K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 17:16   #1
Kawida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2007
Lokation: Albertslund
Alder: 39
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kawida er ny på vejen
Førtidspension VS medicin

jeg har lige fået godkendt ftp fra 1 april. hvilket er rigtig dejligt og glæder mig sådan til at få ro omkring mig. men så slog det mig ? hvad med medicin, skal man selv betale det ?
har før fået det betalt pågrund af jeg var på bistand.
jeg får 3 slags medicin, for ca. 3500 om måneden - og hvis jeg selv skal betale det, er jeg lige vidt nemlig. håber virkelig jeg kan få hjælp til det, bare at skulle betale lidt selv ville være fint, men kan ikke klare ay betale det hele selv

nogen erfaringer med dette ?
Kawida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 17:26   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Tilskud til pensionister og kronisk syge

Pensionister, handicappede og personer, hvis økonomi er særlig vanskelig, har mulighed for at få økonomisk hjælp fra kommunen til at betale udgifter til medicin.
Kronisk sygdom

Hvis du lider af en kronisk sygdom, kan din læge søge om bevilling af såkaldt kronikertilskud til dig. Der lægges et loft over, hvor meget du selv skal betale for medicinen. Loftet er en egenbetaling på 3.370 kr. årligt.

læs resten her :
https://www.borger.dk/Emner/sundhedo...ield2Bookmark4

Hjertelig tillykke med du er blevet Førtidspensionist, håber det giver dig lidt ro
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 08-03-2009 kl. 17:29. Årsag: tilføje
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 17:28   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kawida, tillykke m ftp og ja, det er uendeligt dejligt at få ro på

ang medicintilskud ja, så er der en henvisning/link her fra siden:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...medicintilskud

- der står en masse om dette. Håber du kan bruge det til noget ellers prøv i søgefeltet at skrive: medicintilskud -så dukker der en del sider op om emnet.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 21:19   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er flere muligheder.

Kronikertilskud, som nævnt.

Enkeltydelser.

Men også §100.

Men begynd hos din egen læge, som kan rådgive om kronikertilskud.

Dernæst hos pensionsafdelingen i din kommune, hvor du søger om enten enkeltydelser, som baseres på dit budget.

Eller §100, som INTET har med dit budget at gøre, men som til gengæld er svær at få bevilget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 21:50   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Kawida

Hjertelig tillykke med du er blevet førtidspensionist.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 23:47   #6
Kawida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2007
Lokation: Albertslund
Alder: 39
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kawida er ny på vejen
mange tak for tillykke, er bare så glad for den gik igennem

jeg vil søge lidt her på K10 og læse de links i har sat ind
Kawida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 01:22   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil lige sige at vi ikke skal glemme den alm rabat der kommer på apoteket efterhånden som vi poster penge ud i vores medicin forbrug ...

Mine piller er så billige at jeg er monster lang tid om at nå de 800 kr men henter da engang i mellem webs piller og er ved at gå bagover når de siger prisen lige efter et nyt år er startet

Gider ikke lige at rejse mig op efter en bon men ved at ved 800 kr (altså når man har købt for 800 kr ) så får man 50% rabat men hvis du har medicin udgifter for 3500 om måneden så er det bare ned til din læge så burde der ikke være nogen problemer med at få kroniker tilskud overhovedet

og tillykke med pensionen
  Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 03:57   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skl lige være opmærksom på enkelt tilskuddet også... det er ret misvisende, har man en gang fået det gælder det altid.

Det gives til de præparater som ikke udløser CTR tilskuddet (du ved man køber for x kr og tilskuddet stiger så egenbetalingen falder) Tilskuddet gør at det tæller på helt alm vilkår på ens CTR konto.

I nogle tilfælde er det bedre at få enkelt tilskuddet end kronikker tilskuddet, det afhænger af egenbetalingen er den under de der 3.410 kr om året (2007 kvote) Men det gælder altså kun hvis det medicin man får ikke er tilskudberettiget, det er nemlig ikke alt der er det, bla er ADHD medicin ikke, der er en 100% egenbetaling, for mit vedkommende på 22 kr dagligt, for mange er den på mere end det tredobbelte... ja det er totalt sindsygt *ss* men så er det jo godt man kan få tilskud )

På følgende side står en heeel masse om div former for tilskud http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....ronikertilskud
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sat op i medicin jyttels Alt det andet 2 26-05-2011 10:07
medicin sushjer 1 Alt det andet 6 25-05-2011 09:52
Medicin Samu Alt det andet 5 09-05-2011 22:13
Ny medicin JWI Dit og Dat 3 01-02-2011 02:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension