K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2016, 10:23   #11
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Altså de rapporter som skrives af praktikvært/ekstern partner, de rapporter kan jo bruges overfor rehab teamet, - således at du i princippet kan slippe for yderligere praktikker i et resourceforløb, men altså, jeg tror mange steder, at rehab team har størst tillid de praktikker de selv sætter i værk i et resourceforløb -
men altså det bliver nok lidt op ad bakke for dig at afslå praktik/afklaringsforløb før du får et resourceforløb din alder taget i betragning, kommunen vil jo hævde at der pt ikker praktisk dokumentation for at du ikke kan arbejde på normale vilkår.
Selv folk med åbenlyse fysiske handikap som udenfor enhver tvivl ikke ville kunne arbejde på normale vilkår er blevet hevet igennem den mølle før dig.
Du kan fremføre dine argumenter og håbe på, at du bor i en god kommune!

Sidst redigeret af Thisted_1970; 07-09-2016 kl. 10:26.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 14:52   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det altid farligt at kun gå ud fra hvad der er sket med en enkelt borger..

Du kan sagtens blive afprøvet i jobafklaring...selvfølgelig alt efter dit helbred og om du kan klare det..

Iøvrigt vil din ydelse først falde til kontanthjælpsniveau når du ikke længere er berettiget til sygedagpenge

Så længe du er berettiget til sygedagpenge...der vil din ydelse være på sygedagpenge niveau..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 23:41   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af camgri Se meddelelser
Hej Susanne
Nej det har jeg ikke. Men jeg troede det var det jeg skulle i et ressourseforløb?
Hvilken forlængelse af sygedagpengene er du på?

Sygedagpengene kan også forlænges med henblik på at afprøve arbejdsevnen i praktik, prøv om du kan forlænges på dette.

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at du skal for rehabiliteringsteamet når du ikke er afklaret

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 00:52   #14
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvilken forlængelse af sygedagpengene er du på?

Sygedagpengene kan også forlænges med henblik på at afprøve arbejdsevnen i praktik, prøv om du kan forlænges på dette.

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at du skal for rehabiliteringsteamet når du ikke er afklaret

Mvh. Susanne
Skal man ikke det, så rehabiliteringsteamet kan foreslå indholdet i enten jobafklaringsforløb eller ressource ?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 11:37   #15
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Mine sygedagpenge blev forlænget i 4 måneder, mens jeg var i min første praktik, og da jeg ikke kunne komme op i tid, besluttede kommunen at de ikke kunne forlænge sygedagpengene mere og at jeg skule for rehabiliteringsteam med henblik på jobafklaringsforløb - og det blev jeg også indstillet til.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 18:53   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Forstår ikke, at de siger at sygedagpengene ikke kan forlænges længere end 4 måneder, når man læser om forlængelsesmuligheder skrives der altid at man kan blive forlænget i op til 69 uger pga. afklaring af arbejdsevnen.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ere-og-ledige/

Citat:
Hvad er forlængelsesmulighederne for sygedagpenge efter 22 uger?

Der er flere muligheder for at få sygedagpengene forlænget. Hvis du falder ind under én af dem, har du ret til at modtage sygedagpenge efter de 22 uger.
Her er forlængelsesmulighederne:

.
.

2.Hvis det er nødvendigt at afklare din arbejdsevne. Det gælder også afklaring af din helbredssituation. Forlængelsen kan være op til 69 uger.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2016, 10:04   #17
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
I mit tilfælde var forlængelse sket efter stk. 2 - og da de ikke ville forlænge den yderligere var det med følgende begrundelse:

Vi vurderer, at det ikke er relevant for dig at få afklaret din arbejdsevne fordi:
Der afventes aktuelt bedring af din tilstand. Af statusattest af den 23.10.2014 fra din egen læge fremgår det, at tilstanden vil bedres over de næste uger og måneder således, at du i højere grad kan varetage dit arbejde.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension