 19:19   #968
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

> GLADSAXE KOMMUNES "MOTTO" MÅ VÆRE, AT DEN MAND SKAL KNÆKKES" <

GLADSAXE KOMMUNE FORSØGER SIG NU MED ØKONOMISK KRAV FRA 2008.
EN TABT RETSSAG MOD LÆGEKONSULENTEN, SOM PÅ FORDRING AF KOMMUNEN TILSIDESATTE MINE JOURNALOPLYSNINGER OM MIT FUNKTIONSNIVEAU!

PS: JEG VIL IKKE BETALE FOR, AT EN "LÆGE" SKAL ØDELÆGGE MIT LIV!
http://www.benny-g.dk/Domstole.htm


Gladsaxe Kommune Søborg d. 22.10.2013
Center for Service
Byrådssekretariatet
Rådhuset
2860 Søborg.

Benny Gerhard. Opkrævningen

Modtaget RYKKERSKRIVELSE af 31.07.2013 og 26.08.2013

Med henvisning til mit brev af 2008 og 2009 til Center for Service.

Kære ”uhumane” kommune, nu er det 5 år siden jeg bad om, at få sendt gælden fra den tabte retssag mod kommunens ”misbrugte” lægekonsulent sendt til inkasso, eller eftergivet!

Gladsaxe Kommune sparede 2.141.064,85 kroner på at lyve om mit funktionsniveau som handicappet person, og bragt mig i en økonomisk knibe, hvorfor jeg nu er registreret i RKI.

Dertil kommer så, at jeg nu efterfølgende er kommet på pension, og har 5000,00 kroner mindre om måneden til at fungere for!

Rent fysisk er jeg blevet sat 25 år tilbage, set ud fra hvor meget det var lykkedes mig at genoptræne mig til efter min tilskadekomst, på tværs af lægers spådomme. Det tabte fysiske får jeg aldrig tilbage!

Citat: Brev af 20.08.2008
Eftergiv gæld – eller Inkasso?
Gladsaxe Kommune bør omgående – med henvisning til dette brev – droppe dette uhumane forsøg på gældsinddrivelse til, når kommune igen får lyst, eller straks igangsætte ”inkassosag” imod mig.
Jeg er kørt fysisk og psykisk i sænk af Gladsaxe Kommune, og kan ikke leve med, at jeg har en ”urimelig” gældssag hængende over hovedet.

Citat: Brev af 01.06.2009
Jeg skal med henvisning til mine breve af 20.07.2008 og 20.08.2009 fortsat fremsætte krav om, at Gladsaxe Kommune omgående iværksætter den i kommunens brev af 13. maj 2008 tidligere påmindelse om, at indlede en INKASSOSAG mod mig ved at have en gæld på 46.400 kroner til gode hos mig for advokatsalær i 2 retssager.

"I brev af "14. august 2008" afslår kommunen at iværksætte inkassosag imod mig under hensyn til min økonomi, men vil fastholde kravet imod mig".
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 02:07   #969
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uhumane? Tror det skal rettes til inhuman.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2013, 12:58   #970
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DETTE ER SENDT PR. MAIL TIL ALLE BYRÅDSMEDLEMMER I GLADSAXE KOMMUNE, MINISTRE, FOLKETINGSMEDLEMMER, PARTIER OG ALLE DE KLAGEINSTANSER DER IKKE KAN/VIL RETFÆRDIGGØRE LÆGEKONSULENTENS TILSIDESÆTTELSE AF SIT ANSVAR I HENHOLD TIL LÆGELØFTET OG LÆGEGERNINGEN!
SAMTLIGE KRITISKE UDTALELSER ER VEDHÆFTET MAIL (20 bilag)


PS: Se vedhæftet fil NEDERST.

Sendt til: Folketingspolitikere, Byrådsmedlemmer i Gladsaxe Kommune, Statsforvaltningen København, Datatilsynet, Ombudsmanden, Ankestyrelsen, Sundhedsstyrelsen, Lægeforeningen, Patientklagenævnet, Højesteret, Retten i Glostrup, Advokat Christian Harlang, - ,

Kopi til Retspolitisk Forening, Ugeskrift for Læger og Professor i Socialret Kirsten Ketsher.

Det er skræmmende, at det "ikke" er en læge der har ødelagt mit liv for stedse, men en kommunalansat mand, der har lægefadet som hovederhverv!

Ingen vil gribe ind og rette op på "fadæsen" med lægekonsulenters "RETNINGSLINJER" der ellers er klare nok men "ikke vedtaget ved lov", så lægen kan frit følge arbejdsgiverens (kommunens) anvisninger, og kan derved have et vellønnet bijob uden risiko for sin "lægeautorisation", når han tilsidesætter lægeetiske regler, og lægegerningen!

Socialminister Søborg d. 19.09.2013
Annette Wilhelmsen
Holmens Kanal 22
1060 København K

Kære Socialminister Annette Wilhelmsen.

Du må som ny minister på vegne af Socialministeriet og tidligere ministre gribe ind, og stå til ansvar for de skader jeg har lidt, på grund af en lægekonsulent der ikke har fulgt ministeriets ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenter, og dennes utvetydige funktion i kommunerne, som oversætter af borgernes læge- og speciallægeerklæringer!

Socialministeren må stå frem, og lovformeligt sikre retfærdighed og retssikkerhed overfor borgerne – de syge, de arbejdsskadede, de nedslidte og de handicappede – i brugen af lægekonsulenter i den offentlige sektor, i kommunerne!

Hvis socialministeren i fremtiden fortsat vil gøre brug af ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenter som tolke til oversættelse af ”rigtige” lægers lægeerklæringer, skal det være ansvarlige læger der kan straffes for, at tilsidesætte andre lægers oplysninger.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
Vedhæftede filer
Filtype: doc Soc. Annette Wilhelmsen 19.09.2013.doc (40,0 Kb, 285 visninger)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension