K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2012, 10:30   #11
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg synes ikke du svarer på mit spørgsmål. Kan alle danskere være på overførselsindkomst? Det må vel være ok, for de betaler jo alle skat?
Spørger du igen og igen.

Der er svaret!

Om du ikke forstår det, eller ikke vil. Kan jeg ikke svare på.

Måske du manger noget livserfaring, til helt at gennemskue, argumentationen.

Du mangler selv at argumentere for dit synspunkt, da du selv postulere nogle synspunkter, uden at begrunde.

VH POpiae
Jeg synes faktisk jeg forsøger at argumentere i modsætning til dig og smækkerlækker.

Jeg prøver at forklare jer hvor pengene til omfordelingen kommer fra. Men I vil åbenbart ikke forstå.

I mit, indrømmet, gentagne og tåbelige spørgsmål, prøver jeg at bruge jeres logik. Med spørgsmålet forsøger jeg at komme frem til den væsentlig pointe: Hvor kommer pengene fra?

Der er nogle indtægter fra olie, bilisterne, cigaretter osv osv.
Men det ændrer ikke ved, at det som gør omfordelingen mulig, er at nogle arbejder og er produktive. Der er slet ikke noget kontroversielt i det og det har slet ikke noget med et dårligt menneskesyn at gøre.

Jeg synes det er super fint, at de bredeste skuldre bærer det største læs og at vi kan have anstændige overførselsindkomster til dem som er uheldige at blive ramt at sygdom osv.
Der er også mange som har betalt skat et helt liv og så pludselig havner på offentlig forsørgelse. De mennesker skal vi naturligvis tage hånd om som samfund.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 11:37   #12
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg kan sagtens forstå det, jeg ved godt, hvor pengene kommer fra - resten er vi bare uenige om.

Med hensyn til "vores logik", som du nævner, er jeg lidt usikker på, om du har forstået den.

Så synes du det er super fint, at de tungeste skuldre bærer de tungeste læs?? Det er bare ikke liiiiiiige nu, det gælder, men næste gang, så.....
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 12:47   #13
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jeg kan sagtens forstå det, jeg ved godt, hvor pengene kommer fra - resten er vi bare uenige om.

Med hensyn til "vores logik", som du nævner, er jeg lidt usikker på, om du har forstået den.

Så synes du det er super fint, at de tungeste skuldre bærer de tungeste læs?? Det er bare ikke liiiiiiige nu, det gælder, men næste gang, så.....
Jeg forstår godt hvad du mener. Er bare fuldstændig uenig

Ja jeg synes det er fint at vi har et velfærdssamfund, hvor de bredeste skuldre bærer det tungeste læs. Men det GØR de allerede og har gjort det længe. Selvom man fjernede topskatten fuldstændig og alle betalte samme skatteprocent uanset indkomst, så ville de bredeste skuldre STADIG bære det tungeste læs. Fordi de stadig vil betale rigtig meget i skat pga. deres høje indkomst.

Jeg synes det er OK at vi har en topskat, men jeg synes også det OK at grænsen for topskat forhøjes. Jeg synes ikke det er retfærdigt at ganske almindelige lønmodtagere skal betale topskat. Det har aldrig været meningen med topskatten.

At sige, at de bredeste skuldre ikke bærer det tungeste læs idag, fordi man hæver topskatte grænsen en smule, det er da en vist lidt af en vildfarelse efter min mening.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 23:54   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Almindelige lønmodtagere, der betaler topskat?

Hvor er almindeligheden?

"At sige, at de bredeste skuldre ikke bærer det tungeste læs idag, fordi man hæver topskatte grænsen en smule, det er da en vist lidt af en vildfarelse efter min mening. " citat fra jonas.

Ikke når det tages fra de der har allermindst. Den besparelse i skat topskatten giver, svare til en mangedobeltning af det der tages fra hver af de svage.(altså procentvis).
Derfor dur sammenligningen IKKE.

"Det betyder at vi alle betaler til sygehuse, skoler, uddannelse, dag- og døgninstitioner, politi, vores veje, og offentlig transport.
Og dette betaler alle ind til, uanset forbrug.

Dette gælder også dagpenge, førtidspension, og andre overførsler." citat fra mig.
Hvad er det lige du ikke forstår?


Det menesksyn du giver udtryk for, er at nogle jobs er mere værd end andre.
Det er denne grundholdning, som jeg IKKE er enig i.


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 11-07-2012 kl. 00:05.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 00:06   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hver tredje lærer og hver fjerde elektriker betaler i dag topskat, mens omkring hver femte metalarbejder og sygeplejerske betaler topskat"

Det er i min verden ret almindelige lønmodtagere....

Måler man på familieniveau er der endnu flere almindelige lønmodtagere, der rammes af topskatten. Eksempelvis er det omkring 1/3 af elektrikerne, HK’ere og pædagoger, der bor i en familie, hvor mindst en af de voksne rammes af topskatten. Blandt FOA’s medlemmer er det over 1/5, der bor i familier, hvor mindst en betaler topskat.

http://www.ae.dk/analyse/mange-almin...er-dag-topskat
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 00:10   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Disse topskattebetalere, så som lærer, sygeplejeske, elektriker mv., har jo end lederstilling for at opnå topskatten.

Jeg synes derfor at det er manipulation, af oplysningerne set i denne sammenhæng.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 12:24   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min søn fylder 20 år og betaler også topskat, han knokler som en vild for hver en krone og er stort set altid på arbejde - hvis han er en af de bredeste skuldre, så siger jeg tak for kaffe! Han arbejder på McDonalds og kan se pengene forsvinde som tørt sand mellem fingrene, synes han fortalte han betaler 15% i topskat fordi han tjener over 390.000 kr....

Mine børns lærer betaler topskat og er ikke i nogen lederstilling, men har været lærer i X antal år og har en inspektør over sig...


Min nabo som er kok betaler topskat og er ikke i en lederstilling men er kok i en privat virksomhed og har en chefkok over sig.....

Det her rammer altså også helt almindelige mennesker som IKKE er i en lederstilling. Min søn er maneger, men bliver snart 1 assistent, men har som sådan ikke en lederstilling - han arbejder bare hurtigere end de fleste og tager de vagter ingen andre gider tage (nat og dag).....mest nat.

Selvfølgelig skal den lille mand på gulvet der knokler røven ud af bukserne ikke betale topskat.

Når jeg tænker på ledere, så tænker jeg direktører, ejere, inspektører, og topchefer på højere niveau, og hvor de ikke bare liiige tjener 390.001 kr, men som VIRKELIG tjener over og hvor topskatten ikke føles langt ind i privatlivet, og som allerede har etableret sig....

Jeg under fandeme min søn en topskatte lettelse og bare 5000 kr ville gøre tricket, for så kunne han lige holde sig under grænsen og beholde de 15% selv.

Som det også tydeligt fremgår af mit link, så ER det altså også helt almindelige mennesker det går ud over, som hverken er ledere eller andet, men som bare gerne vil nikke den en skalle i en kortere/længere periode. Og jeg kan umuligt forestille mig, at det var meningen med topskatten at den skulle ramme så skævt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 12:38   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Såfremt pristalsudviklingen i relation til lønudviklingen fra 2016 bliver højere - så bliver den nye beregningsmetode en fordel for overførselsmodtagerne. Lad os komme af med finansieringen af SATS-puljen omgående. Her "snydes" modtagerne allerede i dag for ca 500 brutto pr måned.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 13:35   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er også derfor de laver topskatten om - fordi det aldrig har været meningen at det skulle ramme folk som helenes søn el.elektrikeren el.en normal lærer el.kok osv..jeg synes det er fair nok de får lidt mere selv..
el.ka det jo ikke gå får folk som helenes søn at tage de sure nattevagteer..mener - det er omkring 21 procent der idag betaler det..synes jeg at ha læst engang - men er ikke 100 procent sikker..
topskatten er meningen bankdirektører.ministre osv skal betale..ik såkaldt alm.mennesker..min mand arb.8o timer om ugen og betaler ca 6o procent i skat,men synes det meste forsvinder og guleroden er væk..han siger han vil til at arb 37 timer som alle andre..ja så ryger der mindre i statskassen - men hvorfor slide sig selv op og intet få for det
jeg ka sådan set godt forstå der er kommet oprør...og desværre har carina været med til det..det hører og læser man alle steder..
jeg er selv ftp og siger ikke vi skal ha mindre..men hvorfor skal alm mennesker straffes v.at knokle og så betale topskat..det er ulogisk
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 14:39   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lad mig med det samme slå fast, at jeg heller ikke synes vi skal have mindre! det er slet ikke der jeg vil hen.

Men jeg har altså en forståelse for, at der render en masse mennesker rundt (mener det er mere end 700.000 arbejdere) der betaler topskat, men som altså knokler for deres penge, og som ikke som direktøren, kan holde hviledage og træde ind i flot jakkesæt og spise middag ude kl 18 i samme fine jakkesæt, fordi han ikke lugter af sved, men som alene tjener RIGTIG MANGE penge, blot ved at holde øje med andre.......når han altså ikke laver nogle andre spændende ting.

Bare tag min søns chef (ejeren af den McDonalds han arbejder i), han er der stort set ALDRIG! Når han endelig kommer, sidder han solbrun og lækker og kigger ud på sin åbne sportsvogn, mens han får sig en sludder for en sladder med dem han har ansat til at tage det tunge læs. Og sådan er dét, det skal være sådan. Men det skal da ikke OGSÅ være dem der tager det tungeste læs, der skal betale topskat - i mit univers, burde være ejerne som tjener mest på hele forretningen, uden egentlig at gøre så meget andet, end at hyre og fyre de rigtige mennesker......

Tag lederen over i børnehaven, også topskatte betaler - hun er på gulvet PRÆCIS som alle de andre + hun også sidder med alt papirarbejdet! Hun kommer heller ikke let til sine penge, og kan heller ikke (selvom det er en leder stilling) ikke slappe mere af eller på anden måde se pengene på kontoen med følelsen af, at de er der pga minimal indsats....
OFTE når jeg kigger derover (jeg bor lige overfor) så kan jeg se hun sidder der til kl 21 om aftenen, på trods af institutionen lukker kl 17 og hun selv har åbnet kl 07.
Hér synes jeg heller ikke det er rimeligt at hun bliver berørt af topskatten. Det er også en forkert der holder for, får gu er hun EJ en af dem med de bredeste skuldre - og nu skal hun også have en ny hofte fordi hun er nedslidt og er voldsomt smerteplaget.....

Jeg kommer ALDRIG til at gå ind for den slags fup der går ud på at vildlede borgerne til at tro, at alle disse mennesker er rige og derfor bare skal betale deres SKAT med et smil.....
Indrømmer så, at jeg selv har været en af dem! Men efter jeg begyndte at tjekke med de mennesker jeg har i min nærhed og deres lønninger, så måtte jeg erkende, at jeg havde taget fejl og jeg var faktisk DYBT RYSTET da det gik op for mig, at de betalte topskat.......

Og fordi man er leder, måske som afdelingssygeplejerske, så betyder det jo ikke at de ikke har fortjent en god løn. Det betyder jo reelt bare, at de løber dobbelt så stærkt som deres kolleger og tager alt det **** ingen andre gider tage + at de også stadig udføre deres arbejde og må stå for skud hvad enten det er ris eller ros.
Men flå dem da bare i skat ''fordi de har de bredeste skuldre''

Og husk, at det ikke kan betale sig at være flittig og gøre en ekstra indsats.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tak for hjælpen, revalidering igennem nåleøjet! Mariba Alt det andet 7 21-12-2012 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension