K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 19:21   #1
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Indstilling til fleksjob og hvad så??????

Hej alle på K10
Har muligvis afsluttet min arb prøvning og blev af min virksomhedskonsulent indstillet til fleksjob.
Det endelige sammenfattet papir som den endelige konklusion står på for jeg den at se??? og hvordan er så proceduren for det næste der skal ske??
Har fået tilbudt et fleksjob der hvor jeg er
Nogen gode råd
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:10   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Bed din virksomhedskonsulent om at få det på skrift, at du er blevet fleksjobber.

Din kommune skal lave en kontrakt med den arbejdsgiver, som du skal arbejde for. Du kan hos din virksomhedskonsulent bede om at få en kopi af det. Det har jeg gjort, så jeg ved, hvad der står af skånehensyn og timer osv...

Du kan også bede om at få et fleksjob-bevis, som du evt. senere kan bruge, hvis du senere vil søge et andet job eller skal søge et nyt, såfremt du blev ledig igen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:24   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Din sag skal først, fremlægges for et team i kommunen, derefter bliver du indkaldt til et møde med sagsbehandleren, som vil fortælle dig hvad der vidre skal ske.
Om du er blevet visiteret el. ikke er. flexjob.
Det er ikke jobkonsulenten der beslutter om du bliver visiteret.
Hvis kommunen gør det de skal, så skal de hjælpe dig med at finde et job, du kan blive sendt på et kursus for at lære at skrive ansøgninger (AS3).

Sådan forløb min sag, godt nok i 2006, men tror ikke tingene har ændret sig så meget på 5 år.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:41   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

jeg har selv lige fået atvide min sb indstille mig til fleksjob

jeg har så været til møde med sb om min resourcepr. om jeg synes der manglede noget.

sb. vil så føre dette til plus det hun har, derefter sende resourcepr. til mig hvor jeg godkendet denne, hvis jeg er enig.

derefter sender min sb. sagen i samråd ( det hedder det i min kommune, det er dem der tager stilling til om sagen går videre ).

derefter videre til dem der afgør om jeg får bevilligede fleksjob

da jeg var til møde med min sb. omkring resourcepr. havde hun været fornuftig
nok, så hun havde også indkaldt jobkonsulent, så vi talte om, hvad jeg godt kunne tænke mig at arbejde med/i og dette vil vedkommende så arbejde videre med.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 07:28   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
da jeg fik fleksjob, var jeg i arb. prøvning de sagde, at de gerne ville ansætte mig, som fleks og det skrev kommunen så et brev om som jeg godkendte og jeg var ansat nemt og smerte frit, det var i Herning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 19:52   #6
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Tak for jeres svar. Men det er godt nok noget usikkert at stå i selvom jeg er rimelig velbeskrevet af diverse speciallæger som siger at jeg SKAL afholde mig fra alt arbejde med armene over skulderhøjde og arb stillinger med armene ud fra kroppen er det åbenbart ikke nok til at vurdere min endelig situation): Men er der nogen der har en ide om at nu jeg rent faktisk har et evt kommende flex job på hånden hvordan kommunen så vudere. Er dybt taknemmelig for denne side
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 22:28   #7
tara21
På vej til at lære K10
 
tara21s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 3
Styrke: 0
tara21 er ny på vejen
Unhappy skynd dig at sige ja

du vil få 80 % af dagpenge satsen og så modregner de evt pensioner , erstatniger

jeg er gået netto altså efter skat 9000 kr ned i forhold da jeg fik sygedagpenge
tara21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 22:45   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Læg mærke til at der IKKE skal modregnes i ledighedsydelsen for pensioner :

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=133006

Se § 12, 14)

Denne nye bekendtgørelse har betydning for alle,
der tidligere fik modregnet i ledighedsydelsen
for de delvis arbejdsgiverbetalte pensioner,
der er i udbetaling p.g.a. nedsat erhvervsevne.
( typisk fleksjobvisiterede )
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:34   #9
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
ok tak for svarene men er der nogen der har erfaringer for hvordan en kommune vil reagere når de inden endelig vurdering til fleks eller lign ved at klienten har et fleksjob på hånden og det altså ikke er kommunen der skal hjælpe med at finde et job og er det virkelig rigtigt at det endelige stk papir med selve indstillingen til det særlige udvalgsmøde at man ikke selv får det at se INDEN mødet?????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 10:14   #10
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
ok tak for svarene men er der nogen der har erfaringer for hvordan en kommune vil reagere når de inden endelig vurdering til fleks eller lign ved at klienten har et fleksjob på hånden og det altså ikke er kommunen der skal hjælpe med at finde et job og er det virkelig rigtigt at det endelige stk papir med selve indstillingen til det særlige udvalgsmøde at man ikke selv får det at se INDEN mødet?????
Er der nogen der ved noget om det????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr rehab´s indstilling til fleksjob, skal den følges ? mookmik Spørgsmål ang fleksjob 14 28-05-2013 13:16
Positiv indstilling til fleksjob Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 3 15-07-2011 08:24
Sagsbehandlingstid af fleksjob indstilling Batman Spørgsmål ang fleksjob 4 25-05-2011 09:25
Indstilling til ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-09-2009 18:56
Om §18 og indstilling Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-12-2008 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension