K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2008, 18:11   #271
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Post

SÅ KOM STÆVNINGEN MOD MIG, FRA MIN BANK!

Gladsaxe Kommune "løj" om mit handicap, og fjernede 75% af min hjælp i 3 år. Jeg har selv betalt for nok hjælp, og bragt mig i gæld. Nu bliver jeg stævnet af Bank og risikerer, at miste mit hus, og alt!

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Når GLADSAXE KOMMUNE ikke har brug for mig som handicappet person, så stikker kommunen "en fed løgn" om at jeg kan klare mig selv, og fjerner min hjælp.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 19:43   #272
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Din sag er simpelthen så rystende, underligt at ingen på tinget ligesom vågner op... og hjælper dig.. måske det kan være en hjælp med ministerrokaden??
bombarder dem med spørgsmål..
eller hvad med en tur i tv.. god aften danmark eller noget...
jeg håber at der kommer en løsning inden du bliver hjemløs.. for kommunen mener vel heller ikke at du behøver et sted at bo... mon du kan få din hjemmehjlælp til at komme forbi bænken???
det er grotesk..
Sender dig mange tanker,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2008, 23:11   #273
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Huldra...

Der er ikke nogen der har lyst til at vågne op...hverken i folketinget eller Gladsaxe kommune...

Det ville jo kræve at de skulle indrømme at der er begået en mega fejl i sagen...og vær sikker på at der ikke er nogen af dem der har lyst til at indrømme de fejl...

Og da slet ikke regeringen.....de mener jo selv at de aldrig laver fejl...

Tænk engang...det ville jo medfører at de skulle betale en masse penge i erstatning til Benny...

Det er ganske uhyggeligt at der bare skal en enkelt løgn til at smadre en mands liv...det løber mig koldt ned af ryggen hver gang jeg tænker over det...

Det er virkeligt med til at ødelægge ens retfærdighedsans...og det er svært at bevare troen på vores velfærdssamfund..

Specielt når vi har en socialminister som så ikke engang vil besvarer breve fra denne handicappet mand som på uretfærdig vis er blevet frataget sin livsnødvendige hjælp....

Helt ærligt....det er fandme uhyggeligt...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2008, 16:01   #274
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
FOLKETINGETS OMBUDSMAND
Gammeltorv 22
DK-1457 København K

Benny Gerhard
2860 Søborg

www.ombudsmanden.dk [email protected]

Lægekonsulentudtalelser i sociale sager

Jeg har modtaget din e-mail og din telefax af 1. september 2008 - begge med bilag.

Dine henvendelser og det medfølgende materiale handler hovedsageligt om kommunale lægekonsulenters rolle i sociale sager.

I den forbindelse stiller du mig et spørgsmål om udtalelsen fra Gladsaxe Kommunes lægekonsulent i din sag. Blandt de bilag du har sendt mig, er en lægekonsulentudtalelse af 11. maj 2000 i din sag om hjælpeordning efter den dagældende § 77 i serviceloven fra speciallægekonsulent i almen medicin Claus Bjerregaard. Så vidt jeg forstår, mener du at denne udtalelse er urigtig, og at den har voldt dig stor fysisk og psykisk skade og desuden har kørt dig økonomisk i sænk.

Så vidt jeg forstår på det materiale du har sendt mig, har den pågældende lægekonsulentudtalelse været omfattet af behandling ved domstolene.

Ombudsmandens virksomhed omfatter ikke domstolene (§ 7, stk. 2, i lov nr. 473 af 12. juni 1996 om Folketingets Ombudsmand (ombudsmandsloven)).

Desuden skal en klage til ombudsmanden være indgivet "inden et år efter, at forholdet er begået" (§ 13, stk. 3, i ombudsmandsloven), ligesom ombudsmanden ikke kan behandle klager over forhold der kan indbringes for en højere forvaltningsmyndighed, før denne myndighed har truffet afgørelse (ombudsmandslovens § 14).

Ud fra dine henvendelser med bilag antager jeg at jeg - på grund af de begrænsninger der gælder for min virksomhed - er afskåret fra at foretage mig noget i anledning af din klage over indholdet af lægekonsulentudtalelsen af 11. maj 2000 i din sag.

Ud over det materiale der vedrører din konkrete sag, har du sendt mig kopi af et brev af 19. august 2008 med bilag fra læge Jytte Hestbech til sundhedsministeren. Dette materiale handler også om brugen af lægekonsulenter i sociale sager.

Jeg forstår at dette - mere generelle - materiale blot er sendt til min orientering, og jeg foretager mig derfor ikke noget i den anledning.

Samlet foretager jeg mig herefter ikke mere i anledning af dine henvendelser. Da din klage vedrører en bestemt lægekonsulent i Gladsaxe Kommune, Claus Bjerregaard, har jeg efter principperne i persondataloven orienteret ham om din klage. Jeg har - ligeledes efter principperne i persondataloven - orienteret Jytte Hestbech om din henvendelse.

Jeg vedlægger desuden de bilag du har sendt mig.

Med venlig hilsen
Jens Møller Direktør
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 12:45   #275
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har rykket DATATILSYNET for svar men fik at vide, at sage ikke kan fremskyndes.

Det betyder, at der går endnu en måned inden jeg kan forvente et svar!


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 21:18   #276
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DENNE MAIL SENDES TIL FOLKETINGETS MEDLEMMER OG PARTIER O.A.

Søborg d. 16 september 2008

”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.


Sundhedsstyrelsen er ansvarlig for, at lægen ikke står til ansvar for lægeløfte, lægeetiske regler og lægeloven (autorisationsloven).

Denne ”menneskenedbrydende” kvinde (Billede af KJ - nederst) har i sin egenskab af Socialminister har i 1998 sammen med lægeforeningen kreeret ”Fælleserklæringen” der er Socialministeriets retningslinjer for lægekonsulenter, hvor kommunen er lægens øverst ansvarlige myndighed.


Af Karen Jespersen

Kronik: Hvad er god socialpolitik?

To vigtige indsatsområder
Der er især to indsatsområder indenfor socialpolitikken, som vi skal prioritere for at sikre, at vi i det danske samfund bevarer sammenhængskraften. For det første må vi arbejde for at forhindre, at samfundet opsplittes i forskellige grupper, der oplever, at de ikke har noget til fælles. Parallelsamfund skal for alt i verden undgås. Vi må stræbe efter, at alle mennesker får lige muligheder for at opnå deres mål i livet. For det andet må vi sørge for, at borgerne også i fremtiden har tilliden til, at den offentlige sektor fungerer godt, og at den imødekommer borgernes berettigede behov. At den offentlige service så at sige er tilliden værd.

Tilliden til det offentlige skal bevares
Det andet af de to store indsatsområder for at bevare sammenhængskraften er, at borgernes tillid til de offentlige systemer skal bevares. Vi må til stadighed sørge for, at have et socialt system, som imødekommer borgernes berettigede behov. Det er vigtigt, at borgerne oplever, at de offentlige midler anvendes fornuftigt og i sidste ende er med til at skabe social tryghed og retfærdighed. Ellers risikerer vi, at tilliden til det offentlige forsvinder - og at mange vil søge ud af samfundsfællesskabet for at finde trygheden på andre måder. Udfordringen er derfor at sørge for, at tilliden til den skattefinansierede offentlige service bevares.

Kronik bragt i "Social Forskning" 20. december 2007.


Sådan blev jeg ”administrativt misbrugt” af Gladsaxe Kommune.

Efterveerne af at Gladsaxe Kommunes sagsbehandler stak lægekonsulenten en ”direkte løgn” om, at jeg som erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne, selv ”gik og cyklede” i lokalområdet har medført, at lægekonsulenten valgte at henholde sig til sagsbehandlerens ”urigtige” oplysninger, og tilsidesætte min egen læges faktuelle journaloplysninger. Dette har kørt mig i totalt fysisk, psykisk og økonomisk ruin.

Derved har det offentlige sparet 2.141.000 kr. på hjælp til en handicappet over en 3-årig periode, og har betydet at jeg fysisk er sat 10-15 år tilbage i forhold til tidligere års genoptrænede funktions-niveau. Mit handicap er det samme, men min fysiske tilstand er uden hjælp, blevet kraftigt forværret.

Det Sociale Nævn har den 25 maj 2005 omgjort Gladsaxe Kommunes afgørelse, og stadfæstet, at jeg er berettiget til hjælp i 24 timer i døgnet (168 timer om ugen) i henhold til Lov om Social Service. Da kommunen i 2001 ”løj mig ud af mit handicap” og fratog mig 75% af min hjælp, oppebar jeg hjælp i 128 timer om ugen!

Læs videre her... ”Diskriminerende” behandling af mine ”sociale rettigheder”.
http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm

Benny G. m
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 16-09-2008 kl. 21:50.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 11:15   #277
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her er da meget sigende, ikke?

På Amnesty's hjemmeside, hvor FNs internationale konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder beskrives, kan man læse nedenstående:


Citat:
d) skabe betingelser for at sikre ethvert menneske lægehjælp samt kur og pleje under sygdom.

FNs internationale konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder.
http://www.amnesty.dk/default.asp?page=733&lang=da

"Nogen" kender vist ikke den konvention... eller også ser det bare pænt ud på papiret.

Benny fik vist ikke "pleje under sygdom", fordi man ikke har skabt betingelser for at "sikre pleje under sygdom".

Jeg er bare grædefærdig over den historie her... og andre tilsvarende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 18:22   #278
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Post

DENNE MAIL SENDES TIL FOLKETINGETS MEDLEMMER OG PARTIER O.A.

Social FADÆSE sætter Domstolene SKAKMAT

Søborg d.19.09.2008

FÆLLESERKLÆRINGEN fra 1998 - i kontrast til mine besvarelser!

(Til samtlige statsamter, revaliderings- og pensionsnævn, Den Sociale Sikringsstyrelse og Den Sociale Ankestyrelse)

I forlængelse af Socialministeriets og Kommunernes Landsforenings orienteringsskrivelse af 28. januar 1998 om lægers opgaver i førtidspensionssager, der blev sendt til samtlige kommuner m.v., følger vedlagte fælleserklæring mellem Den Almindelige Danske Lægeforening og Socialministeriet om lægers opgaver i forbindelse med myndighedernes behandling af aktiverings- og pensionssager.
Socialministeriet, den 23. november 1998
Leif Sondrup

Fælleserklæring om lægers opgaver i forbindelse med myndighedernes behandling af aktiverings- og pensionssager

Man har det meste af 1998 gennem medierne kunnet få det indtryk, at der er uenighed om lægernes rolle i forbindelse med helbredsvurderingen som led i de sociale myndigheders behandling af især sager om mulig helbredsbetinget førtidspension. Der kan derfor være grund til for Lægeforeningen og Socialministeriet at præcisere:

(Brugte citater er fra Lægekonsulent Claus Bjerregaards brev af 11.05.2000 til sagsbehandler)

Mine bemærkninger med sort kursivskrift.

- at det er de sociale myndigheder (kommunen), der har kompetencen til at afgøre spørgsmålet om tildeling af førtidspension, (og andre sociale ydelser / min tilføjelse)


- at afgørelsen herom sker på grundlag af en samlet vurdering af relevante oplysninger, hvoraf lægelige oplysninger udgør en delmængde,

Citat: 1. Statusattest ved egen læge af 19.04.2000.

Klienten er en 55 årig mand, der efter en færdselsulykke i 1983 er delvis lammet, diagnosen er tetraplegia spatica (delvis spastisk lammelse af alle 4 ekstremiteter).

Klienten behandles med skinnefiksaktion om natten for at bedre kontrakturdannelsen og egen læge advokerer for, ”at der er behov for overvågning konstant fra hjælpeperson, undtagen i en 6 timers periode om aftenen”. Citat slut:



- at det påhviler kommunen nøje at beskrive formålet, når man indhenter lægelige oplysninger, så lægen kan indrette sin besvarelse i overensstemmelse hermed og medtage de oplysninger, der er relevante,

Citat: Lægelige sagsakter d.d. gennemgået i forbindelse med vurdering af berettigelse af hjælpeordning i henhold til servicelovens § 77 (i dag § 96). Særligt ønskes vurderet om der er lægefagligt ”pleje-/overvågningsbehov”.

Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, > ”som han mestrer at køre på over lange stræk”. <
> Sagsbehandler beskriver at klienten har behov for hjælp til at tørre sig efter afføring < Citat slut:



- at lægen i relevant omfang kan beskrive patientens funktionsniveau i forhold til eventuelle foreliggende sygdomme herunder også beskrive sygdomsreaktioner i forhold til forskellige arbejdsfunktioner,

- at lægekonsulenten bistår kommunen i sagsbehandlingen herunder vejleder kommunen om, hvordan patienten helbredsmæssige situation bedst dokumenteres.

Citat: Det er lægekonsulentens vurdering, at der en klar ”diskrepans” i vurderingen som beskrevet af egen læge, og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede. Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt, ”må det antages” at klienten ”ikke er berettiget” til den søgte hjælpeordning. Citat slut:


- Det er vigtigt, at samarbejdet mellem kommune og læge foregår og udvikles i overensstemmelse med disse principper, så der ikke for patienten opstår usikkerhed om beslutningskompetencens placering.

Citat: Umiddelbart skønnes det ikke relevant, at indhente yderligere lægelige oplysninger. Citat Slut:


- Eksempelvis bør en kommune afholde sig fra at anmode lægen om en udtalelse om, hvilken social ydelse patienten bør tilkendes.

Citat: Det er således lægekonsulent i almen medicins vurdering, at klientens helbredstilstand efter det beskrevne er af en sådan art, at han ikke falder ind under den ansøgte ordning. Citat slut:

Torben Petersen
Den Almindelige Danske Lægeforening

Karen Jespersen
Socialministeriet


Bemærkning:

I henhold til Socialministeriets ”retningslinjer” for lægekonsulenters medvirken i sociale sager, er det myndigheden (kommunen) der er lægekonsulentens overordnede, og dermed den ansvarlige for lægekonsulentens arbejde der hovedsageligt består i, at oversætte de til sagen indhentede læge- og speciallægeerklæringer. Lægekonsulenten må ikke vurdere og træffe beslutninger om en klients rettigheder til en social ydelse.

Landsdommerne i Østre Landsret fjerner bevismateriale:

Jeg anlagde erstatningssag mod Gladsaxe Kommune ved Østre Landsret, og tabte. Socialministeriets henvisning til, at kommunen er lægekonsulentens øverst ansvarlige, holder ikke ved domstolene!

Citat: …må retten – uanset speciallægekonsulent Claus Bjerregaard udtalelse af 11. maj 2000 og formuleringen af sagsøgtes afgørelse af 5. oktober 2000 – lægge til grund, at sagsøgte var bekendt med det reelle omfang af begrænsningerne i sagsøgerens mobilitet, og traf afgørelsen af 13. oktober 2000 under hensyn til dette. Citat slut:

Venlig hilsen

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 19-09-2008 kl. 18:53.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 03:05   #279
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny ja din sag bliver ikke minder ulden eller underlig det er helt sikkert , efterhånden ved man slet ikke hvad man skal sige mere , ikke andet end at vi alle her på siden hvergang vi deltager i andre forum debatter eller ligende sørger for at gøre opmærksom på din sag og ikke lade folk glemme den...

Liggyldigheden fra borgen viser mere om vores hjernedøde folkevalgte end om noget andet, det er som om at der er visse områder man bare ikke vil ind og røre ved, det er soleklart at man i et tilfælde som dit hvor man efterfølgende får at vide at man har handlet ukorrekt , burde om ikke andet så holde dig skadesløs...

men det tør man nok ikke erkende for man er hunderæd for alle de sager der vil komme efterfølgende hvor folk går økonomisk neden om og hjem fordi kommunen træffer forkerte og mange gange ulovlige beslutninger , alt sammen fra devisen går den så går den (og i din sag kunne man også godt mistænke at det var gode penge der var sparet i tiden det stod på )

Men man er godt nok magtesløs i din sag , jeg for min del vil blive ved med at bruge den som eksempel både i debatter og blogger jeg deltager i og når jeg kan komme til det ryger den også af sted til ministre og presse... men andet kan man desværre ikke gøre lige nu...

Kan kun sige at du kæmper en brav kamp og jeg er fuld af beundring over din måde at takle det på ikke mange ville have orket oven i det hele at kæmpe den kamp du gør,,,, så fortsæt med det vi er rigtig rigtig mange der bakker op om dig hele vejen ....

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 09:58   #280
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Post

MON DE SNART FÅR FINGEREN UD?

FOLKETINGET

Sundhedsudvalget Socialudvalget Arbejdsmarkedsudvalget
Christiansborg
DK-1240 København K
Tlf. +45 33 37 55 00 Fax +45 33 32 85 36

(Endnu ikke offentligt tilgængerligt)

19. september 2008
Ref.: SUU alm. del - Bilag 562, AMU alm. del - bilag 285 og SOI 1 alm. del - bilag 428

Benny Gerhard
2860 Søborg

På Sundhedsudvalgets, Socialudvalgets og Arbejdsmarkedsudvalgets vegne bekræfter jeg modtagelsen af Deres mail af 16. september 2008.

Deres henvendelse er omdelt til udvalgenes medlemmer og stedfortrædere, så de har mulighed for at gøre sig bekendt med den.

Da Deres henvendelse er omdelt som offentligt bilag i udvalget, kan den også læses på Folketingets netsted (www.ft.dk).

Med venlig hilsen

Jette Marlene Hansen
Kontorfuldmægtig

Brev af 16. september. http://www.benny-g.dk/velfaerdsministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension