K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2015, 09:07   #1
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Modregning i kontanthjælp efter stop på arbejdsmarkedydelse

Hejsa alle sammen

Jeg stoppede på arbejdsmarkedydelse d.4/10 2015 og søgte derefter om kontanthjælp pr d.5/10 2015

For oktober måned har jeg så fået udbetalt 5000kr i kontanthjælp hvilket er ca 2600kr mindre end jeg mener det burde være (er ikke inde i alle de modregnings regler derfor jeg skriver herinde).

Kommunens respons er det er pga udbetalings tidspunktet for sidste arbejdsmarkedydelse.

Kan det virkelig passe at de må modregne på den måde når slut resultatet er man stilles overfor at skulle (over)leve for en endnu lavere sats en kontanthjælpen er ?


Det skal siges at jeg er ikke forsøger så satsen på arbejdsmarkedydelse er den samme som på kontanthjælp


har googlet en del rundt og kan bla læse at efterbetaling af sociale ydelser bla hvilket burde fritage en for modregning på den måde men det er vis der er sket fejl, det er vundetr ved en retsag med mere men ret mig endelig hvis jeg er helt forkert på den.
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 12:40   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iggibuh Se meddelelser
Hejsa alle sammen

Jeg stoppede på arbejdsmarkedydelse d.4/10 2015 og søgte derefter om kontanthjælp pr d.5/10 2015

For oktober måned har jeg så fået udbetalt 5000kr i kontanthjælp hvilket er ca 2600kr mindre end jeg mener det burde være (er ikke inde i alle de modregnings regler derfor jeg skriver herinde).

Kommunens respons er det er pga udbetalings tidspunktet for sidste arbejdsmarkedydelse.

Kan det virkelig passe at de må modregne på den måde når slut resultatet er man stilles overfor at skulle (over)leve for en endnu lavere sats en kontanthjælpen er ?


Det skal siges at jeg er ikke forsøger så satsen på arbejdsmarkedydelse er den samme som på kontanthjælp


har googlet en del rundt og kan bla læse at efterbetaling af sociale ydelser bla hvilket burde fritage en for modregning på den måde men det er vis der er sket fejl, det er vundetr ved en retsag med mere men ret mig endelig hvis jeg er helt forkert på den.
Jeg vil anbefale, at du klager over afgørelsen, dette skal gøres indenfor 4 uger fra du har modtaget den.

Ved at klage får du først kommunen til at kigge på sagen igen, og hvis de fastholder deres afgørelse sendes den videre til ankestyrelsen, som så kigger på den.

Du har intet at miste ved at klage, og måske får du medhold.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 13:02   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Arbejdsmarkedsydelse udbetales – ligesom dagpenge – bagud for henholdsvis 4 og 5 uger ad gangen.

Prøv i første pmgang at tjekke, hvilken periode din sidstudbetalte arbejdsmarkedsydelse omfattede.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 18:05   #4
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Hejsa til Jer begge og tak for respons

Sidste dag på arbejdsmarkedydelse var d.4/10 2015 hvor jeg så søgte om kontanthjælp d.5/10 2015

Den sidste periode på arbejdsmarkedydelse strakte sig fra d.21/9 til og med d.4/10 2015 hvor udbetaling var d.21/10 dvs det så var en fjorten dages periode jeg fik udbetalt på lidt over 4000kr hvor torsdag og fredag i uge 40 nåede ind i Oktober måned.

Planen er også at klage hvis de fastholder deres regnestykke men ville lige forhøre mig hvad i mon havde at sige til det eksempel

Det skal siges jeg så i fredags d.30/10 udbedte mig en mail hvoraf det fremgik hvordan de regnede sig frem til det jeg skulle modregnes hvilket jeg så slet ikke fik på trods af løfte derom,
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 18:08   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du får specifikationen i den kommende uge - fredag er jo ofte en kort arbejdsdag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 21:58   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iggibuh Se meddelelser
Hejsa til Jer begge og tak for respons

Sidste dag på arbejdsmarkedydelse var d.4/10 2015 hvor jeg så søgte om kontanthjælp d.5/10 2015

Den sidste periode på arbejdsmarkedydelse strakte sig fra d.21/9 til og med d.4/10 2015 hvor udbetaling var d.21/10 dvs det så var en fjorten dages periode jeg fik udbetalt på lidt over 4000kr hvor torsdag og fredag i uge 40 nåede ind i Oktober måned.

Planen er også at klage hvis de fastholder deres regnestykke men ville lige forhøre mig hvad i mon havde at sige til det eksempel

Det skal siges jeg så i fredags d.30/10 udbedte mig en mail hvoraf det fremgik hvordan de regnede sig frem til det jeg skulle modregnes hvilket jeg så slet ikke fik på trods af løfte derom,
Vær obs. på at de skal have modtager din klage inden 28 dage fra du modtog deres beslutning.
Så hvis det trækker alt for meget ud med deres svar så bliver du nødt til at klage uden svaret, så din klagemulighed ikke forældes.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 11:37   #7
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Jeg indsendte en klage i mandags d.2/10 og afventer nu respons fra den.

har dags dato d.5/10 stadigvæk ikke fået det regnestykket der ledte dem frem til modregning som blev mig lovet d.30/10.
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 17:48   #8
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Nu har jeg modtaget opgørelsen som viser deres regnestykke det er dog stadigvæk et stort ubesvaret spørgsmål for mig om de må modregne på den måde og er stadigvæk meget interesseret i at høre om nogen af jer VED om de må modregne i kontanthjælp når man har været på arbejdsmarkedydelse - meget identisk sats.

skrev også tilbage og fastholdte min oprindelige klage fra d.2/10

nogen der i den forbindelse ved hvor længe de må være om at komme med en afgørelse ? der har allerede gået 14 dage og havde i tankerne der nok kunne gå op til en måned
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 19:47   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har fået udbetalt for 14 dage d. 21/10 så er det i princippet når de penge slipper op at du får udbetalt kontanthjælp.

Det logiske vil være at give dig en mindre sats her 1/11, så din udbetaling fra d. 21/10 divideret op med 14 dage og ganget med 3-4 dage alt efter hvor de skiller, så den pr 1/11 tilsammen med den udbetalte kontanthjælp, udgør hvad der svarer til normal månedskontanthjælpssats. Her skal du så være meget obs på om de får brugt dit fradrag korrekt, eller om de bare har trukket en procentsats af hele beløbet.

Det er naturligt at korrigere, når du overgår fra 14 dags udbetaling og til månedsbetaling.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 23:17   #10
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Hej pip tak for din respons

jeg kan godt følge dig det giver bare ingen mening i mine øjne da det så svarer til at man skal leve for 1½ måned på 1 måneds indtægt/kontanthjælp. omvendt ville jeg godt kunne forstå en modregning ville finde sted hvis man havde en indtægt svarende til mere end selve kontanthjælps satsen og den så blev modregnet, men men. må vente og se hvad der sker i sagen det er ivertfald utrolig svært at finde noget konkret og sort på hvidt hvordan det er ellers er det bare mig der ikke forstår det skrevne korrekt.

btw det er ikke 14 dages udbetaling blot den resterende ydelse på AMY. den kører normalt også på måneds basis.
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension