K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 12:12   #1
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Angry Arbejdsprøvning i hjemmet

Hej Alle

Jeg har brug for et godt råd...hurtigt.

Jeg er af læger, speciallæger m.v så småt instillet til FTP, og selv lægekonsulentens udtalelse er for så vidt okay og fair.

Men kommunen har som et sidste forsøg indvilliget i at jeg evt. kunne få en let arbejdsprøvning med hjemmearbejde - hvilket jeg også selv vil syntes er okay, sålænge der ikke er for mange deadlines m.v

MEN nu har jobkonsulenten bedt mig om SELV hurtigst muligt at finde 3 steder jeg skal kontakte for sådan en ordning....det kan jeg bare slet slet ikke overskue, eller finde energi til. Sig mig...er det ikke hendes arbejde ?

Hilfe, help, sos, og hjælp.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 12:56   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Jeg kunne mærke en større psykisk rutshetur var unde rkraftig anmarch...så jeg har skrevet en mail til jobkonsulenten hvori jeg skriver at jeg ikke kan magte selv at stå for at skabe kontakt til evt. firmaer, og at jeg håber hun med sin store kontaktflade, kan hjælpe med at skaffe opgaver til brug på en hjemmearbejdsplads.

Så nu bliver hun nok pissed...igen igen. Vores kemi dur nemlig slet slet ikke sammen.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 13:20   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du er ikke forpligtet til at finde en arbejdsprøvning selv men du har lov til at finde en selv...det er i sidste ende jobkonsulentens rolle at finde noget til dig , det er deres job ! Håber det hele går godt..

Jeg forstår ikke helt det du skriver....vil du hellere have et fleksjob ?

Hvis du skal have førtidspension hvorfor skal du så have hjemmearbejde ?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 13:45   #4
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej Stella

Speciallægeerklæring, tidligere arbejdsprøvninger m.v har vist at jeg er stort set uarbejdsdygtig. Sagsbehandleren vil indstille til pension - men syntes sideløbende at vi skulle (efter lægekonsulentens forslag) prøve at stable nogle hjemmearbejdstimer på benene.

Egentlig ønsker jeg selv at få den FTP - men jeg er jo også bange for at de bare smækker pengekassen i. Mine sygdagpenge udløber defenitivt pr. 31.3 ...så vi har travlt som sagsbehandleren udtrykker det.

Hun skulle i sidste uge have lagt min sag frem for Socialchefen for at høre hans mening om vi skulle søge FTP NU eller afvente. Jeg må jo så kunne konkludere at han ikke har ment der var grund til at søge nu, før evt. arbejdsprøvning i hjemmet var afprøvet.

I speciallægeerklæring står, at min ehversevne er nedsat til under 1/3 og at en yderligere arbejdsprøvning vil forværre mit helbred.

Konsulenten konkluderer at mit helbred er for dårligt til evt. revalidering...men åbenbart ikke til arbejdsprøvning ????
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 13:58   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jamen skal det så være et skånejob sammen med en førtidspension ? ...eller vil de prøve at få dig i fleksjobordningen ?

Jeg syntes det lyder lidt som om de trækker dig rundt i manegen...men det vigtigste er hvad du selv ønsker...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 16:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bumblebee jeg kan godt følge dig

Men jeg har lidt svært ved at se hvordan kommunen vil have dig i arbejdsprøvning hjemmefra, og hvad er det lige de tænker på ....

Jeg er feks visiteret til fleks, det er baseret på arbejdprøvninger ude, men i min ressourceprofil og i det til jobcenteret står der at det så absolut vil være at fortrække at jeg arbejder hjemmefra , og i sidste instans meget tæt på mit hjem...

Beskeden fra jobcenteret her er så ...

Det kan ikke lade sig gøre at skaffe hjemmefleksjob.

Jeg har været i praktik med et hjemmejob, men oplæringen forgik på virksomheden, og så skulle jeg sidde hjemme hver dag mellem 9-17 min 4 time om dagen og ringe med salg ...

på den måde kunne jeg selv tilrettelægge hvornår jeg ringede og tilpasse det med mit behov for hvile....

men der var deadline , og der var salgskvoter og usikkerhed .. så alt i alt ikke et job jeg ville prøve hvis det var mig ....


Du er i din gode ret til at forlange at jobcenteret skal skaffe dig den jobprøvning, det er kommunens ide og sådan en ide kan man ikke bare smide på bordet man må følge op på den også....

Hjemme arbejde hænger ikke på træerne jeg er medlem på en side hvor igennem man kan søge hjemmearbejde. men alle job går til pensionister og studerende og er vildt underbetalte og jeg er kun kommet af med penge som medlem men er aldrig kommet i nærheden af et job ....

Så hvis kommunen har ideen så bør kommunen også have løsningen
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 11:49   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...min læge fortalte mig, at han kender til flere kollegaer der har en flexer arbejdende hjemmefra! De tager sig af tidsbestilling, lettere forespørgsler og kan med tiden give svar på prøver fra laboratorier, samt skrive fornyelse af recepter ned - som de så ringer/faxer ind til lægen.
Foruden en god løn, og måske indhold i livet, så får de også fri telefon/internet. Min læge snakkede noget om, at der bliver oprettet et ekstra tlf nummer på ens hjemme adresse som så KUN har noget med tidsbestillinger, når man så ''har fri (eller spisepause) så sætter man telefonsvaren til.
De fleste passer så telefonen fra 10 -12, har en times spisepause, og passer så telefon igen fra 13-14, nogen gange fra 13-15.
Men i mine ører lyder det som en genial ide - hvis jeg engang skulle få mod på et job, så skulle det være sådan noget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 11:52   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
heleneKr den har jeg ikke hørt før, men det lyder da ret genialt også når man tænker på den tid man kan frikøbe til de ansatte i lægehuset som ikke har tid til meget andet end telefonsamtaler når der er telefontid....
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 12:06   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg synes også det lød som en rigtig god ordning, blev næsten fristet
Tænker på alle de læger vi har i Danmark, der burde jo kunne komme pænt mange flexere med. Og tænk at at ende sine dage som flexer som lægesekretær, wow da, det er da et godt tilbud!
Og jeg tror VIRKELIG det er en hyggetjans samtidig med man får noget fra hånden. Tænk at kunne sidde hjemme i sit gode trygge hjem i morgenkåbe og bon-hår med kaffekop og notesblok, og alligevel arbejde!!

Sidst redigeret af Hejdien; 26-02-2008 kl. 12:40. Årsag: Quote fjernet det var indlægget lige ovenover der var quotet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 12:42   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det var da værd at overveje jeg har godt nok aldrig hørt om den tjans før , men når jeg er rask og skal i gang igen vil jeg da helt klart foreslå min jobkonsulent det og se hvad han siger til den
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobafprøvning i hjemmet Webneren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-08-2013 07:58
funktionsbeskrivelse i hjemmet Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-12-2011 16:25
Aktiveres i hjemmet sun-lady Fremtiden for fleksjob og førtidspension 18 26-06-2009 00:20
UDE OG HJEMMET Lynge Dit og Dat 11 16-12-2008 08:57
Hjælp i hjemmet zuza Nyt om loven 20 13-11-2008 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension