K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 18:23   #21
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
..........

Sidst redigeret af Lotus1; 18-05-2011 kl. 18:10.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 19:37   #22
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej igen EE.

Du skal søge aktindsigt hos den instans, der har sendt afslaget. Det er også dertil, klagen skal stiles.

Du kan bestille aktindsigt via mail, så går det hurtigere.

Klagen synes jeg, du skal stille op i punktform. Klart - tydeligt - kort - konkret.

Under hvert punkt henviser du til de sagsakter, der ligger i din sag - fx ingen restarbejdsevne (se rapport fra arbejdsprøvning ) eller stationær (se speciallægeerklæring)

Og så synes jeg, du skal skrive som slutbemærkning, at du er helt sikker på, at din sagsbehandler ikke ville have indstillet dig til pension, hvis hun ikke var helt sikker på, at du var arbejdsprøvet i den udstrækning, lovgivningen foreskriver for at afklare din arbejdsevne - eller mangel så samme - din helbredstilstand taget i betragtning.

Også det med at din læge vil sygemelde dig, hvis du skal arbejdsprøves yderligere, skal med.

Og så er det ret vigtigt at medsende speciallægeerklæringen fra TAE.

Det er et spændende projekt, du skal i gang med - selv om du gerne ville have været foruden.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 17-05-2011 kl. 19:43.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 19:59   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
WHAT!!!!

Dét er simpelthen for langt ude!
Skide være med det, klag, klag, klag!!

Ud over, at jeg synes det er ufatteligt, og helt utroligt træls for dig, så er jeg sku også som fagperson fornærmet over, at en sagsbehandlers faglige vurdering bare sådan tilsidesættes!!

Simpelthen utroligt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 20:18   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker modtager EE ikke en krone fra kommunen, men lever af sin formue.
På den baggrund vil jeg mene, at der kan være gået kassetænkning i sagen.

Og hvis det er sådan det forholder sig er der en meget stor chance for, at anken slet ikke når videre fra kommunen, men at kommunen selv ændre sin afgørelse.

Det er en hård omgang du skal igennem, med at samle det hele sammen igen og sortere hvad der er relevant og hvad ikke, for at få skrevet en anke, men fokuser på, at udfaldet meget nemt kan blive til din fordel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 20:24   #25
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så vidt jeg husker modtager EE ikke en krone fra kommunen, men lever af sin formue.
På den baggrund vil jeg mene, at der kan være gået kassetænkning i sagen.

Og hvis det er sådan det forholder sig er der en meget stor chance for, at anken slet ikke når videre fra kommunen, men at kommunen selv ændre sin afgørelse.

Det er en hård omgang du skal igennem, med at samle det hele sammen igen og sortere hvad der er relevant og hvad ikke, for at få skrevet en anke, men fokuser på, at udfaldet meget nemt kan blive til din fordel.
Hej Vovse.

Nøjagtigt min tanke.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 20:49   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja kassetænkning er sikkert en del af det
men skal selv i en ny arbejdesprøvning
fordi det er 2 år siden jeg sidst var i arbejdsprøvning
fik den besked, at uden en ny arbejdsprøvning
vil jeg få afslag igen, selvom min sagsbehandler vil indstille
kommunen har det princip, at alle skal igennem en arbejdsprøvning
lige inden sag ryger til pensionsnævnet.

det kan også være en del af forklaring her, netop fordi det er langtid
siden EE har været i arbejdsprøvning

selvom der ikke er sket nogen behandling og man derfor ikke vil klare en
arbejdsprøvnig bedre end den første
så vil de stadig have det som dokumentation
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 21:04   #27
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvor vildt!

Jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive- andet end ank og et stort
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 21:21   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
WHAT!!!!

Dét er simpelthen for langt ude!
Skide være med det, klag, klag, klag!!

Ud over, at jeg synes det er ufatteligt, og helt utroligt træls for dig, så er jeg sku også som fagperson fornærmet over, at en sagsbehandlers faglige vurdering bare sådan tilsidesættes!!

Simpelthen utroligt!
Ja Andersine, du har fuldstændig ret spild at sagsbehandlerens og ikke mindst job centerets tid, jeg fatter det simpelt hen heller ikke og min krop er bare så træt så træt. Jeg har mine børn og deres hund mere eller mindre hele ugen, så orker ikke så meget andet end at være her for dem. Nu skal jeg igang med en klage der bare skal vende hele sagen, for jeg vil bare ikke have den over BAN eller Det Sociale Nævn for at den trækkes yderligere i langdrag.

Generelt var den eneste frygt i min sag, den arbejdsvurdering der blev lavet at job konsulenten i min sag. Jeg syntes ikke den var velbeskrevet, den fyldte blot en side, jeg har tidligere citeret noget af den i min tråd om min sag, men var som nævnt lidt bekymret for denne. Dog er alt andet i min rp. og indstilling meget klart, f.eks. rp : Reduktion af barrierer: Der vurderes ikke længere af være realistisk at kunne øge funktionsniveauet og arbejdsevnen til fremtidig selvforsørgelse på arbejdsmarkedet.

Jeg tror at jeg sætter kladden af min klage herind, så kan I se om der er noget at komme efter.

Vovse og Jørgine, ja jeg lever stadig af egne penge, men hvad mener I med at klagen således sikkert ender ved kommunen ?

Jeg har ikke nogen special lægeerklæring fra mit pensionsselskab, jeg har "blot" modtaget midlertidig pension TAE og vil modtage dette sålænge min erhvervsevne er under 50 %. Kommunen kan få en kopi af den seneste bevilling fra pensions selskabet.

Jeg mailer om agt indsigt til pensionsnævns formanden, det er ham der har skrevet under på afslaget. Kommunen må jo have hans mail adr.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 21:31   #29
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er også mundlam,har jo fuldt dit længe.

Og så tænker jeg om du er fra københavn for nogle siger at der er nærmest lukket der for pension.

synd du skal slås med en klage også ,men kan se du er godt i gang allerede,håber at den så vil glide igemmen for dig ,denne gang så..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 23:20   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ØV, hvor tavleligt!

Har selv prøvet at sagsbehandler indstiller(3 gange) og pensionssamrådet giver afslag!

Burde, efter min mening IKKE KUNNE FOREKOMME!
Som Andersine skriver; At tilsidesætte en fagpersons vurdering; ØV.

Forstår IKKE, at sagsbehandlerne ikke gør oprør, mod denne behandling af dels borgere, dels deres FAGLIGHED!
Ofte har sager der indstilles, været behandlet på teammøde eller lign. før indstilling laves.

Derfor er det utroligt frækt!

Du har heldigvis fået mange gode råd, men skriv gerne klagen, herinde, til bemærkninger, hvis du vil!

Hold modet oppe, vi er mange til at støtte!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension