K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 09:23   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
En af dem der skulle hjælpe mig i arbejdsprøvning, sagde engang til mig, "ja kontanthjælpe bliver man jo ikke fed af".

Og der sad jeg, fed som en spærreballon

Jeg levede hammer usundt dengang, pga. nervøsitet over hvordan det hele skulle ende. Nu hvor der er ro i livet, og økonomien, ja så er jeg også blevet mindre.

I 2008, året hvor jeg blev syg, var på lærlingeløn (lige i underkanten af kontanthjælpen for 25 årige og op) havde jeg 48 bestillinger på et år, på just eat. Altså ca. (dyr) junkfood 1 gang om ugen, billig fryse junkfood for resten, slik, chips og sodavand var hverdag stortset.
Sidste år satte vægten rekord. Jeg gad dælme ikke meget. Indtil sep. så knækkede kurven lige så stille. Da jeg fik rigtig medicin, mod mit bipolare.

I år, hvor jeg blev tilkendt pension (og selvsagt bedre økonomi) 5 bestillinger på just eat er det blevet til i år. 2 af dem var med gæster inkl.
De sidste 3 var for at dæmpe tømmermænd.
Og er 30+ kg. lettere fordi jeg generelt spiser mere almindeligt, er gået over til sukkerfri sodavand (den last kommer jeg aldrig af med), og slik er periodevis. Jeg kan holde vægten, og i ny og næ, får jeg lige klippet et par kg. mere, når der kommer lidt motivation.

Så ja, lille indtægt, stor gæld, hvad skal det ende med, depression, osv. Usund var ikke ordet. Men det gav et lille skud endorfiner at stoppe noget ned, og ro. For det var et misbrug, ligesom så meget andet kan blive det, når livet er af h. til.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 29-11-2013 kl. 09:26.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 12:44   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg levede hammer usundt dengang, pga. nervøsitet over hvordan det hele skulle ende. Nu hvor der er ro i livet, og økonomien, ja så er jeg også blevet mindre.
Der er ingen tvivl om, at det kræver (lidt) overskud, at lave større ændringer i sit liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:24   #13
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
[QUOTE=Thomas1981;290707]En af dem der skulle hjælpe mig i arbejdsprøvning, sagde engang til mig, "ja kontanthjælpe bliver man jo ikke fed af".

Og der sad jeg, fed som en spærreballon
og mig der som barn ikke kunne forstå de voksne når de fortalte at mange afrikanske børn sultede .. de havde jo store runde maver

K.l.e.o .. du køber ingen slik kage og andet usundt hjem ..men masser af havregryn, og sukker .. når trangen til sødt melder sig, ja så laver du havregryn med mælk og masser af sukker på .. altså i rigelige mængder .. når du har gjort det nogen tid, så skruer du langsomt ned for sukker mængden.Det virkede for mig, da havregryn mætter godt, og det bliver simpelthen vammelt at være mæt, og samtidig spise meget sukker .. måske du kan bruge mit tip
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:33   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
ja så laver du havregryn med mælk og masser af sukker på .. altså i rigelige mængder ..
Jeg foretrækker dem med rosiner på, og helst de lyse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:37   #15
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg foretrækker dem med rosiner på, og helst de lyse.
hej vovse
det er simpelthen for at gøre det meget sødt .. så er der nemlig slet ikke grund til at tænke i andre søde baner, og lede i skuffer og skabe efter søde sager
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 12:06   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
hej vovse
det er simpelthen for at gøre det meget sødt .. så er der nemlig slet ikke grund til at tænke i andre søde baner, og lede i skuffer og skabe efter søde sager
Rosiner er også søde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 22:07   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er nemlig rigtig at det kræver overskud og støtte at lave kost ændring i sit liv,og det over skud har jeg ikke haft og har det stadig heller ikke .

Jeg elsker også mine havergryn---med masser af sukker og rosiner.

pejer at sige jeg spiser som en 5årie der er alene hjemme

Mit største problem med det er at min mave ikke rigtig kan tåle det mere

Har tygget tabbelleter længe tit og ofte på det sidste
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 23:17   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Mit største problem med det er at min mave ikke rigtig kan tåle det mere

Har tygget tabbelleter længe tit og ofte på det sidste
Må jeg spørge hvad du mener med,a t din mave ikke rigtigt kan tåle det mere?
Hvordan reagerer din mave?

Hvilke tabletter er det, som du tygger?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 11:44   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er ikke direkte fattig- men heller ikke rig...

men´jeg har stor køkkenhave og drivhuse om sommeren og går meget om i det er gode råvarer og sunde- dog ville jeg ALDRIG ofre en cent på økologi-heller ikke selv om jeg er landmands udannet....
jeg laver roekule om vinteren...så vi har gulerødder,kartofler,lrødbeder,og porrer bliver ude og løg hænger ved fyret til tørre

hvorfor folk ikke lever sundt er der vel lige så mange svar på som mennesker...

man kan købe mange æbler og bananer for en pak smøger ,en ramme øl eller en pose matador mix...

og husk i danmark er mad ikke det folk bruger all penge på- men også alt muligt andet..tøj-bio-snolder-teknik osv osv...de penge ku jo bruges ¨på grønt og sundt

jeg synes kun det er dårlige undskyldninger jeg hører om hvorfor de ikke gør det''

alle i dk burde ha muligheden for at vælge

det er så min menning

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2013, 23:20   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Må jeg spørge hvad du mener med,a t din mave ikke rigtigt kan tåle det mere?
Hvordan reagerer din mave?

Hvilke tabletter er det, som du tygger?
Når jeg har for meget mave syre hjælper havergryn med mælk syntes jeg,men det linder ikke mere på mig heller ikke bare mælk ,jeg har i længer tid brugt tabelleter for for meget mave syere de kan sluges elle tygges så maven god igen.Alminox DAK 500mg/100mg håndkøb
indtil næste måltid

Jeg har siden i torsdags ikke taget ibumetin har fået mavesårspiller hos lægen,så jeg virkelig på dolol nu, en til to af gangen gange 3, men jeg har ondt over det hele alligevel det helt galt i mine led og særligt i mine muskler jeg faktisk øm over det hele ,på onsdag har jeg tid til en prøve hvor jeg skal være fasttene men jeg tror ikke der er rigtig mavesår,for maven har det bedre igen.men har haft mavesyer der har løbet den forkerte vej og mega ondt i maven så meget at det gik om i ryggen.og jeg ved der ikke er galdesten.så spændt på hvad prøven viser om den visre noget
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension