K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2012, 15:14   #11
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Undskyld, min fejl - mente naturligvis ledighedsydelse! Tak for rettelsen.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 22:00   #12
manal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Lokation: Favrskov Kommune
Indlæg: 25
Styrke: 13
manal er ny på vejen
Hej Carmen,

Jeg hvade sagde nej til indstillingen til førtidspensionen, jeg fik tilkend fleksjob siden maj 2011 og siden har ikke været på arbejdsmarked som fleksjobber, men i stedet blev jeg sendt til Arbejdsmarked center nord for aprøvning men deres vurdering var at jeg kan kun klarer 15 timer om ugen, og min arbejdsevner er ubetydlige nedsat , og derfor ville hun indstille til FP , men jeg har boet her i 12 år og derfor vil jeg få brøkpension, jeg vile gerne på arbejdsmarked og prøve og se hvad jeg kan.
mit spørgsmål er: er det tiladt at min SB tvinger mig til brøkpension?
manal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 22:23   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med 15 timer om ugen, burde du være langt fra en pension
men et fleksjob, så er du helt sikker på de vil indstille dig til pension
det lyder i hvertfald usandsynlig, med mindre de direkte tænker på penge
at det er billigere og have dig på en brøkpension end fleks.

men nej en kommune kan ikke tvinge dig på pension, så længe du er¨myndig og kan tage vare på dig selv
så hvis du vil have et fleksjob, så kan du også få det.
med 15 timer om ugen, så har du alså stadig en arbejdsevne og burde slet ikke tænke på pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 22:42   #14
manal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Lokation: Favrskov Kommune
Indlæg: 25
Styrke: 13
manal er ny på vejen
tak for svaret MTVRV1,
Jeg har sendt e.mail til SB , fortæler hende at jeg vil arbejde og prøve hvad jeg kan for jeg har mange resourcer på mig , altså mange beviser fra Danmark, og jeg har bedt hende om hun skal hendviser mig til en job konsulent så jeg kan hjælpes ad og finde det rette job for mig men hun nægtede det og holdt fast at jeg skulle indstilles til FP.
Men i dag jeg har sendt en e.mail til Jobcenters chef og beder hende om at få tid hos hende for at snakk om mit problem.
manal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:16   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af manal Se meddelelser
Men i dag jeg har sendt en e.mail til Jobcenters chef og beder hende om at få tid hos hende for at snakk om mit problem.
Godt initiativ, Manal :-)

Husk at få tingene på skrift!

Og ha' meget gerne bisidder med til det møde - hvis dit ønske imødekommes -og lav gerne en lydoptagelse af mødet (det har du ret til, når du selv deltager i mødet, men gør det gerne skjult, for modsat har Jobcenters ansatte ret til at nægte dig at optage, hvis du spørger).

Der er KUN økonomisk bevæggrund for at nægte dig flexbevilling, som MTVRV1 også er inde på, med en arbejdsevne på 15 timer/uge er det langt fra en pensionsbevilling.

Håber nogen kommer forbi med lov & paragraffer til dig...


P.S. Man kan søge Flexbevilling på foreliggende dokumentationsgrundlag - det vil sige på de papirer, der ligger i din sag nu, arbejdsprøvning, lægefaglige vurderinger osv..

Sidst redigeret af Carmen; 30-08-2012 kl. 10:21.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:15   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Godt initiativ, Manal :-)

Husk at få tingene på skrift!

Og ha' meget gerne bisidder med til det møde - hvis dit ønske imødekommes -og lav gerne en lydoptagelse af mødet (det har du ret til, når du selv deltager i mødet, men gør det gerne skjult, for modsat har Jobcenters ansatte ret til at nægte dig at optage, hvis du spørger).

Der er KUN økonomisk bevæggrund for at nægte dig flexbevilling, som MTVRV1 også er inde på, med en arbejdsevne på 15 timer/uge er det langt fra en pensionsbevilling.

Håber nogen kommer forbi med lov & paragraffer til dig...


P.S. Man kan søge Flexbevilling på foreliggende dokumentationsgrundlag - det vil sige på de papirer, der ligger i din sag nu, arbejdsprøvning, lægefaglige vurderinger osv..
Hvorfor skriver i om fleksbevilling, Manal HAR jo netop en fleksbevilling og er flekser - fra Maj sidste år.
Problemet er jo ikke fleksbevillingen, men det faktum at Manals sagsbehandler ikke mener Manal kan få et arbejde og har vurderet at Manal bør have førtidspension i stedet, hvilket Manal jo ikke vil!!
Manal vil helst været på arbejdsmarked og gøre brug af sin fleksbevilling.

Det er jo sagsbehandleren der ikke vil gå med til det, fordi hendes arbejdsevne nu er vurderet til det ubetydenlige, hvorfor Manal nu er bange for, om sagsbehandleren ''bare'' kan dømme hende til en brøkpension, som hun jo ikke er interesseret i.....

Det er sådan jeg forstår det Manal skriver, eller tager jeg fejl??

Hov, det var ikke møntet specielt på dig, Carmen - kom til at quote ved en fejl.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:57   #17
manal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Lokation: Favrskov Kommune
Indlæg: 25
Styrke: 13
manal er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvorfor skriver i om fleksbevilling, Manal HAR jo netop en fleksbevilling og er flekser - fra Maj sidste år.
Problemet er jo ikke fleksbevillingen, men det faktum at Manals sagsbehandler ikke mener Manal kan få et arbejde og har vurderet at Manal bør have førtidspension i stedet, hvilket Manal jo ikke vil!!
Manal vil helst været på arbejdsmarked og gøre brug af sin fleksbevilling.

Det er jo sagsbehandleren der ikke vil gå med til det, fordi hendes arbejdsevne nu er vurderet til det ubetydenlige, hvorfor Manal nu er bange for, om sagsbehandleren ''bare'' kan dømme hende til en brøkpension, som hun jo ikke er interesseret i.....

Det er sådan jeg forstår det Manal skriver, eller tager jeg fejl??

Hov, det var ikke møntet specielt på dig, Carmen - kom til at quote ved en fejl.
Tak for det Helenekr,
Du har forstået det rigtigt hvad jeg mener, og der ingen fejl på det. Og det er faktisk er jeg meget bange at hun indstille mig til førtidspension og selvom jeg har ikke boet here i landet i kun 12 år so få jeg brøkpension og denne bestemt vil jeg ikke har.

Sidst redigeret af manal; 30-08-2012 kl. 13:03.
manal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 13:17   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes man her skal passe på med at skrive, at der er lang vej til pension mm. Er man først flekser, så er næste stop altså førtidspension. Og jeg har skrevet om det før herinde, men sagsbehandlere opererer altså med nogle andre værktøjer, når vi taler brøkpension som er en fed ''forretning'' for kommunen, da det er den absolut laveste ydelse som i rigtig mange tilfælde er lavere end kontanthjælp - flere lever endda for beløb der er omtrentligt med vores daværende starthjælp!

Jeg har set flere brøkpensionssager blive hastet igennem på grundlag, man ALDRIG ville accepterer på en ansøgning om almindelig førtidspension - ofte er det gået så hurtigt med tilkendelsen, at jeg hver gang har undret mig, om den hurtige tilkendelse skulle have noget med det faktum at gøre, at folk ikke kender nok til brøkpension, og kommunen derfor arbejder lige præcis så hurtigt, så folk heller ikke når at opfatte hvad der er der er ved at ramme dem - før end det ER for sent.......????

Jeg TROR (uden at vide det), at Manals sagsbehandler nu forsøger at true Manal med brøkpension - sagsbehandlere kan ofte finde på at true med alt muligt, når noget ikke lige går som de vil have det.
Folk bliver truet på økonomien, folk bliver truet med medicin, folk bliver truet på deres børn osv osv....hvis ikke lige man makker ret.

Det er MEGET fint Manal, hvis du kan få en tid hos jobcenterchefen - så kan du også fortælle om trusler omkring brøkpension og din angst for, om sagsbehandleren har magt nok til at iværksætte den, uden din accept.

Fortæl os endelig hvordan det kommer til at gå videre!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 15:15   #19
manal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Lokation: Favrskov Kommune
Indlæg: 25
Styrke: 13
manal er ny på vejen
Hej heelnekr1,

Chefen har ikke svaret endnu, jeg har været i jobcenteret idag og spørger hvis jeg kan godt snakke med hende altså chefen , men hvade en samtale med en borger, været igen eftter 2 timer men hun var stadig optaget, og jeg fik besked på at hun kan ikke træfes idag fordi hun er meget travlt hele dag og hun skal til møde.
manal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 23:18   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
P.S. Man kan søge Flexbevilling på foreliggende dokumentationsgrundlag - det vil sige på de papirer, der ligger i din sag nu, arbejdsprøvning, lægefaglige vurderinger osv..
Undskyld mange gange, Helene og Manal, jeg havde kun lidt tid i eftermiddags til at være på K10, var "kvæstet" også, og forsømte at genlæse indlæg no. 1.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad vil de sige med det der nono222 Politik og Samfund 5 29-02-2012 10:54
At sige fra... Solen Alt det andet 25 05-08-2010 14:43
om at sige et job op.. Hejdien Jeg har fået job. 0 28-06-2008 19:54
Jeg er ked af at sige det...men Stella Politik og Samfund 5 19-09-2006 21:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension