K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 07:30   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
møde med pensionsnævnet

Hej alle

Jeg har søgt en §17 på foreliggende grundlag og fik af vide af sb, at jeg har mulighed og lov til at komme til første møde i pensionsnævnet. Hvad er jeres erfaringer med det?? Er det en fordel eller ulempe at møde op???

Mit problem er at jeg er medicineret på 8. år for tilbagevendende depression og er tilkendt fleksjob og har en psykiatrisk speciallægeerklæring der siger at tilstanden er varig og der ikke er flere behandlingsmuligheder, men en neurologisk psykolog har skrevet, at han mener, at jeg med rette hjælp kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked

Hvad vil i råde mig til????
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 08:15   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe der er muligheder er der ingen pension, så når der står, at der med rette behandling er en mulighed for, at du kan arbejde, så tror jeg det er spilt tid.

Men jeg ville da tage med, så de hørte din historie, fra din mund og så høre du også ,hva der bliver sagt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 08:18   #3
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Jeg vil råde dig til at være ærlig overfor dig selv og føle godt efter..hvis du mener at du har overskud til at sidde og forhandle om dit liv som var du en sæk kartofler så tag med..men sørg for at have en bisidder med,ikke nødvendigvis en fagperson ,men blot et menneske der støtter dig.

Det er vigtigt ikke at stresse dig selv unødigt,nu da du har de diagnoser du har,så at lade sagen gå sin stille gang er også en mulighed,måske den mest skånsomme for dig.

Jeg siger disse ting fordi du godt kan indstille dig på et langt sejt træk og du skulle nødigt gå "kold" allerede før du er startet.
Vælger du det sidste har du jo altid aktindsigt og kan komme med kommentarer eller rettelser til de kloge hoveders afgørelser.

Håber ikke jeg lyder for pessimistisk,men forvent det værste og lad dig blive positivt overrasket,i stedet for vica versa.

God dag
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:05   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som jeg læser indlægget, så er partshøringsfasen overstået, og der mangler kun nævnet?

Så kan du kun komme med indsigelser i forbindelse med en anke af deres afgørelse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 10:11   #5
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Som jeg læser indlægget, så er partshøringsfasen overstået, og der mangler kun nævnet?

Så kan du kun komme med indsigelser i forbindelse med en anke af deres afgørelse...
Nej, kisser har mulighed for at mødes med pensionsnævnet forud for afgørelsen. Den mulighed fik jeg også, dvs. at møde op den dag, de afgør sagen og evt. kæmpe sin sag.

Jeg valgte så at lade være, da det absolut ikke ville have gavnet noget. Det var både SB og jeg enige om. Han talte så min sag i stedet for.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:36   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Hej alle

Jeg har søgt en §17 på foreliggende grundlag og fik af vide af sb, at jeg har mulighed og lov til at komme til første møde i pensionsnævnet. Hvad er jeres erfaringer med det?? Er det en fordel eller ulempe at møde op???

Mit problem er at jeg er medicineret på 8. år for tilbagevendende depression og er tilkendt fleksjob og har en psykiatrisk speciallægeerklæring der siger at tilstanden er varig og der ikke er flere behandlingsmuligheder, men en neurologisk psykolog har skrevet, at han mener, at jeg med rette hjælp kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked

Hvad vil i råde mig til????
den erklæring fra neurologisk psykolog er den lavet efter du har fået fleks
hvis det er en gamle erklæring burde den ikke have nogen betydning

hele mening med et møde med et pensionsnævn er at man netop kan tale sin egen sag
personligt. Men man skal være psykisk stærk, for man kan også komme til at ødelægge mere end
det gavner.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:57   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit bedste råd, lad være at tage med! Jeg gjorde det heller ikke selv, og når der er tale om en partshøring, så man man tale om alt, men sagen må IKKE diskuteres. Partshøringen bruges typisk, hvis man lige for ''5 minutter siden'' fik afgørende nyt til sagen som man gerne vil have vedlagt.

Men har man ikke noget at tilføje til sagen i form af billag, speciallægeerklæringer oa, så skal man holde sig væk. Borgere SKAL have mulighed for denne partshøring såfremt de pludselig fik flere og nye informationer der kan have betydning for udfaldet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:01   #8
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Syntes du skal bede næstved kommune om at blive sendt til deres egen psykiater for en udredning og han bor i vordingborg, har selv stået i en lignende situation... hvor de sendte mig til ham... hvilket gav et positivt udslag for mig... så Held og Lykke til dig.

Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:06   #9
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
så længe der er muligheder er der ingen pension, så når der står, at der med rette behandling er en mulighed for, at du kan arbejde, så tror jeg det er spilt tid.

Men jeg ville da tage med, så de hørte din historie, fra din mund og så høre du også ,hva der bliver sagt.
Han er den eneste, der skriver at han mener, at der er behandlingsmuligheder efter at have set mig en halv time. Det han foreslår som behandlingsmulghed er afprøvet i 2007 og psykiatrisk center nord i Næstved, sagde i 2010 at der ikke er flere behandlingsmuligheder

Undrer mig at en læge kan ødelægge flere andres udtalelser
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:09   #10
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Jeg vil råde dig til at være ærlig overfor dig selv og føle godt efter..hvis du mener at du har overskud til at sidde og forhandle om dit liv som var du en sæk kartofler så tag med..men sørg for at have en bisidder med,ikke nødvendigvis en fagperson ,men blot et menneske der støtter dig.

Det er vigtigt ikke at stresse dig selv unødigt,nu da du har de diagnoser du har,så at lade sagen gå sin stille gang er også en mulighed,måske den mest skånsomme for dig.

Jeg siger disse ting fordi du godt kan indstille dig på et langt sejt træk og du skulle nødigt gå "kold" allerede før du er startet.
Vælger du det sidste har du jo altid aktindsigt og kan komme med kommentarer eller rettelser til de kloge hoveders afgørelser.

Håber ikke jeg lyder for pessimistisk,men forvent det værste og lad dig blive positivt overrasket,i stedet for vica versa.

God dag
Hej Buddha

Jeg ved, at det er et langt sejt træk. Jeg har været ind og ud af sygedagpengesystemet i snart 13 år og min hensigt var også at tage en bisidder med. Jeg ved dog ikke helt, hvad der foregår på de møder. Men hensigten var at forklare dem, hvordan undersøgelsen hos neuropsykolog (som iøvrigt ikke mener jeg fejler noget ) foregik og hvad der ligger til grund for hele min sag
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden på pensionsnævnet.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 30-10-2011 16:46
Pensionsnævnet Betina1953 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-07-2011 14:22
Hej Pensionsnævnet-Pensionsudvalget ?? Danmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-05-2011 23:26
Møde for pensionsnævnet mrsjette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-08-2010 19:43
Møde med Pensionsnævnet D9N Alt det andet 1 13-02-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension