K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 12:20   #491
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Gladsaxe Kommune fratog mig – ”ved brug af løgne” – min livsnerve og sparede derved 2.141.000 kroner, og satte mig tilbage til ”kørestolen”!!!!

”10 års jubilæum” siden min debut i ”RITTER CLASSIC”

http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Resultatliste for Ritter Classic 1999

Placering Startnr. Navn Firma/Klub eller By Tid

1 356 Lars Thue Andersen Rolsted 03:29:10
2 46 Villy Skibby - 03:29:11
3 49 Steen Isaksen Ritter Cykler 03:29:12
5 6 Jesper Worre Danmarks Cykle Union 03:29:14
36 1 Miguel Indurain - 03:29:35
128 439 Benny Gerhard - 03:33:05 (Fredensborg – Hellerup 35 kilometer)
145 3 Ole Ritter Ritter Import 03:33:29


”DUMHED” – BETALER SIG IKKE! – Tilbage i kørestolen.
Jeg havde udsigt til et liv som handicappet på en ”INSTITUTION” hvis jeg havde fulgt lægernes forudsigelser, efter påkørsel af spritbilist da jeg deltog i et cykelløb.
Jeg var dog så heldig med min skade at mine lammelser forsvandt, og efter mange års hårdt slid lykkedes det mig at få mit tidligere sportsliv tilbage, men dog på et noget andet niveau.
Men jeg begik den ”dumhed”, at jeg efter at have været lammet i arme og ben havde sat mig det for andre ”usandsynlige” mål at jeg ville have ”et liv”, og op på cyklen igen.

Det var Ole Ritter der fik mig til at køre cykelløb som 37 årig. Derved jeg fik ideen til at deltage i RITTER CLASSIC motionsløb. Sammen med 2 af mine hjælpere til at hjælpe mig op på cyklen, og som følgesvende, formåede jeg som (tidligere cykelrytter) og resultatet af mange års hård og målrettet genoptræning, at gennemføre distancen på 35 kilometer fra Fredensborg til Hellerup i 1999.

Kommunen ”misbrugte” min sportslige succes, og fratog mig min hjælp.
Gladsaxe Kommune ”misbrugte” groft min ovennævnte præstation til at inddrage 75% af min hjælp. Kommunens sagsbehandler ændrede sagens faktuelle kendsgerninger til, at – ”jeg selv” mestrede at cykle på almindelig cykel over lange stræk – hvilket er umuligt med mit handicap. Efter 3 år uden hjælp, kan jeg i dag ikke mere cykle ude.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 18:50   #492
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Smile

”10 års jubilæum” siden min debut i ”RITTER CLASSIC”


Den 23. august 2009 "åbner" jeg RITTER CLASSIC i front af mange hundrede cykelmotionister i Tåstrup!


Jeg har aftalt med Ole Ritter, at jeg er forreste mand i Ritter Classic når starten går kl. 12,00 i Tåstrup.

Jeg skal kun køre en kort distance i Tåstrup by og skal have en til at løbe ved siden af, da jeg bruger min banecykel, p.g.a. manglende cykeltræning.

Der er jo TV på der, og jeg henvender mig til nogle medier.

Det var jo efter Ritter Classic at kommunen tog min hjælp, der satte mig mange år tilbage som handicappet.

http://www.benny-g.dk/index.htm

JEG GLÆDER MIG
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 20:18   #493
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Og jeg glæder mig med dig, Benny.

Håber at du får god mediedækning, og at der kommer ekstra fokus på din sag, så at der sker noget i forhold til dit hus og din økonomi !!!!!!

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 20:34   #494
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden


Jubiii.... fedt, du stadig har kampgejsten i dig... OG ikke mindst, at kæmper dig op på (jern)hesten igen.

Jeg skal helt sikkert se tv den dag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 22:06   #495
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up

Godt gået Benny med at fortsætte kampen. Håber også for dig at det kan få rusket op i din sag.

Får jeg mulighed for det? Ja så vil jeg komme til byen og se dig køre.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 12:14   #496
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

SÅDAN -Benny, dejligt at se du kæmper fortsat.

Jep, vil sidde klistret til skærmen denne dag og heppe på dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 10:15   #497
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mail sendt d. 20. august 2009

Kære POLITIKERE

Alle politikere, social- og retsordførere, partier o.a. der ikke har ønsket at ændre og retfærdiggøre Gladsaxe Kommunes fysiske, psykiske og systematiske nedslagtning af en handicappet person, er skyldige.

Gladsaxe Kommune har løjet om mit handicap og funktionsniveau, og gjort mig mere handicappet end nødvendigt.

Politikere, domstole, Datatilsyn og Folketingets Ombudsmand, lader kommunen blive retfærdiggjort da alle afviger fra, foretage undersøgelser. Socialforvaltningen Hovedstaden har ligeså afvist at igangsætte en TILSYNSSAG.

Venlig hilsen

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/index.htm



(mail til medier)
Den 19. aug. 2009 15.31 skrev Benny Gerhard <[email protected]>:


Ville dette være sket for en omtalt og kendt person (eks. Jason Watt)?

Når en person (cykelrytter) der som jeg blev påkørt og 100% invalideret og lammet i arme, ben og indre organer, og med udsigt til et liv på instution, efter 16 års benhård træning vender tilbage til cyklingen og cykler 35 kilometer i Ritter Classic, burde det være et "mirakel". Det kostede mig i stedet for min hjælp og min førlighed p.g.a. løgne fra kommunen. Jeg blev fysisk sat 15 år tilbage og erfarede, at jeg ingen retssikkerhed har i et retssamfund.

Tragisk jubilæum når jeg på søndag d. 23. august kl. 12,00 efter Ritter Classic feltets start bliver interwievet af Rico, og efterfølgende cykler mine sidste 200 meter på cykel, og dermed opgiver at få min tidligere førlighed fra 1999 tilbage. VI SES.

Gladsaxe Kommune fratog mig – ”ved brug af løgne” – min livsnerve og sparede derved 2.141.000 kroner, og satte mig tilbage til ”kørestolen”!!!!

”10 års jubilæum” siden min debut i "RITTER CLASSIC".
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:41   #498
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny det hjælper jo nok ikke meget at skrive at du har vores fulde sympati og at vi ville ønske at vi kunne ændre noget for dig , men vi vil helt sikkert komme og se dig cykle på Søndag så vi om ikke andet så der kan vise dig vores støttet

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 18:15   #499
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, Viper og jeg kommer også, og så håber vi at vi kan få oplyst startstedet, for Viper har, idag, prøvet at finde startstedet på nettet uden resultat; men vi kommer og hepper på dig og for at hylde din sportsånd

Håber der er andre der kommer og hepper på dig!!

Med venlig hilsen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 05:35   #500
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken dato på søndag.

Citat:
FN konventionen træder i kraft på søndag
FN's generalsekretær meddeler, at Konventionen om rettigheder for mennesker med handicap træder i kraft søndag 23. august 2009.

Danmark deponerede bekræftelsen på, at dansk lov er blevet ratificeret i overensstemmelse med konventionen i New York 24. juli. Derefter skal der ifølge FN's regler gå 30 dage, før konventionen træder i kraft.

Derfor bliver det altså søndag 23. august, der bliver skæringsdag for den nye konvention om rettigheder for mennesker med handicap.
www.clh.dk


Og så en yderst interessant nyhed om Retslægerådet.

Tja... lægekonsulenternes magt er åbenbart ubegrænset.

Citat:
De to forskere har gennemgået 51 sager fra de sidste 10 år, hvor borgere har forsøgt at få erstatning, og hvor Retslægerådet er blevet bedt om at udtale sig i sagen.

Det viste sig, at dommerne i alle sager med undtagelse af to fulgte Retslægerådets vurdering. Det svarer til mere end 95 procent af sagerne.

Kvinde med piskesmæld fik ikke medhold
De to forskere peger som eksempel på en kvinde, der fik afslag på erstatning efter et trafikuheld, som hun var uden skyld i, selv om både skadestuen, hendes egen læge, en speciallæge og Arbejdsskadestyrelsen havde udtalt, at hun havde fået en piskesmældslæsion.

Retslægerådet, der ikke havde set kvinden, mente derimod, at det var usandsynligt – og så tabte kvinden sagen i retten.
Citat:
Forskernes gennemgang viste også, at Retslægerådet i langt de fleste tilfælde udtalte sig til fordel for den myndighed eller det forsikringsselskab, som borgeren ønskede at få erstatning fra.
Citat:
»Det undrer os, at lægerne i Retslægerådet kan gå imod flere fagfæller uden at have set patienten«, siger Janne Rothmar Herrmann.
Jamen, Janne... det undrer sandelig også alle os her på k10... og det er ingen nyhed.
Men da herligt at se, at andre også undrer sig over lægekonsulenternes ubegrænsede magt.

Det vil vil da med glæde følge med i.


http://politiken.dk/indland/article772151.ece


Meeeen der er jo laaang vej endnu, for med det klagesystem, vi har, så er vi nok døde af alderdom, sygdom eller sult, før der sker noget.

For der er endnu en "forhindring", syge og handicappede skal igennem... nemlig igen, igen... årevis af ventetid.

Citat:
100.000 sager ligger hen

Den europæiske Menneskerettighedsdomstol er i den grad ved at drukne i sager.

Derfor kan den reelt set ikke længere tage stilling til de mange påståede menneskerettighedskrænkelser inden for en overskuelig årrække.

"Det kan tage op til syv år før en sag bliver behandlet", siger Stéphanie Lagoutte, seniorforsker på Dansk Institut for Menneskerettigheder.
Hør mere her om, hvad Jesper Tynell siger og skriver:

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../20/164944.htm

Benny....

Du og k10 må vist have heltestatus som er førstepræmier værdig.

Vi er med til at holde et hav af mennesker beskæftiget med at finde ud af, hvordan de kan undgå at give borgerne det, de ifølge loven skulle have haft (hvis det ikke liiiige var for lægekonsulenterne, hvis funktion vel egentlig rettere af økonomisk art end lægefaglig og måske juridisk, så de kan stoppe de huller, juristerne overså i loven. De har en stor funktion, så man kan opnå skattenedsættelser.).

Vi kan sikkert holde hundredvis af sagsbehandlere, fagkonsulenter, lægekonsulenter, byrødder, ankeinstanser, jurister, dommere, lovgivere osv. osv. beskæftiget. Der skal jo også være nye love, så det ser pænt ud på papiret, når man skal prale af, hvor "pænt" man behandler borgerne i Danmark.

Jeg vil udråbe dig til en helt, Benny, for hvad skulle alle disse mennesker lave, hvis de ikke var beskæftiget med at UNDGÅ at give dig hjælp.

Og så har du med lige netop din sag åbnet øjnene på vid gab hos mig nu, så det er helt klart og tydeligt, hvor råddent systemet er hele vejen ned til Menneskerettighedsdomstolen.

Og så sidder jeg her og filosoferer over, om det mon ikke var billigere at fyre hele bundtet... fra kommune og igennem hele klagesystemet og så bare give borgerne de ydelser, de vitterligt har brug for.

I dit tilfælde havde samfundet sikkert sparet mange, mange penge, hvis ikke der var lavet alle de krumspring for at undgå at give dig pengene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-08-2009 kl. 05:46.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension